چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/12/07 21:34
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 19160

دزدگیر هوشمند ، بهترین راهکار برای تعطیلات عید 1401

یکی از دغده های عید نوروز و سفرهای نوروزی ، امنیت خانه های خالی است . سیستم های امنیتی و دزدگیر های هوشمند این مشکل را به طور کامل حل کرده است .

اولین سوال این است که سیستم های امنیتی هوشمند چگونه امنیت خانه را فراهم میکنند و چه تفاوتی با دزدگیرهای قدیمی دارد ؟

برای پاسخ به این سوال لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید .

بعد از پیدایش اینترنت اشیا و تکنولوژی اتصال وسایل برقی به اینترنت ، راه اندازی یک خانه هوشمند بسیار ساده و کم هزینه شده است . به طوری که در خانه های هوشمند می توانید از راه دور قفل درها، چراغ ها، ترموستات ها، جاروبرقی ها، ماشین های چمن زنی و حتی تغذیه حیوانات خانگی را با استفاده از گوشی هوشمند و یک اپلیکیشن کنترل کنید، کنترل تردد و ایجاد امنیت نیز آسان تر از همیشه شده است.  نظارت بر خانه شما تقریباً از هر نقطه ای ساده و نسبتاً مقرون به صرفه شده است.سیستم های امنیتی هوشمند بسیار جذاب و قابل تنظیم هستند و به عنوان کیت های قابل برنامه ریزی ، خودتان می توانید به دلخواه تنظیمات را انجام دهید و  یا به عنوان مدیریت هوشمندسازی خانه که شامل نصب و نظارت حرفه ای است از آنها استفاده کنید.

بسته به نیازتان، می‌توانید سیستمی انتخاب کنید که خودتان نصب و راه اندازی می‌کنید و هزینه های نصاب برای شما ذخیره میشود و همچنین بدون پرداخت اشتراک ماهیانه  خانه‌تان را ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته توسط این سیستم امنیتی هوشمند که متخصصان حرفه‌ای هستند و با آتش‌نشانی و ادارات پلیس محلی شما تماس می‌گیرند، تحت نظر قرار دهید و در صورت به صدا درآمدن زنگ هشدار از راه دور مطلع شوید . حتی می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. خدماتی که تعطیلی ندارد و همیشه در دسترس شماست . البته، هر چه سنسور های بیشتری استفاده کنید پوشش دهی بیشتری در منزل خواهید داشت .

اگر برای یک سیستم امنیتی اختصاصی آماده نیستید، تعداد زیادی دستگاه وجود دارد که به شما امکان می دهد خانه خود را از هر کجا با استفاده از تلفن یا تبلت خود نظارت کنید، از جمله دوربین های امنیتی داخلی و خارجی، زنگ های ویدیویی، سنسورهای حرکتی و قفل های هوشمند.

تلفن

سیستم دزدگیر هوشمند با نصب ساده

یک دزدگیر امنیتی هوشمند به صورت بیسیم به شبکه Wi-Fi منزل شما متصل می شود، بنابراین می توانید دستگاه امنیتی خود را با استفاده از گوشی موبایل  و یک برنامه ساده نظارت و کنترل کنید. پیش بینی های امنیتی برای ورود معمولاً شامل سنسورهای در و پنجره، سنسور حرکت و سیستم امنیتی شامل سنسور نشت گاز و دود هستند که با پنل مرکزی ارتباط برقرار می کند. این دستگاه‌ها با استفاده از یک یا چند پروتکل بی‌سیم مانند Wi-Fi، Z-Wave، Zigbee یا شبکه داخلی اختصاصی به هم متصل می شوند . در ادامه به توضیح در مورد پروتکل های مختلف میپردازیم .  نکته قابل توجه برای سیستم های امنیتی هوشمند این است که با دیگر تجهیزات هوشمند در ارتباط است که شامل قفل درب، درب پارکینگ، دوربین های نظارتی داخلی و خارجی، چراغ های منزل ،  سنسورهای نشت آب و غیره است.

