چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/01/28 05:03
طرح صیانت
کد خبر: 19465

ماجرای نامه قالیباف به شورای عالی فضای مجازی؛ «چارچوب‌ها را تعیین کنید تا طرح صیانت را بررسی کنیم»

رئیس مجلس، از رئیس شورای عالی فضای مجازی خواسته است تا محورها و سیاست‌های مدنظر در زمینه قانونگذاری فضای مجازی را تصویب و به مجلس ابلاغ کند.

به گزارش رصد ورزشی: دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که آقای قالیباف رئیس مجلس، در نامه‌ای به این شورا خواستار تعیین سیاست‌های کلان فضای مجازی از سوی دولت و شورای عالی فضای مجازی شده است.

به گفته آقای ابوالحسن فیروزآبادی، مجلس می‌خواهد به آراء عمومی جامعه درباره طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی که به طرح صیانت مشهور شده، اهمیت بدهد؛ موضوعی که دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره‌اش اضافه کرده مجلس علاوه بر مشروعیت قانونی طرح موسوم به صیانت، به دنبال معقولیت اجتماعی آن هم هست.

فیروزآبادی از بررسی درخواست رئیس مجلس در نخستین نشست شورای عالی فضای مجازی خبر داده و اعلام کرده که این شورا در پی تعیین سیاست‌های کلان حوزه فضای مجازی است؛ تا طرح جامعی با در نظر گرفتن «ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... فضای مجازی» به دست بیاید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: «ما سیاست‌ها را طوری تنظیم خواهیم کرد که بر اساس آن خلأهای قانونی در فضای مجازی یا ابعادی که نیاز به اصلاح قانون است، مشخص و از سمت دولت یا مجلس اعلام شود.»

در گفت‌وگوی آقای فیروزآبادی اعلام شده طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی پس از بررسی سیاست‌های کلان به مجلس باز می‌گردد تا نمایندگان نحوه قانونگذاری آن را پیش بگیرند.

در نامه آقای قالیباف خطاب به حجت الاسلام رئیسی، رئیس شورای عالی فضای مجازی، به حکم آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اشاره شده که بر اساس آن، این شورا «نقطه کانونی متمرکز برای سیاست‌گذاری، تصمیم گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور» است.

در ادامه این نامه به «جمع بندی که پیش از این در صحن جلسه شورای عالی فضای مجازی» صورت گرفته، اشاره شده و رئیس مجلس خواسته تا دبیر این شورا دستور دهد «محورها و سیاست‌های مدنظر در زمینه قانونگذاری» به مجلس ارسال شود.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qapka