پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/22 11:23
کد خبر: 35107

ببینید| ثبت رکورد پرواز با هواپیمای کاغذی

یک تیم سه نفره، رکورد پرواز هواپیمای کاغذی‌ با بیش از ۷۷ متر برد را به نام خود ثبت کردند.

یک تیم متشکل از سه نفر از علاقه‌مندان به ساخت هواپیمای کاغذی اخیراً با دستیابی به فاصله ۷۷.۱۳۴ متری (۲۵۲ فوت ۷ اینچ) رکورد جهانی دورترین فاصله پرواز با این نوع از هواپیما را به نام خود ثبت کردند.

در ۱۶ آوریل ۲۰۲۲، در یک مکان ورزشی سرپوشیده در دایگو، کره جنوبی، کیم کیو تائه موفق شد با هر یک از هشت پرتاب خود، رکورد جهانی طولانی‌ترین پرواز هواپیمای کاغذی را بشکند. رکورد قبلی ۶۹.۱۴ متر (۲۲۶ فوت ۱۰ اینچ) که توسط جو ایوب و جان ام. کالینز ثبت شده بود به مدت یک دهه پابرجا بود، اما کیم توانست آن را در هر هشت تلاش خود بشکند . کوتاه‌ترین رکورد کیم ۷۱.۸۱۳ متر و دورترین آن ۷۷.۱۳۴ متر بودند.

 کیم تنها بخشی از سه نفری بود که برای طراحی و ساخت این هواپیمای کاغذی ساده، اما قابل توجه تلاش کردند. "کیم کیو ته" یکی از بهترین پرتاب کنندگان هواپیما کاغذی در جهان است که به کمک سایر همکارانش، چی یی جیان، اهل مالزی و طراح هواپیما و "شین مو جون" اهل کره جنوبی، تا کننده کاغذ هواپیما در ثبت این رکورد با او سهیم بودند.

چی در این باره گفت: «جامعه هواپیما‌های کاغذی، کوچک و در عین حال جهانی است، زیرا همه یکدیگر را به صورت آنلاین می‌شناسند. من نزدیک به یک دهه است که شین را می‌شناسم و دائماً از طریق ایمیل و رسانه‌های اجتماعی درباره راه‌های جدیدی برای ارتقاء پرواز و بیشتر و طولانی‌تر کردن برد هواپیما صحبت می‌کنیم.»

برای بسیاری از مردم، هواپیما‌های کاغذی یک اسباب بازی صرف محسوب می‌شود، اما برای کسانی که آن را به صورت رقابتی دنبال می‌کنند، خلاقیت‌های پیچیده برای آن از نظر کاغذ مورد استفاده، هندسه و وزن بسیار متفاوت مهم است.

 "چی یی جیان"، طراح هواپیمای کاغذی به رکورد‌های گینس گفت: برای ماندگاری هواپیما در ارتفاع و همچنین پرواز در دورترین نقطه، طراح باید نوع کاغذ، وزن، هندسه و تعادل را مد نظر داشته باشد.



کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d9rgq