سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/19 16:18
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 19411

با انواع مهاجرت و بهترین کشورها برای مهاجرت آشنا شوید

امروزه کشورهای خارجی مسیرهای مختلفی را برای اجازه ورود متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته‌اند. در این میان کشوری را می‌توان به‌عنوان بهترین و مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت در نظر گرفت که علاوه بر مسیرها و برنامه‌های مهاجرتی متنوع، شرایط ساده‌تری را پیش روی متقاضیان قرار دهد. آشنایی پیداکردن با انواع مهاجرت ، بهترین کشور برای مهاجرت ، شرایط مهاجرت و ... جز مهم‌ترین وظایفی است که متقاضیان به عهده خواهند داشت.

 مهاجرت دارای مسیرهای بسیار مختلف و گوناگونی است

 

با انواع مهاجرت آشنا شوید

شاید در نگاه اول مسیرهای مهاجرت تنها به چند نوع مختلف محدود شوند، اما باید بدانید که انواع مهاجرت از یک کشور تا کشور دیگر، می‌تواند به‌کلی متفاوت باشد. دولت‌های کشورهای خارجی بسته به نیاز خود، برنامه‌های متنوع مهاجرتی را در نظر گرفته‌اند تا بدین صورت کمبود نیرو و هزینه‌های خودشان را جبران کنند. حال به‌عنوان فرد متقاضی مهاجرت، در ابتدا باید بدانید که انواع مهاجرت چیست و هرکدام از آن‌ها چه شرایطی را با خود به همراه خواهند داشت.

بدین صورت می‌توانید بهترین، ساده‌ترین و متناسب‌ترین مسیر مهاجرتی را بسته به شرایط خودتان پیدا کرده و تجربه یک مهاجرت لذت‌بخش را داشته باشید. از مهم‌ترین انواع مهاجرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت افراد موفق
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • مهاجرت از طریق الحاق به خانواده
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی
  • و ...

هرکدام از این انواع مهاجرت دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند که انتخاب آن‌ها، کاملاً به فرد متقاضی وابسته است. برای مثال، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری که شامل خرید ملک، خرید اوراق بهادار و ... در یک کشور خارجی می‌شود، می‌تواند هزینه‌های سنگینی را با خود به همراه داشته باشد. از سوی دیگر برخی از کشورهای جهان، اجازه اقامت دائم را از این طریق به افراد خارجی نمی‌دهند.

وجود چنین مشکلات و معایبی موجب شده است تا دو روش مهاجرت، یعنی مهاجرت از طریق تحصیل و مهاجرت از طریق کار، به‌عنوان پرتقاضاترین و محبوب‌ترین انواع مهاجرت در نظر گرفته شوند. البته این بدان معنا نیست که این دو روش هیچ‌گونه چالشی را پیش روی متقاضیان قرار نمی‌دهند. هرکدام از دو روش، مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی نیز دارای شرایط خاص خودشان بوده که در ادامه بیشتر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پیداکردن کارفرما یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت کاری است

مهاجرت کاری، بهترین راه مهاجرت

در میان تمامی راه‌های مهاجرت به کشورهای خارجی، مهاجرت از طریق کار را می‌توان یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال بهترین راه برای دریافت اقامت دائم به شمار آورد. امروزه اکثر کشورهای جهان دارای یک روش به‌خصوص برای این نوع مهاجرت بوده که بعد از طی‌کردن آن، متقاضی می‌تواند برای دریافت ویزای اقامتی کشور موردنظر، اقدام کند.

این روش بدین صورت است که برای مهاجرت کاری، فرد متقاضی در ابتدا باید یک پیشنهاد نامه کاری از سوی یک کارفرمای خارجی دریافت کرده و سپس قراردادی را بین خودشان به امضا برسانند که طبق آن، فرد متقاضی از یک تاریخ، با مقدار مشخصی حقوق، به استخدام کارفرمای خارجی درآمده است. سپس فرد متقاضی مهاجرت کاری می‌تواند با دردست‌داشتن چنین قراردادی، برای دریافت ویزای اقامتی کشور موردنظر خود، اقدام کند.

مهاجرت از طریق کار این شانس را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهد تا پس از چند سال اقامت در کشور موردنظر و رعایت برخی از قوانین، برای دریافت اقامت دائم و سپس پاسپورت آن کشور، اقدام کنند.

jl;l

کشور آلمان، بهترین گزینه برای مهاجرت کاری ایرانیان است

مهاجرت کاری به آلمان

اگر قصد داشته باشیم تا مهم‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری را لیست کنیم، بدون شک باید به کشور آلمان اشاره کنیم. در میان تمامی انواع مهاجرت به این کشور، مهاجرت کاری به آلمان یکی از محبوب‌ترین آن‌ها بوده که متقاضیان بسیار زیادی نیز دارد. کار در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی آسان‌تر بوده و افراد می‌توانند راحت‌تر خودشان را با محیط کاری در این کشور تطبیق دهند.

