جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/16 01:19
رپرتاژ اگهی /
کد خبر: 28393

شانس قهرمانی کدام تیم در جام جهانی قطر بیشتر است؟

جام جهانی فوتبال را میتوان مهمترین رویداد فوتبالی در سرتاسر دنیا تلقی کرد که تعداد بینندگان فینال آن از تمامی رویدادهای ورزشی بیشتر می باشد. بر اساس آماری که توسط فدراسیون جهانی فوتبال ارائه شده است فینال جام جهانی بیش از یک سوم مردم دنیا را درگیر کرده و درآمد این نهاد ورزشی بیش از دو میلیارد دلار تنها از یک بازی می باشد.

 از این رو بسیاری از دوستداران این ورزش پیش از آغاز جام جهانی علاقه مند هستند پیش‌بینی‌های کارشناسان را مطالعه کرده و شانس قهرمانی تیم ملی محبوب خود را ارزیابی کنند. در این مقاله ما قصد داریم با استفاده از دو رویکرد متفاوت پیش بینی کنیم کدام تیم ملی بیشترین شانس را برای قهرمانی در این رقابت ها دارد و کدام عوامل می توانند شرایط حاکم بر این تورنمنت حساس را تحت تاثیر قرار دهند.

 

پیش بینی ابر کامپیوتر از جام جهانی 2022

تقریبا از سال 2014 میلادی بود که مهندسین دانشگاه های مختلف دنیا با استفاده از ابر کامپیوتر های خود تصمیم گرفتند نتیجه تورنومنت های مختلف را پیش‌بینی کنند. سال 2014 ابر کامپیوتر دانشگاه هاروارد پیش بینی کرد تیم ملی آرژانتین بالاترین شانس را برای قهرمانی در این تورنمنت دارا می باشد. پیش بینی این کامپیوتر تا حد زیادی توانست نتایج را به درستی حدس بزند ولی در نهایت این آلمان بود که با نتیجه یک بر صفر در فینال توانست آرژانتین را شکست داده و قهرمان جام جهانی شود.

 

 

حالا نزدیک به دو ماه مانده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دانشگاه کلمبیا با استفاده از ۱۰۰۰ الگوریتم متفاوت تصمیم گرفته شبیه سازی جدیدی را تجربه کرده و تلاش کند بازی های جام جهانی قطر را پیش بینی کند. بر اساس این شبیه سازی تیم ملی فرانسه با در اختیار داشتن بازیکنانی همچون کریم بنزما و پل پوگبا از شرایط خوبی برای قهرمانی برخوردار می باشد. این کامپیوتر تخمین زده است فرانسه ۱۹.27 درصد شانس قهرمانی در این بازی‌ها را دارا می باشد. بر اساس برآوردهای همین ابر کامپیوتر تیم ملی برزیل شانس دوم قهرمانی به حساب آمده و می تواند در فینال به مصاف فرانسه آماده برود.

 

 

پیش بینی کارشناسان حوزه فوتبال

کارشناسان رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در زوریخ گرد هم آمدند و با تبادل نظر تلاش کردند تا پیش بینی جام جهانی ۲۰۲۲ را انجام دهند و بدانند که کدام تیم قهرمان جام می شود. کازینو و شرط های زیادی چشم به این پیش بینی درباره قطر دوخته اند. بر اساس داده های به دست آمده از نظرات ۱۹۰ کارشناس مشخص شد برزیل که از سال ۲۰۰۲ به این طرف هیچ افتخاری را در جام جهانی کسب نکرده است اولین شانس قهرمانی به حساب می آید. تیم ملی برزیل به لطف در اختیار داشتن بازیکنانی مانند نیمار، آنتونی و کاسمیرو می تواند تهدیدی برای تمامی تیم های حاضر در این رقابت‌ها به حساب بیاید.

بر اساس گزارشات همین کارشناسان بلژیک از آنجایی که دارای یکی از منسجم ترین تیم ها در این جام جهانی می باشد شانس دوم قهرمانی به حساب می آید و می تواند در صورت انجام بازی های فیزیکی و اتکا به کوین دی بروینه شانس بالایی برای حضور در چهار تیم برتر و حتی قهرمانی داشته باشد. در همین پیش بینی فرانسه جایگاه سوم را کسب کرده به لطف داشتن مهره های کلیدی می تواند خطری برای تیم‌های قدرتمند مانند برزیل به حساب بیاید.

 

 

عوامل موثر در موفقیت تیم های ملی در جام جهانی

عوامل موفقیت یک تیم در جام جهانی می تواند از یک تیم به تیم دیگر متفاوت باشد ، ولی بر اساس قاعده کلی آمادگی مناسب و برنامه ریزی می تواند از اصلی ترین عوامل نتیجه گیری تیم ها در این تورنمنت به حساب بیاید. ادوار گذشته این رقابت‌ها نشان داده است تیم هایی که فرآیند آماده سازی خود را زودتر آغاز می کنند احتمال بیشتری برای موفقیت در این عرصه را دارا می باشند.

از دیگر عواملی که در چند وقت اخیر نشان داده می تواند نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد مصدومیت بازیکنان کلیدی می باشد. به عنوان مثال در جام جهانی ۲۰۱۴ ریو برزیل تیم بسیار آمده را در اختیار داشت ولی مصدومیت نیمار در مرحله یک چهارم نهایی سبب شد این تیم از هم پاشیده شده و در نهایت با نتیجه عجیب ۷ بر یک شکست خورد.

در همین حین باید عامل شگفتی نیز لحاظ شود. برخی از تیم ها با وجود این که هیچکس بر روی آنها حسابی باز نکرده وارد این رقابت ها می شوند و پس از موفقیت های پی در پی در میان چهار تیم حاضر می شوند. بهترین نمونه از این تیم ها ترکیه در جام جهانی ۲۰۰۲ بود که توانست با شکسته رقبای خود به طرز شگفت آوری در نیمه نهایی حاضر شده و در نهایت مقام سوم را کسب کند

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xoqxq