شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/16 13:55
تیم ملی ایران
کد خبر: 16660

مهدی قایدی سرمربی تیم ملی ایران | عکس

تلویزیون قطر پیش از شروع بازی تیم ملی ایران برابر عراق اشتباه عجیب کرد.

به گزارش رصد ورزشی: از ساعت 22:30 به وقت کشورمان، تیم ملی ایران در قطر به مصاف تیم ملی عراق رفت. این بازی از دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی قطر برگزار می‌شود.

تیم های ملی ایران و عراق در یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی از گروه A، به مصاف هم می روند. شاگردان اسکوچیچ پس از پیروزی برابر سوریه، خود را برای کسب دومین برد متوالی در این رقابت ها آماده می کنند.
سرمربی کروات تیم ملی که به رکورد 8 پیروزی متوالی دست یافته است، به هیچ وجه دوست ندارد که مقابل این حریف سنتی،  رکورد او شکسته شود. اسکوچیچ پس از اینکه توانست بیماری کرونا را شکست دهد، حالا به دنبال پیروزی بر عراق است. 3 امتیاز این بازی می تواند ایران را به هدفش که رسیدن به جام جهانی است، خیلی نزدیک کند.
در سوی مقابل نیز عراق با تیم کاملا متفاوتی نسبت به آخرین بازی دو تیم پای به زمین مسابقه می گذارد. تنها 4 بازیکن به نام های بشار رسن، امجد عطوان، همام طارق و صفا هادی در بازی گذشته دو تیم در مرحله گذشته، امشب در ترکیب اصلی حضور دارند.

تیم ملی در اولین بازی خود موفق شد سوریه را شکست دهد و عراق برابر کره جنوبی به تساوی بدون گل رسید.

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال عراق، اعلام کرد که بازی های خانگی این تیم در زمین بی طرف برگزار می شود و به همین دلیل بازی خانگی آنها برابر تیم ملی ایران در کشور قطر در حال برگزاری است.

پیش از شروع بازی و هنگامی که تلویزیون نام بازیکنان اصلی دو تیم را به نمایش درآورد اتفاق جالبی رخ داد. جایی که جلوب سرمربی در لیست تیم ملی به جای دراگان اسکوچیچ نام مهدی قایدی درج شده بود. همچنین در نمایش شماتیک ترکیب ایران هم بار دیگر اشتباه داشتند و سردار آزمون مهاجم ایران را در پست هافبک دفاعی قرار داده بودند.

تیم ملی ایران

مهدی قایدی کیست؟

مهدی قایدی (زادهٔ ۱۴ آذر ١٣٧٧) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای شباب الاهلی بازی می‌کند.

قایدی فوتبال خود را از تیم‌های پایه باشگاه ایران‌جوان بوشهر آغاز کرد و توانست در فصل ۹۶–۱۳۹۵ به تیم اصلی این باشگاه راه پیدا کند. وی در نخستین فصل بازی خود توانست ۱۰ گل برای تیمش بزند و عنوان پدیده لیگ یک را نیز در آن سال کسب کرد.

پس‌از درخشش وی در لیگ یک، استقلال برای جذب وی دست به‌کار شدند و او در نهایت با قراردادی ۵ ساله در ۱۷ تیر ۱۳۹۶ به استقلال پیوست.

وی نخستین بازی رسمی خود برای این تیم را در ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۷–۱۳۹۶ مقابل استقلال خوزستان انجام داد. وی در این بازی در دقیقه ۶۴ به‌جای امید نورافکن وارد زمین شد و با حرکات تکنیکی خود، نمایش درخشانی از خود نشان داد. از این رو هواداران استقلال به او لقب باشو کوچک را داده‌اند.

۲۰۱۹–۲۰۱۸

وی در این فصل در هفته ششم لیگ برتر و بازی مقابل نفت مسجد سلیمان اولین گل خود برای استقلال را به ثمر رساند. او پیش از بازی برابر باشگاه فوتبال سایپا به یک‌باره تمرین استقلال را رد کرد و توسط وینفرد شفر از استقلال اخراج شد! اما در ادامه و با وساطت فرهاد مجیدی دوباره به تمرینات برگشت و دومین گل فصل و دومین گل خود برای استقلال را روی پاس‌گل آیاندا پاتوسی در برابر نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند. او همچنین بعد از اخراج وینفرد شفر و سرمربی شدن فرهاد مجیدی به ترکیب اصلی استقلال رسید و سومین گل خود را برای استقلال در هفته آخر لیگ برابر سپیدرود رشت به ثمر رساند. او در این فصل ۳گل زد و در لیگ قهرمانان آسیا هم برابر الهلال عربستان به میدان رفت.

۲۰۲۰–۲۰۱۹

وی در بازی استقلال مقابل ماشین‌سازی در هفته اول لیگ نوزدهم به صورت تعویضی به میدان آمد. در بازی با نفت مسجد سلیمان اولین گل فصل خود را زد. او که در ابتدای فصل به هواداران قول زدن ده گل در این فصل را داده بود موفق شد قول خود را عملی کند و ده گل با پیراهن این در لیگ برتر به ثمر برساند.

۲۰۲۱–۲۰۲۰

او در سال سال ۱۳۹۹ موفق شد در دو شهرآورد متوالی در لیگ و جام حذفی برای استقلال گلزنی کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5rqr