از دیگر مزایای مهاجرت برای کار در آلمان می‌توان به بالا بودن میزان حقوق و درآمد، تعادل مناسب بین کار و زندگی، بیمه‌های بسیار متنوع، حقوق بازنشستگی و ... اشاره کرد. حال اگر شما هم متقاضی کار در آلمان و مهاجرت به این کشور از این طریق هستید، باید در ابتدا یک کارفرمای آلمانی پیدا کرده و رزومه کاری خودتان را برای او ارسال کنید. حال باید منتظر باشید تا کارفرما آلمانی برای ارتباط با شما یک مصاحبه آنلاین و یا حضوری را ترتیب دهد.

بعد از موفقیت در مصاحبه، می‌تواند موقعیت شغلی در آلمان را کسب کرده و سپس با دردست‌داشتن قرارداد کاری، برای دریافت ویزای کار در آلمان، اقدام کنید. اما شاید برای شما هم این سؤال ایجاد شود که چگونه می‌تواند با کارفرمایان آلمانی ارتباط برقرار کرد و یا موقعیت‌های شغلی در این کشور را پیدا کرد؟ در پاسخ باید اشاره کرد که شما این شانس را دارید تا از خدمات متنوع و گسترده مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای برای مهاجرت کاری به آلمان استفاده کنید.

 

مهاجرت تحصیلی، راهی مناسب برای مهاجرت

بخش قابل‌توجهی از درخواست‌های مهاجرت کشورهای خارجی را، مهاجرت تحصیلی به خود اختصاص داده است. دانشجویان و محصلین بسیار زیادی تقاضای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را داشته و همین امر این روش مهاجرتی را به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها، بدل کرده است. مهاجرت تحصیلی به معنای دریافت پذیرش از سوی یکی از مؤسسه‌های آموزش عالی در کشور مقصد است که به افراد این اجازه را می‌دهد تا دوره تحصیل خودشان را در کشور خارجی سپری کنند.

نکته بسیار مهمی که در خصوص این نوع مهاجرت باید بدانید این است که مهاجرت تحصیلی به‌خودی‌خود اجازه اقامت دائم را به فرد متقاضی نمی‌دهد. به بیان دیگر فرد تنها به یک ویزای اقامتی موقت دست پیدا کرده که موظف است بعد از اتمام دوره تحصیل خود، به کشور مبدأ بازگردد. اما باید بدانید که مهاجرت تحصیلی مزایای زیادی با خود به همراه دارد که می‌تواند مسیر کسب اقامت دائم کشورهای خارجی را هموارتر کند.

 

مزایای مهاجرت از طریق تحصیل

همان‌طور که تا بدین جا متوجه شدید، مهاجرت از طریق تحصیل نمی‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم شود. اما اگر متقاضی بتواند ویزای تحصیلی خودش را به ویزای کاری بدل کند، شانس این را دارد تا اقامت دائم کشور موردنظر خود را دریافت کند. حال از مهم‌ترین مزایا مهاجرت تحصیلی می‌توان به امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و سطح بالای خارجی اشاره کرد. به یاد داشته باشید که کارفرمایان خارجی به دنبال افرادی هستند که دوران تحصیل خودشان را در دانشگاه‌های معتبری سپری کرده باشند.

از سوی دیگر با تحصیل در یک کشور خارجی، شانس این را داشته تا با زبان رسمی آن کشور، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت کاری آشنا شوید و همچنین اطلاعات زیادی را در خصوص بازار کار آن کشور کسب کنید. به‌سادگی متوجه می‌شوید که تحصیل در یک کشور خارجی می‌تواند به پیداکردن یک موقعیت شغلی و در نهایت مهاجرت کاری، کمک فراوانی کند.

jjkljkljkl

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی جهان است

تحصیل در کانادا، مقصدی بی‌نظیر برای دانشجویان

کشور کانادا با داشتن دانشگاه‌های بسیار معتبر و جهانی و همچنین یک سیستم آموزشی قدرتمند، به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. سالیانه هزاران دانشجو از سراسر دنیا برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های این کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند. دانشجویان در کانادا این شانس را دارند تا در طول هفته به مدت 20 ساعت مشغول به کار شده و بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را پرداخت کنند.

از سوی دیگر، پایین بودن هزینه تحصیل در کانادا ، موجب شده است تا مهاجرت تحصیلی در میان انواع مهاجرت، متقاضیان زیادی داشته باشد. همچنین جالب است بدانید که برخی از برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا این شانس را در اختیار دانشجویان قرار داده است تا بدون سابقه کار، امکان اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

اما پیداکردن برنامه‌های آموزشی مناسب در کانادا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر این کشور، نیازمند داشتن آشنایی کامل با سیستم مهاجرت تحصیلی به کانادا است. مؤسسه هرمس اپلای می‌تواند به شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا، کمک فراوانی کند.

 

مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای، بهترین راه برای انواع مهاجرت

فرقی نمی‌کند که شما قصد دارید کدام یک از انواع مهاجرت را تجربه کنید، بدون شک نیازمند یک منبع معتبری هستید تا شما را در این مسیر همراهی کند. مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای دارای تیم مشاوره و وکلای مهاجرتی بسیار خبره بوده که می‌تواند به بهترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر مهاجرتی را پیش روی متقاضیان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مهاجرت و بهترین کشورهای برای مهاجرت ایرانیان، می‌توانید به وب‌سایت مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای مراجعه کنید. 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3keyja