پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/18 13:37
میثم دلخانی
کد خبر: 16925

میثم دلخانی سومین طلای ایران کشتی فرنگی را گرفت | فیلم خوشحالی محمد بنا با میثم دلخانی

میثم دلخانی در مسابقه فینال کشتی فرنگی به مصاف "لری آبولادزه" دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان رفت و توانست سومین مدال ایران را کسب کند.

به گزارش رصد ورزشیکشتی فرنگی یکی از سبک‌های ورزش کشتی است که در سدهٔ ۱۹ میلادی در فرانسه ابداع شد. محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نمایندگان وزن‌های ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم ایران در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان مدال برنز گرفتند. محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلو و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلو که به فینال راه پیدا کرده بودند، با شکست رقبای خود به مدال طلای مسابقات جهانی کشتی فرنگی دست یافتند. میثم دلخانی در مسابقه فینال کشتی فرنگی به مصاف "لری آبولادزه" دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان رفت و توانست سومین مدال ایران را کسب کند.

مسیر میثم دلخانی تا فینال

میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم با نتیجه ۹ بر صفر "دنیز منیکسه" از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل "لنور تمیروف" دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با تساوی سه به سه رسید و با توجه به کسب امتیاز درشت و آخر برنده مسابقه معرفی شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. دلخانی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر "طالح مممدوف" دارنده مدال نقره اروپا از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار نهایی رسید. وی در فینال به مصاف "لری آبولادزه" دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان می‌رود.

گرایی یک گام تا طلای جهان

محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم مقابل "تسوچیکا شیمو یامادا" قهرمان آسیا در حالیکه ۶ بر یک عقب بود، با ضربه فنی مقابل این حریف به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر "حسرت جعفراف" از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با تساوی ۶ به ۶ و برتری در کسب امتیاز درشت مقابل "راماز زوئیدزه" دارنده مدال نقره زیر ۲۳ ساله‌های جهان از گرجستان به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. او در دیدار فینال به مصاف "نظیر عبداله یف" دارنده مدال نقره اروپا از روسیه می‌رود.

بیوگرافی میثم دلخانی

میثم دَلخانی (زادهٔ ۱۶ دی ۱۳۷۵)، فرنگی‌کار اهل دلخان ساکن محله میانرود شیراز و عضو تیم ملی ایران است.

نام: میثم کرمعلی دلخانی

متولد: ۱۶ دی ۱۳۷۵ (۲۴ سال)

شهر تولد: شیراز، فارس، ایران

پیشه: کشاورز

نتایج مسابقات کشتی میثم دَلخانی

امیدهای آسیا (زیر ۲۳ سال)

مدال طلا ۲۰۱۹ اولان باتور؛ (۶۳ ک‌گ) رقابت‌های وزن ۶۳ کیلوگرم این مسابقات نیز با حضور پنج کشتی‌گیر برگزار شد. میثم دلخانی نماینده کشورمان در این وزن ابتدا در کشتی نخست با نتیجه ۱۱ بر یک مقابل «ویجای» از هند به پیروزی دست یافت. او در مبارزه دوم خود با توجه به حاضر نشدن «یرنار فیداخمتوف» از قزاقستان به برتری دست یافت و در کشتی سوم نیز مقابل «المار تالانتبک اولو» از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید. دلخانی در کشتی چهارم خود هم مقابل «تلمان باتومار» از مغولستان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

امیدهای جهان (زیر ۲۳ سال)

مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷

«هشتم» ۲۰۱۷ بیدگوشچ؛ (۵۹ ک‌گ) در وزن ۵۹ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک لوییز اورتا سانچز از کوبا را شکست داد وی در دور بعد مقابل ماسوتو کاوانا از ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد اما با تنوجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، دلخانی به گروه بازنده‌ها رفت. وی ابتدا در این گروه با نتیجه ۲ بر صفر کریستوفر کرامر از آلمان را شکست داد وی در دیدار بعد مقابل آگوستین اسپاسوف از بلغارستان با نتیجه ۱۵ بر ۷ مغلوب و حذف شد.

مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۸

«پنجم» ۲۰۱۸ بخارست؛ (۶۳ ک‌گ) در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دور اول مقابل ایهور بلیاک از بلاروس با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد وی در دور دوم رامیز ممدوف از آذربایجان را با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کاتساکی اندو از ژاپن با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل الکساندر هروشین از اوکراین با نتیجه ۱۲ بر یک مغلوب و پنجم شد.

مسابقات قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹

مدال طلا ۲۰۱۹ بوداپست؛ (۶۳ ک‌گ) در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول در دور بعد مقابل ماکسیم نهودا از بلاروس با نتیجه ۹ بر ۶ به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اولکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. دلخانی در این دیدار با نتیجه ۴ بر یک از سد مهمت چکر از ترکیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۷ بر ۶ از سد لوانی کاوجارادزه از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36ej9j