سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/13 02:41
فتحعلی اویسی
کد خبر: 16846

زهره صفوی همسر فتحعلی اویسی کیست؟ | تصاویر فرزندان فتحعلی اویسی

متاسفانه بعد از مدتها بی خبری از فتحعلی اویسی با خبر شدیم او بعد از به کما صبح امروز درگذشت.

به گزارش رصد ورزشیخبری که در فضای مجازی وایرال شده است و نوشته شده متاسفانه بعد از مدتها بی خبری از فتحعلی اویسی با خبر شدیم او در کما به سر می برد. فتحعلی اویسی درگذشت.

فتحعلی اویسی

جناب فتحعلی اویسی بازیگر مشهور و پیشکسوت ایرانی تصویری جدید از خود به همراه دخترش منتشر نموده است. فتحعلی اویسی (زاده 21 دی 1324 در قم) کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است.فتحعلی اویسی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال 1353 است. وی در همان سال به ایران بازگشت و شروع فعالیت سینمایی اش با بازی در فیلم قدغن (علی رضا داوودنژاد) در سال 1357 بود.

بیوگرافی فتحعلی اویسی 

فتحعلی اویسی متولد 21 دی 1324 در فردو قم ، بازیگر و خواننده است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه ایالتی تگزاس می باشد که بعد انقلاب از 33 سالگی با فیلم «قدغن» جلوی دوربین رفت.

کودکی و دوچرخه

ما هفت ، هشت برادر بودیم ، در زمان بچگی هم دوچرخه وسیله خیلی جذابی به حساب می آید ، اما پدرم نمی توانست برای همه ما دوچرخه بخرد.

مدرسه و ریاضیات

در ریاضیات همیشه ضعیف بودم اما صفر نگرفتم ، پایین ترین نمره هایم شش ، هفت و هشت بوده است و همیشه یکی دو سوال ریاضی را جواب می دادم.

درس های طبیعی ام خیلی خوب بود چون پزشکی را خیلی دوست داشتم.

از تله تئاتر تا مهاجرت

سال 1345 در 21 سالگی با حمید سمندریان یک تله تئاتر کار کردم تا اینکه سال 48 – 1347 دو سال پیاپی در دانشکده هنرهای زیبا در امتحان کتبی رد شدم.

در نهایت تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل به آمریکا بروم و به این ترتیب تا سال 1355 به مدت 8 سال آنجا درس خواندم.

شروع از سینما تا تلویزیون فتحعلی اویسی

در سال 1357 با فیلم «قدغن» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد اولین بار بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد و سال 1359 هم در فیلم «راهی به سوی خدا» بازی کرد.

ایشان سال 1363 با سریال «سربداران» در نقش «ایلچی طغای» بازی در قاب تلویزیون را تجربه کرد.

شهرت فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی سال 1379 در سریال «ولایت عشق» در نقش «رجاء ابن ابی ضحاک» خوش درخشید و سال 1380 در سریال «چمدان های بسته» هم موفق بود.

اوج شهرت ایشان سال 1381 با سریال «بدون شرح» شروع شد و با سریال «کمربندها را ببندیم» و «زیرزمین» ادامه یافت.

با آقای کاووسی می شناسنم

می گوید بعد از سال ها از بازی در سریال «بدون شرح» هنوز هم مردم او را به اسم آقای کاووسی، همان مدیر بامزه نشریه وزین شهر قشنگ می شناسند.

نخستین نکته ای که به محض شنیدن اسمش به ذهن هر مخاطبی خطور کند، تکیه کلام ها و خنده های معروف و بامزه اش باشد.

«دیجیتالم کجا بود؟» یا «دوگوله» یا «توجه نکردی چی گفتم» از آن دسته کلماتی بودند که تا مدت ها بین مردم دهان به دهان می چرخیدند و کهنه هم نمی شدند.

ازدواج و شایعات درباره فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی سال ها پیش با خانم «مهرانگیز بهرامی» ازدواج کرده که ثمره این زندگی یک دختر و یک پسر بنام های «کتایون» و «علیرضا» است.

در این چند سال از «زهره صفوی» به عنوان همسر و از خانم «زهرا» اویسی بعنوان دختر ایشان یاد شده که صحت ندارد و زهرا اویسی دختر زهره صفوی است.

علت درگذشت فتحعلی اویسی

مهرانگیز بهرامی گفت: همسرم به هیچ‌وجه به کما نرفته و تنها دلیل مراجعه او به بیمارستان به دلیل مشکل قلبی بوده که چندین سال با آن درگیر است، چند روز را در آی سی یو سپری کرد و خوشبختانه به بخش عمومی منتقل شده است.

بهرامی افزود: خدا را شکر شرایط تحت کنترل است و هیچ نگرانی وجود ندارد. ضمن اینکه برخی گفته‌اند که همسرم به کرونا دچار شده است که صحت ندارد و وی تنها به دلیل مشکلات قلبی به بیمارستان مراجعه کرده است.

به گفته ولی اویسی از دستیاران کارگردان سینما و برادرزاده فتحعلی اویسی، این هنرمند به زودی و با تأیید پزشکان از بیمارستان مرخص خواهد شد.

فوت فتحعلی اویسی

«مهرداد هاشمی» رییس بیمارستان لاله درخصوص علت درگذشت فتحعلی اویسی، اظهار کرد: جناب فتحعلی اویسی مدتی کسالت و به بیمارستان تردد داشتند. ایشان به دلیل بیماری که داشتند تحت عمل جراحی قرار گرفتند. عمل نسبتا سنگینی داشتند که خیلی خوب انجام شد و بعد از گذراندن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شدند.  پس از آن هم برای چکاپ تشریف می آوردند و ما در خدمتشان بودیم.

رییس بیمارستان لاله علت فوت فتحعلی اویسی را خونریزی مغزی عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد: متاسفانه در چند روز گذشته آقای اویسی دچار خونریزی مغزی و به دنبال این مسئله، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند. به اورژانس بیمارستان لاله ارجاع شدند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی انجام و بیمار به اتاق عمل برده شد. تحت عمل جراحی مغز و دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند ولی متاسفانه به دلیل وسعت خونریزی داخل مغز و از بین رفتن بخش زیادی از بافت مغز، نتیجه مثبتی حاصل نشد و علیرغم تلاش شدید کادر درمان، صبح سه شنبه (13 مهرماه) ایشان را از دست دادیم.

هاشمی در پایان، گفت: با توجه به شخصیتی که ایشان داشتند و ارتباط خوبی که با ما و بیمارستان داشتند، از کلام دلنشینشان بهره مند می شدیم. خداوند رحمتشان کند. چه روز عزیزی هم ایشان را از دست دادیم.

گفتنی است، فتحعلی اویسی که از چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح امروز (سه شنبه ۱۳ مهرماه) در بیمارستان لاله تهران درگذشت. این هنرمند در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8zze