پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/14 08:31
علی دایی
کد خبر: 19639

راز درآمد میلیاردی علی دایی فاش شد | میزان دارایی و ثروت علی دایی چقدر است؟

علی دایی به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود که درآمد بالایی نیز دارد.

لقب علی دایی شهریار است. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهر محروم است. علی دایی اول فروردین 1348 علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته می شود 

علی دایی به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود که درآمد بالایی نیز دارد. در ادامه بیشتر بخوانید.

 

علی دایی

 

درآمدهای حاصل از ورزش برای برخی از ورزشکاران و چهره‌های شاخص بنا به‌دلایلی بیشتر است. این اتفاق را در فوتبال بیشتر می‌توان مشاهده کرد، اما به‌هر حال افزایش ثروت برخی از چهره‌های مطرح، ارتباط مستقیمی با ورزش دارد.

به عبارت ساده‌تر بدون ورزش بسیاری از چهره‌های ممتاز ورزش ایران شاید حتی یک زندگی متوسط هم نداشتند. ورزشکاران عمر حرفه‌ای کوتاهی دارند و به‌همین دلیل باید هر چه سریع‌تر فکری اساسی به حال خود کنند تا پس از پایان دوران حرفه‌ای و قهرمانی‌شان راه دیگری به غیر از ورزش برای کسب درآمد داشته باشند. بسیاری از ورزشکاران که فکر روزهای پس از بازنشستگی خود را می‌کردند از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و اکنون زندگی راحتی را برای خود دست و پا کرده‌اند، اما برخی دیگر به مهیا کردن «یک زندگی راحت» قانع نشدند تا اکنون ثروت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. شاید برای بسیاری از ورزش‌دوستان و مردم این موضوع جالب باشد که چهره‌های شاخص و ممتاز ورزش و بخصوص فوتبال ایران چه میزان ثروت دارند و شغل دیگر آنها به غیر از ورزش چیست. در این نوشتار ضمن بررسی میزان ثروت برخی از چهره‌های شاخص ورزش ایران به شغل دوم آنها و راهی که ثروتمندترشان کرده است، نگاهی می‌اندازیم. این مایه‌دارهای ورزش ایران در سال ۹۲ با فعالیت‌های مختلف تجاری به اندوخته‌ها و ثروت مالی خود باز هم اضافه کردند:

علی دایی

سال‌هاست گفته می‌شود که آقای گل جهان مهم‌ترین بیزنس‌ من ورزش ایران است. درباره این‌که او مغز اقتصادی توانمندی دارد بارها صحبت شده است و این‌که چقدر راه‌های تجارت و درآمدزایی را می‌شناسد. به هر حال هر چه هست به نظر می‌آید ثروت قابل ملاحظه کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران به هیچ‌عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست. دایی با درآمدی که از راه فوتبال و بخصوص بازی کردن در تیم‌های بوندس‌لیگایی بایرن‌مونیخ، هرتابرلین و آرمینیا بیله‌فلد به‌دست آورد، به بهترین شکل ممکن تجارت کرد تا ثروت خود را چند برابر کند. او که حضوری فعال در برخی از بازارهای تجاری ایران دارد به یک فعالیت خاص در تجارت قانع نیست و در زمینه‌های مختلفی فعالیت اقتصادی می‌کند.

دایی یکی از برندهای پوشاک و تجهیزات ورزشی ایران را که اتفاقا به نام خودش است در اختیار دارد. تعدادی از تیم‌های لیگ برتری با پیراهن تولیدی شرکت برادران دایی به میدان می‌روند. گسترش فعالیت‌های او در این زمینه باعث شد که پای برند پوشاک و البسه ورزشی دایی به برخی از کشورهای دیگر هم باز شود که البته اطلاعات دقیقی در این زمینه در دسترس نیست.

سرمربی کنونی پرسپولیس مدتی سهامدار یک کارخانه نوشابه‌سازی در زادگاهش یعنی اردبیل هم بود، ضمن این‌که در کار واردات تجهیزات ورزشی مدت‌هاست فعالیت می‌کند و حتی قصد افتتاح و راه‌اندازی یک کارخانه تولید تجهیزات ورزشی را هم دارد.

او اکنون چند باب فروشگاه لوازم، تجهیزات و البسه ورزشی در تهران دارد که بخش عمده آن در منیریه واقع شده است، اما ردپای فروشگاه‌های مختلف علی دایی را در یوسف‌آباد، میدان محسنی و میلاد نور هم می‌توانید ببینید.

علی دایی

دایی علاوه بر فعالیت پررنگ در زمینه البسه و تجهیزات ورزشی، چند رستوران و فست‌فود دارد که یک شعبه آن را در اردبیل افتتاح کرده است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران یک شرکت بیمه را نیز در مالکیت خود دارد که نام دخترش نورا را روی آن گذاشته است.

به تمام فعالیت‌هایی که علی دایی در زمینه تجاری دارد شهرک‌سازی را هم اضافه کنید. فعالیت‌های علی دایی در این زمینه مدتی آن‌قدر زیاد شده بود که حتی گفته می‌شد وی در دبی هم به این کار مشغول است؛ موضوعی که وی آن را تکذیب نکرد. حتی صحبت‌هایی از شهرک‌سازی او در مادرید اسپانیا به گوش می‌رسید که بعدا تکذیب شد. البته شهرک‌سازی او در چالوس خبری کاملا تائید شده است. واردات پوشاک زنانه و مردانه با نام یک برند معتبر جهانی، بخش دیگری از کارهای تجاری علی دایی است. وی فروشگاهی در شمال تهران دارد که واردات پوشاکی خود را در آنجا به فروش می‌رساند.

او مدتی بخشی از سهام یک کارخانه موتورسازی را هم در مالکیت خود داشت، اما اکنون فعالیت‌های این بیزنس‌من مشهور فوتبال ایران بقدری وسیع شده که دیگر به‌طور دقیق نمی‌توان گفت او تا چه اندازه ثروت دارد و فعالیت‌های اقتصادی او دقیقا چه هستند.

علی دایی در گذشته عضو اتاق بازرگانی تهران است و چندی پیش خودش عنوان کرد که ملک و املاکی در برلین، دبی و لاس‌وگاس آمریکا دارد. چندی پیش در گزارشی قیمت مجموع خودرو‌های علی دایی (شامل پورشه، بنز، لکسوس و مازاراتی) بیش از چهار میلیارد تومان برآورد شد تا بخش دیگری از زندگی متمول او نمایان شود. به هر حال دانش‌آموخته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف، بهتر از ورزشکاران دیگر راه و روش افزایش ثروت را پیدا کرد. او اکنون قطعا به‌عنوان ثروتمندترین ورزشکار ایرانی شناخته می‌شود.

بیوگرافی علی دایی

نام :علی 

نام خانوادگی :دایی

تاریخ تولد :1 فروردین 1348

محل تولد :اردبیل

پست :مهاجم 

لقب :شهریار

قد 193

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال 1367 مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه 1371 از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

 علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.مشاغل علی دایی به پوشاک ورزشی محدود نشده و در ساختمان سازی نیز فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی علی دایی را از نیکوکاری و کارهای خیرخواهانه غافل نکرده و در سال 1385 یک هنرستان کار و دانش در شهرک گلستان اردبیل با تمامی تجهیزات به نام ابوالفضل دایی(پدرش) ساخت و تحویل آموزش و پرورش ناحیه 1 داد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oayzl