با پروتکل های بیسیم آشنا شویم

سیستم های هوشمند بیسیم دارای تنوع بالایی هستند و از تکنولوژی های مختلفی برای ارتباط استفاده میکندد . به عنوان مثال، تجهیزات کوچکتر مانند سنسورهای درب و پنجره معمولاً از فناوری Z-Wave یا Zigbee استفاده می کنند، زیرا به انرژی زیادی نیاز ندارند و می توانند با باتری های کوچکتر مدت ها فعال باشند و قابل استفاده باشند .  هیچ یک از پروتکل‌ها پهنای باندی را که با Wi-Fi دریافت می‌کنید را ارائه نمی‌کنند، به همین دلیل است که معمولاً در دوربین‌های امنیتی برای ارائه  تصویری با کیفیت از این پروتکل استفاده میکنند و در سایر دستگاه‌هایی که نیاز به انتقال اطلاعات با حجم بالاست از پروتکل وای فای استفاده می‌شود. علاوه بر این، دستگاه‌های  Zigbee با استفاده از یک هاب مرکزی کنترل می‌شوند، در حالی که دستگاه‌های Wi-Fi می‌توانند مستقیماً به شبکه مودم خانگی شما متصل شوند و با یک برنامه روی گوشی شما کنترل شوند. در نهایت، دستگاه‌های Z-Wave و Zigbee از رمزگذاری AES 128 استفاده می‌کنند و از آنجایی که در یک محیط بسته کار می‌کنند. امنیت بیشتری نسبت به دستگاه های Wi-Fi ارائه می دهند.

دزدگیر هوشمند را خودتان نصب کنید

اگر دزدگیر توسط خود افراد قابل نصب باشد ، هزینه های نصب و راه اندازی ذخیره میشود . سیستم های هوشمند این قابلیت را دارند و به راحتی تنظیمات توسط خود فرد قابل انجام است . برای خریداران این موضوع خیلی خوشحال کننده و مقرون به صرفه و ایده‌آل است زیرا می‌توانند مبلغ قابل توجهی را در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. نصب اکثر سیستم‌های DIY آسان است . اما این واژه به چه معناست ؟ DIY  مخفف واژه ی DO IT YOURSELF  است که شرکت های تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی برای راحتی کار ، نصب و راه اندازی تجهیزات را به قدری ساده کردن که نیازی به دانش فنی نیست و هرکس بدون داشتن تخصص میتواند یکی از پیشرفته ترین تجهیزات هوشمند را تهیه کند و از همه امکانات آن بهره ببرد . امروزه کیت‌هایی فروخته می‌شوند که می‌توانید مطابق با نیازهای خود آنها را برنامه ریزی و پیکربندی کنید. شما می توانید حسگرهای اضافی مثل سنسور های مورد نیاز و سایر اجزاء را به راحتی به این کیت ها اضافه کنید و در عرض چند دقیقه آنها را با سیستم هماهنگ کنید.

تلفن

سیستم امنیتی هوشمند اولیه DIY شما ممکن است فقط از یک یا دو پروتکل بی سیم پشتیبانی کند و معمولاً مجموعه محدودی از سنسور ها را پشتیبانی کند ، در حالی که سیستم های DIY گران تر از چندین پروتکل بی سیم پشتیبانی می کنند و با ده ها سنسور سازگار هستند. سیستم‌ها به صورت خودکار نظارت می‌شوند، به این معنی که وقتی سنسور ها فعال می‌شوند، آژیر هشدار به صدا در می آید . شما می توانید تنظیمات لازم را جهت تماس خودکار با پلیس و یا آتش نشانی تنظیم کنید . نیازی نیست شما در محل حاضر شوید و این کار را سیستم امنیتی هوشمند شما انجام میدهد . در دزدگیر های قدیمی این شما هستید که در صورت وقوع آتش‌سوزی یا ورود افراد به منزل ،  با مقامات محلی تماس میگیرد . با این حال، فروشندگان تجهیزات DIY به طور قابل قبولی خدمات و پشتیبانی را  ارائه می‌دهند که در صورت نیاز میتوانید از آن استفاده کنید .

به زودی تمام منازل از یکی از سیستم های هوشمند بهره مند میشوند . خانه هوشمند استر اسمارت ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات هوشمند بیسیم در ایران است که تنوع خوبی از دزدگیر های هوشمند دارد .

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ....

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2l5jz8