پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/25 14:38
کد خبر: 14000

فوری/ خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت

طرح جاماندگان سهام عدالت در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده و در دستور کار کمیسیون برای تصحیح، با حضور نمایندگان دولت و بخش‌های مرتبط مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و... قرار گرفته است. 

وی افزود: براساس گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، تعداد یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در کشور که تحت پوشش کمیته امداد و دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، فاقد سهام عدالت هستند. 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بنابراین مقرر شده است که برای اشخاصی که جزء ۶ دهک کم ‌درآمد جامعه هستند، سهام عدالت اختصاص داده شود. این مصوبه در کمیسیون اقتصادی مجلس پس از چندین جلسه بررسی به اتمام رسید، گزارش کمیسیون در صحن علنی قرار دارد و در انتظار تصویب نهایی هستیم.

 

پورابراهیمی اظهار داشت: از نظر کمیسیون اقتصادی مجلس، این طرح تمام اقدامات از جمله تامین مالی و ... را درنظر گرفته و کار به پایان رسیده است و مشکلی ایجاد نخواهد شد. اما جزییات باید در هیات رییسه مجلس، مورد بررسی قرار گیرد و تصویب نهایی شود. 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص موضوع همکاری دولت با مجلس در طرح جاماندگان سهام عدالت گفت: ادعای دولت این است که سهامی برای اختصاص به جاماندگان و توزیع ندارد. از نظر ما، دولت در طول ادوار، یعنی دولت فعلی و دولت در سال‌های قبل، در ترکیب و تغییر پرتفوی سهام عدالت، اشتباهات و تخلفات عدیده‌ای داشته است. 

وی گفت: این موضوع موجب تضییع حق برخی از افراد شده است و برخی از اشخاص به هر دلیلی از سهام عدالت محروم شده‌اند. لذا کمیسیون اقتصادی، منابع برای این بخش را درنظر گرفته‌ایم و در بطن مصوبه کمیسیون اقتصادی مورد نظر قرار داده‌ایم و از نظر ما، درخصوص بار مالی نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 

منبع: اقتصادانلاین

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45aq7o