دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/10/08 06:43
دختر 11 ماهه
کد خبر: 18563

قتل جنون‌آمیز دختر 11 ماهه توسط مادرش | از قصاص قاتل دختر 11 ماهه گذشتند؟

مرد جوان که همسرش در اقدامی جنون‌آمیز دختر 11 ماهه شان را به قتل رسانده بود در دادسرای جنایی تهران از قصاص همسرش صرف نظر کرد و او را بخشید.

دختر 11 ماهه توسط مادرش به قتل رسید. دختر 11 ماه را با بی رحمی خفه کردند. دختر 11 ماه وقتی در خواب بود مادرش اورا خفه کردو به پدرش پیامک زد. مادر قاتل دختر 11 ماهه از بیماری روانی رنج می برد. 

رضــــایت به همسر بعد از قتل دختر 11 ماهه

چندی قبل کارمند یکی از بیمارستان‌های تهران وقتی در محل کارش بود پیامکی از همسرش دریافت کرد که با خواندن آن شوکه شد. در متن پیامک آمده بود: «دخترمان را کشتم.»

مرد جوان بلافاصله با همسرش تماس گرفت اما با شنیدن صدای گریه‌های زن جوان وحشت زده خود را به خانه رساند. وی به محض ورود به خانه با جسد دختر ۱۱ ماهه‌اش لیلا داخل رختخواب رو به رو شد. کنار جسد دخترک همسرش نشسته و گریه می‌کرد. مرد جوان بلافاصله با پلیس تماس گرفت و به‌دنبال گزارش این جنایت، بازپرس جنایی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت و تشخیص هویت راهی محل شدند‌.

پس‌از دستگیری زن جوان وی در تحقیقات گفت: مدت‌هاست که از بیماری روحی و روانی رنج می‌برم و تحت درمان هستم. شوهرم کارمند بیمارستان است اما یا همیشه سرکار است و یا وقتی به خانه می‌آید بیشتر وقتش را در گوشی تلفن و فضای مجازی می‌گذراند. سر‌همین مسأله بین من و همسرم دعوا بود و من که از دست همسرم ناراحت بودم روز حادثه به سراغ دختر ۱۱ ماهه‌ام رفتم و با دست او را خفه کردم. بعد تصمیم به خودکشی گرفتم. دوبار اقدام به خودکشی کردم اما نتوانستم خودم را بکشم. ساعت ۹ صبح بود که دخترم را به قتل رساندم و ساعت ۱۲ و نیم ظهر با پیامک موضوع را به همسرم خبر دادم.

با اعتراف زن جوان او بازداشت شد اما همسرش که تنها اولیای دم پرونده بود از قصاص او گذشت کرد. مرد جوان در رابطه با علت این کار خود گفت: می‌دانم همسرم بیمار است و به خاطر وضعیت روانی‌اش دست به این کار زده است حالا هم از قصاص او گذشتم و او را بخشیدم امیدوارم قضات دادگاه هم با توجه به وضعیت بیماری اش او را ببخشند.بدین ترتیب متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دختر 11 ماهه

حادثه دیگری نیز رخ داده است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

پیامکی که حکایت از جنایت داشت

مأموران پلیس پایتخت در بررسی پیامک‌های داخل گوشی تلفن همراه یک سارق سرنخی از یک جنایت مرموز به دست آوردند.

چند روز قبل به‌ دنبال گزارش یک گوشی قاپی در تهران، مأموران پلیس وارد عمل شدند. در تحقیقات صورت گرفته، خیلی زود موتور سوار سارق در حالی که چند گوشی سرقتی به همراه داشت بازداشت شد.

وقتی سارق برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد در بازرسی بدنی از وی چند گوشی تلفن همراه کشف شد که سارق مدعی بود یکی از گوشی‌ها متعلق به خودش است و سرقتی نیست اما وقتی مأموران پلیس در حال بررسی پیامک‌های داخل گوشی بودند به پیامکی رسیدند که حکایت از یک جنایت داشت و نوشته بود: «جسد داخل باغ را چه کار کردی؟»

بدین ترتیب بلافاصله این موضوع به بازپرس محمد حسن زارعی از شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت گزارش شد و پس‌از انتقال متهم به دادسرا و بازجویی‌های اولیه وی مدعی شد این پیامک ربطی به جنایت ندارد.

وی در ادامه گفت: من سابقه مواد مخدر دارم و از مدتی قبل  به خاطرتأمین هزینه مواد مخدر مجبور به گوشی قاپی شدم، اما این گوشی تلفن همراه متعلق به خودم است و آن را سه سال قبل خریدم و کارتن گوشی  داخل خانه است. این پیامک ربطی به قتل ندارد ،بلکه مدتی قبل یک سگ در باغ دوستم که در بومهن است مرد و پیامک درباره جسد سگ بود،اما با توجه به اظهارات مشکوک سارق گوشی قاپ پرونده برای تحقیقات بیشتر با قرار عدم صلاحیت به دادسرای شهرستان بومهن ارسال شد.

درخواست دیه مادر از صندوق بیت المـــال

رسیدگی به پرونده قتل زن میانسال به‌دست پسر روانی‌اش در حالی ادامه دارد که فرزندان مقتول با حضور در دادگاه کیفری استان تهران خواهان دریافت دیه مادرشان از بیت‌المال شدند.

حدود 3 سال قبل زن ۵۵ ساله‌ای به‌ نام مینا در خانه‌اش در شرق تهران به‌ قتل رسید. پس‌از حضور مأموران در محل جنایت دختر مقتول گفت: یکی دو روز از مادرم خبر نداشتم نگرانش شدم وقتی به خانه‌اش رفتم هر چه در زدم باز نکرد به ناچار با کلید یدک در را باز کردم و ناباورانه با جسد خونین مادرم رو‌به‌رو شدم. بعد متوجه شدم که برادرم شاهین در اتاق خوابیده است به‌سراغش رفتم و او در عین خونسردی گفت که مادر را کشته است.

دختر قربانی در ادامه افزود: شاهین سال‌هاست از بیماری روانی رنج می‌برد و جنون دارد. چند بار او را در بیمارستان بستری کردیم ولی نتیجه بخش نبوده. آخرین بار هم او را به مرکز نگهداری از بیماران روانی بردیم اما نمی‌دانم چرا او را رها کردند و به خانه برگشت و این جنایت را رقم زد.

به‌دنبال اظهارات این زن، پلیس به بازجویی از شاهین پرداخت. پسرجوان به قتل مادرش اعتراف کرد و گفت: نیمه شب مادرم را با چاقوی آشپزخانه کشتم و سپس چاقو را شسته و سرجایش گذاشته و خوابیدم.

پس‌از آن متهم به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پس‌از معاینات بالینی؛ جنون وی را تأیید کردند. در حالی که تأیید شده بود که متهم هنگام ارتکاب جرم مسئولیت کیفری نداشته، اولیای دم در شعبه دوم دادگاه کی

منبع: روزنامه ایران


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oab7d