پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/20 04:23
تیم ملی ایران
کد خبر: 16683

ساعت دیدار تیم ملی برابر امارات و کره‌جنوبی اعلام شد | روز سوم و چهارم مقدمانی جام جهانی

برنامه تیم ملی ایران برای بازی‌های روز سوم و چهارم انتخابی جام جهانی قطر مشخص شد.

به گزارش رصد ورزشیتیم ملی ایران با شکست سوریه و عراق در گروه خود شش امتیازی است تا با تئشه‌ای مناسب به تعزیلان برود و در بازی سوم و چهارم این گروه به ترتیب به مصاف امارات و کره جنوبی می رود تا راه صعود به جام جهانی قطر را برای خود هموارتر کند.

طبق کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار تیم ملی ایران برابر کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی2020 روز سه‌شنبه ۲۰ مهر در در ورزشگاه آزادی انجام خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای آخرین بروزرسانی برنامه بازی روزهای سوم و چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را اعلام کرد.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

گروه A

*پنجشنبه 15 مهرماه

امارات – ایران / ورزشگاه زعبیل دوبی

عراق – لبنان / متعاقبا اعلام می شود

کره جنوبی – سوریه / ورزشگاه جام جهانی سئول

*سه شنبه 20 مهرماه

سوریه – لبنان / ورزشگاه پادشاه عبداله امان

امارات – عراق / ورزشگاه زعبیل دوبی

ایران – کره جنوبی / ورزشگاه آزادی

گروه B

*پنجشنبه 15 مهرماه

عربستان – ژاپن / ورزشگاه ملک عبدالله جده

چین – ویتنام / ورزشگاه شارجه امارت

استرالیا – عمان / ورزشگاه سیدنی استرالیا

*سه شنبه 20 مهرماه

عمان – ویتنام / ورزشگاه سلطان قابوس مسقط

عربستان – چین / ورزشگاه ملک عبدالله جده

ژاپن – استرالیا / ورزشگاه سویتاما ژاپن

 

تیم ملی فوتبال ایران با کسب دومین پیروزی متوالی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، پیشتاز گروه A است. عملکرد و برتری ۳ بر صفر ملی‌پوشان ایران مقابل تیم ملی عراق شامگاه سه‌شنبه ۱۶ شهریور (۷ سپتامبر) نمایان‌گر ایجاد ثبات فنی، تاکتیکی و روحی در این تیم است.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، با بُرد در برابر تیم ملی عراق، به هشتمین پیروزی در هشتمین بازی تیم ملی ایران تحت رهبری خود دست یافت.

راز کامیابی‌های اخیر و بی‌نظیر تیم ملی فوتبال ایران چیست؟ علت این روند موفق در کارایی تیم ملی فوتبال ایران را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، شامگاه سه‌شنبه ۱۶ شهریور (۷ سپتامبر) با نتیجه ۳ بر صفر ملی‌پوشان عراق را شکست داد. جهانبخش، طارمی و قلی‌زاده گلزنان تیم ایران بودند. 

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه یک بر صفر ملی‌پوشان سوریه را در تهران شکست داد. علیرضا جهانبخش زننده گل پیروزی‌بخش ایران در این دیدار بود. 

تمرین تیم ملی فوتبال ایران بدون حضور سرمربی و مربی

تیم ملی فوتبال ایران تمرینات خود را در روزهای پیش از دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل تیم سوریه، بدون حضور سرمربی و مربی دنبال می‌کند. دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان به علت ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه بسر می‌برند.

بعد از پایان دیدارهای ملی فوتبال جهان در ماه سپتامبر، رده‌بندی تیم‌های ملی نیز مشخص شد و مهم‌ترین نکته برای فوتبال ایران، صعود دوباره به صدر تیم‌های آسیایی بود.

تیم ملی فوتبال ایران توانست در دومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی با سه گل عراق را از پیش روی بردارد و ۶ امتیازی شود. این نتیجه باعث شد تا تیم ملی فوتبال ایران با ۴ پله صعود در رده ۲۲ جهان و اول آسیا قرار گیرد و به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران برای اولین‌بار بعد از جام ملت‌های آسیا، رده نخست تیم‌های آسیایی در رده بندی فیفا را از ژاپن پس گرفت.

رده‌بندی ۱۰ تیم برتر جهان

۱- بلژیک

۲- برزیل

۳- انگلیس

۴- فرانسه

۵- ایتالیا

۶- آرژانتین

۷- پرتغال

۸- اسپانیا

۹- مکزیک

۱۰- دانمارک

رده بندی ۱۰ تیم برتر آسیا

۱- ایران (۲۲ جهان)

۲- ژاپن (۲۶ جهان)

۳- استرالیا (۳۲ جهان)

۴- کره جنوبی (۳۶ جهان)

۵- قطر (۴۳ جهان)

۶- عربستان (۵۶ جهان)

۷- امارات (۶۹ جهان)

۸- عراق (۷۲ جهان)

۹- چین (۷۵ جهان)

۱۰- عمان (۷۸ جهان)

تیم ملی فوتبال ایران در مهرماه ۱۴۰۰ در دو دیدار در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به میدان می‌رود. ابتدا در امارات برابر این تیم دو امتیازی قرار می‌گیرد و سپس در ورزشگاه آزادی میزبان  کره جنوبی خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kewdq