پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/09/15 06:21
کد خبر: 18144

مهدی قائدی؛ از شاگردی در مکانیکی تا قرارداد دو میلیون دلاری!

وقت صبح- مهدی قائدی شباهتی به بازیکن سال های 95 و 96 ندارد. او حالا آنقدر جایگاه بزرگی پیدا کرده که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای راضی کردنش حاضر به ولخرجی می شوند.

وقت صبح- وقتی زمستان سال 96 خبر تصادف او و فوت یکی از همراهانش منتشر شد، خوشبین‌ترین طرفدار باشوی کوچک هم تصور نمی کرد چهار سال بعد جدایی او از استقلال می تواند بدترین خبر برای هواداران این تیم باشد.

مهدی قائدی یک سال پیش در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد درسال های نه چندان دور در مکانیکی مشغول کار بوده است و امیدی به ستاره شدن در فوتبال نداشته است. حالا پنج سال از دوران کار کردن او در یکی از مکانیکی های بوشهر می گذرد و کار به جایی رسیده که اماراتی ها برای راضی کردن او حاضر به ولخرجی می شوند.

مهدی قائدی و ماجرای تصادف مرگبار

به گزارش سرویس ورزش وقت صبح، چهار سال پیش بدترین اتفاق ممکن برای پسر بوشهری استقلالی ها رخ داد. زمستان سال 96 خبری درباره تصادف مهدی قائدی در بوشهر و فوت احمدرضا شاکر دوست همشهری او منتشر شد.

خبرهای ضد و نقیضی درباره گواهی نامه نداشتن مهدی قائدی و شرایط او در حین رانندگی دست به دست می شد. این موضوع می توانست سرنوشت فوتبالی مهدی قائدی را تحت تاثیر قرار بدهد اما انگار در طالع پسر 166 سانتی متری بوشهری چیز دیگری نوشته بودند.

مهدی قائدی چگونه به ستاره استقلال تبدیل شد؟

اگر بگوییم زندگی حرفه ای مهدی قائدی به دو بخش قبل و بعد از ورود آندره آ استراماچونی به ایران تقسیم می شود، حرف بیراهی نگفتیم. مرد ایتالیایی انگار چیزی در قائدی دیده بود. او اول شماره 10 استقلال را به قائدی داد و رفته رفته پسر ریزنقش را به مرد بدون جانشین تیمش تبدیل کرد.

درخشش قائدی آغاز شده بود و او قربانیان هنرنمایی خودش را یکی پس از دیگری از دم تیغ رد می کرد. حالا زمین بازی برای او تفاوتی نداشت. از لیگ قهرمانان آسیا گرفته تا دربی تهران و دیگر بازی های مهم، تبدیل به محلی برای درخشش و ارائه تکنیک نابش شده بود. 

قائدی و شروع ماجراجویی در امارات

استراماچونی از ایران رفت و نیمکت استقلال محله برو بیای مربیان جدید شد اما قائدی، همان قائدی بود. روز به روز بهتر می شد و حرف از پیشنهادهای خارجی به میان آمد. رسیدن پیشنهاد کشورهای حاشیه خلیج فارس هم اصلا جای تعجب نداشت چون آن ها از قدیم کشته مرده بازیکنان تکنیکی ایرانی بودند.

ابتدا حرف از پیشنهاد الغرافه قطر شد. همان تیمی که استراماچونی را به خدمت گرفته بود اما قائدی پیشنهاد اماراتی ها و تیم شباب الاهلی را قبول کرد و چمدانش را به مقصد دوبی بست. هنوز اطلاعات دقیقی از کم و کیف قرارداد مهدی قائدی با شباب الاهلی اعلام نشده اما اینطور که شنیده می شود رقم ترانسفر قائدی به دوبی، رکورد نقل و انتقالاتی ایران را شکسته است.

مهدی قائدی 22 سال دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد می تواند یک دهه دیگر به ماجراجویی های خودش ادامه بدهد. از کجا معلوم. شاید بازی در لیگ امارات سقف آروزهای این بازیکن نباشد و روزی او را با لباس یکی از تیم های مطرح اروپایی ببینم.

نقش همسر مهدی قائدی در جدایی او از استقلال؟

مهدی قائدی سال 98 متاهل شد و به توصیه بسیاری از پیشکسوتان فوتبالی عمل کرد. انتظار می رفت با این اتفاق، مهدی قائدی از حواشی فاصله بگیرد.

اتفاقی که حداقل تا امروز شاهدش نبودیم و حتی گفته می شود، ستاره معصومی نقش بزرگی در جدایی همسرش از فوتبال ایران داشته است. نه مهدی قائدی و نه ستاره معصومی تا به حال درباره این شایعه ها صحبت نکردند اما داستان های این پسر 22 ساله حالاحالاها ادامه خواهد داشت.   

منبع: آموزش و سرگرمی وقت صبح 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3woj56