پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/10 07:42
حسن یزدانی
کد خبر: 16817

حسن یزدانی دوباره به تیلور آمریکایی رسید | فیلم‌های مسابقه حسن یزدانی

یزدانی در نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتیِ نروژ با نتیجه ۸ بر ۲ کشتی‌گیر روس را شکست داد و به فینال رسید.

به گزارش رصد ورزشی: حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان به رقابت می‌پردازد. حسن یزدانی دارندهٔ دو نشان طلای قهرمانی‌ جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌باشد. حسن یزدانی از سوی طرفداران به عنوان محبوب‌ترین آزادکار جهان انتخاب شد. حسن یزدانی در المپیک ۲۰۲۰ به مدال نقره دست یافت. حسن یزدانی یزدانی در نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتیِ نروژ با نتیجه ۸ بر ۲ کشتی‌گیر روس را شکست داد و به فینال رسید.

 آخرین تصویری که از حسن یزدانی روی تشک در ذهن علاقه مندان به کشتی در ایران باقی مانده بود، اشک های او بعد از شکست به تیلور در فینال المپیک توکیو بود.

ستاره کشتی ایران خیلی زود سعی کرد خودش را بازسازی کند و به مسابقات جهانی برسد.

امروز حسن یزدانی در حالی که می دانست در روز اول با دیوید تیلور روبرو نخواهد شد، با انگیزه ای مضاعف روی تشک رفت و بعد از استراحت در دور اول، در دور بعدی مقابل به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت. در حالی که حسن یزدانی فعلا به رویارویی با تیلور فکر نمی کند، با خیالی راحت به مصاف رقیب قزاقستانی خود رفت.

حسن یزدانی

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت. در حالی که حسن یزدانی فعلا به رویارویی با تیلور فکر نمی کند، با خیالی راحت به مصاف رقیب قزاقستانی خود رفت. با اینکه بعد از کسب دو امتیاز اول، یزدانی در خاک حریف نشست، اما همانطور که پیش بینی می شد ستاره کشتی ایران موتور خود را روشن کرد و با اجرای فنون مختلف از حریف 10 امتیاز دیگر گرفت تا در نهایت 12 بر 2 برنده کشتی لقب بگیرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اتهان راموس از پورتوریکو می رود.

حسن یزدانی

حسن یزدانی در دور یک چهارم نهایی به مصاف اتهان راموس از پورتوریکو رفت و همانطور که پیش بینی می شد کار سختی برای شکست این کشتی گیر نداشت. در حالی که به نظر می رسد ستاره کشتی ایران سعی می کند فشار زیادی به خودش در مبارزه های ابتدایی نیاورد، با زیرگیری های متوالی امتیازات را یکی پس از دیگری به حساب خود واریز کرد. راموس هم حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت بعد از 3 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر شکست را پذیرفت.

حسن یزدانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه می رود. کشتی گیری که در نیمه نهایی المپیک 7 بر یک به حسن یزدانی باخت.

در سوی دیگر جدول دیوید تیلور هم توانست بعد از استراحت در دور اول، دو مبارزه را با قدرت و اقتدار پشت سر بگذارد. او ابتدا بوریس ماکوئف از اسلواکی را 11 بر صفر شکست داد و در یک چهارم نهایی نیز برابر کشتی گیری از فرانسه قرار گرفت. تیلور این مبارزه را هم در حالی که 8 بر صفر پیش بود، با ضربه فنی پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. رقیب آمریکایی حسن یزدانی باید برای رسیدن به فینال ابوبکر اکبروف از آذربایجان قرار بگیرد؛ مبارزه ای که به احتمال فراوان با پیروزی تیلور پایان می یابد.

دیوید تیلور در اولین دیدار نیمه نهایی وزن 86 کیلوگرم، در حالی که از حریف آذربایجانی خود 2 بر صفر عقب بود، توانست با اجرای فنون مختلف چند امتیاز کسب کرده و سپس رقیب خود را ضربه فنی کند. بدین ترتیب این کشتی گیر آمریکایی طبق پیش بینی ها اولین فینالیست این وزن لقب گرفت.

این همان نمایشی است که در سال های اخیر همواره دیده ایم و همیشه از حسن یزدانی انتظار داریم. حسن یزدانی در پیکارهای جهانی و المپیک توکیو نیز حریف روس خود را نیز شکست داده بود.

حسن یزدانی

حسن یزدانی فردا یکشنبه در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم باید به مصاف دیوید تیلور از آمریکا برود. این چهارمین مبارزه حساس این ۲ آزادکار است که تیلور در سه مبارزه قبلی موفق به شکست یزدانی شد. تیلور در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال المپیک توکیو موفق به شکست نماینده کشورمان شده بود.

حسن یزدانی ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز پیکارهای جهانی و یک طلا و یک نقره المپیک را در کارنامه دارد.

منبع: ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qa97j