دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/18 14:15
محمدرضا گرایی
کد خبر: 16926

صید چهارمین مدال طلای کشتی فرنگی با دستان محمدرضا گرایی | فیلم تندر تماشایی بنا به محمدرضا گرایی

محمدرضا گرایی مقابل عبدالله یف از روسیه آخرین طلا را گرفت تا کاروان فرنگی‌کاران تاریخ‌ساز شود.

به گزارش رصد ورزشی: محمدرضا گرایی متولد 4 مرداد 1375 در شیراز است. محمدرضا گرایی دارای افتخارات بسیاری است از جمله: قهرمانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو و مسابقات زیر ۲۳ سال جهان. محمدرضا گرایی همچنین دارندهٔ مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در وزن ۷۲ کیلوگرم است. محمدرضا گرایی مقابل عبدالله یف از روسیه آخرین طلا را گرفت تا کاروان فرنگی‌کاران تاریخ‌ساز شود.

محمدرضا گرایی طلایی شد

محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم مقابل "تسوچیکا شیمو یامادا" قهرمان آسیا در حالیکه ۶ بر یک عقب بود، با ضربه فنی مقابل این حریف به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر "حسرت جعفراف" از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با تساوی ۶ به ۶ و برتری در کسب امتیاز درشت مقابل "راماز زوئیدزه" دارنده مدال نقره زیر ۲۳ ساله‌های جهان از گرجستان به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. او در دیدار فینال به مصاف "نظیر عبداله یف" دارنده مدال نقره اروپا از روسیه رفت. محمدرضا گرایی در دیدار فینال به مصاف نظیر عبدالله‌یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه یکبار دیگر با همان آرامش همیشگی و با نمایش گذاشتن فن کمر زیبا در تایم دوم در نهایت موفق شد حریف روسی خود را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد و مدال طلا بگیرد. این چهارمین طلای تیم ملی در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ است.

محمدرضا گرایی

بیوگرافی محمدرضا گرایی

محمدرضا گرایی متولد ۴ مرداد ۱۳۷۵ در شیراز است.از طوایف قشقایی  او در یک خانواده ۶ نفره پرورش یافته، دو برادر به نام‌های حسین و محمدعلی دارد که هر دو کشتی‌گیر هستند. وی فارغ‌التحصیل دانشگاه پاسارگاد شهرستان مرودشت از استان فارس است.

حرفه محمدرضا گرایی

او و برادرش در ابتدا ژیمناستیک کار بوده‌اند، مربی ژیمناستیک بر این باور بوده که در ایران به این ورزش بها داده نمی‌شود به همین خاطر برادران گرایی را به سمت ورزش کشتی سوق می‌دهد.
 
قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۷
محمدرضا گرایی در وزن ۶۶ کیلوگرم در دور اول کشتی‌گیر اوکراینی و دارنده مدال طلای جوانان جهان را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد و در دور دوم نیز نماینده کشور اسپانیا را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت اما در دور سوم مقابل نماینده ترکیه تن به شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد و در این دیدار با غلبه بر نماینده لهستان مدال برنز را به گردن آویخت.
بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
محمدرضا گرایی در دور نخست در دور اول عبدالکریم الحسن سوری را شکست داد و در دور دوم المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار به مصاف المت کبیسپایف قزاق و دارنده مدال نقره و برنز جهان رفت که در همان ابتدای کشتی با ضربه فنی شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. گرایی در دیدار رده‌بندی وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف هانگ یینگ-هووا از تایوان رفت و در کمتر از یک دقیقه توانست حریف را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست دهد و مدال برنز این وزن را از آن خود کند.
 
قهرمانی جهان ۲۰۱۸
محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر و ضربه فنی مصطفی حسن محمد از مصر را شکست داد. وی در دور سوم شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را با نتیجه ۴ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف روس، گرایی از دور رقابت‌ها حذف شد.
 
قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۳ از سد چنگیز ارسلان قهرمان سال گذشته این مسابقات از ترکیه گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۲ ماگومد یاربیلوف از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله در مصاف با راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۵ و ضربه فنی به برتری دست یافت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار ماکسیم یوتوشنکو از اوکراین را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در دیدار پایانی سانان سلیمان اف از آذربایجان را با نتیجه ۷ بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
 
قهرمانی آسیا ۲۰۱۹
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آرام واردانیان دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۳ از سد دیمیو ژادرایف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. گرایی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر صفر هیو جون ژانگ از چین را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.
 
منبع: ایرنا

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qzag