پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/06 21:30
فشار خون
کد خبر: 36006

اخبار سلامت | خوردن این میوه فشار خون تان را پایین می آورد

خوردن سیب سبز در ناشتا باعث میشود فشار خون شما پایین بیاید.

ما در سایت رصد ورزشی روزانه اخبار سلامت برای شما کاربران گرامی قرار می دهیم. اخبار سلامت را در ادامه مطلب بخوانید.

به توصیه بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه خورد سیب سبز به صورت ناشتا باعث کاهش فشار خون و کاهش قند خون می شود.  افراد دیایتی یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند خوردن حداقل یک سیب سبز به تنظیم فشارخون آن ها کمک می کند. بر طبق گفته پزشکان فشار خون بالا از عوامل اصلی در مرگ و میر سالیانه در کشور است. سیب حاوی فیبر محلول است، خوردن آن با شکم خالی، جذب در روده را به تاخیر می اندازد و این اثر در طول روز ادامه می یابد و در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود.

فشار خون

طبق گفته پزشکان هر فرد در روز به ۲۸ گرم فیبر نیاز دارد. یک عدد سیب ۵ گرم فیبر دارد و خوردن ناشتای آن، برای بدن بسیار مفید است.

از فواید دیگر خوردن سیب سبز هنگامی که ناشتا هستید، این است که به سبب داشتن پتاسیم بیشتر نسبت به سایر انواع سیب، مانند یک الکترولیت رطوبت سلول ها را متعادل می کند. این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است.

اگر در طول روز به اندازه کافی پتاسیم نخورید، قلب خود را در معرض خطر ضربان نامنظم قرار داده اید. دانشمندان معتقدند هر فرد به ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز نیاز دارد. هر سیب حاوی ۱۱۵ میلی گرم پتاسیم است و این برای حفظ ریتم قلب شما از ابتدای روز تا پایان آن کافی است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bevw5