شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/27 16:10
منچستر سیتی | رئال مادرید
کد خبر: 39726

زنده ، منچسترسیتی 4 - رئال مادرید صفر

دو گل از برناردو سیلوا پاداشی بر نمایش مطمئن شاگردان گواردیولا در نیمه اول دیدار دوم لیگ قهرمانان اروپا بود

 امیدهای رئال مادرید در همان نیمه اول رنگ باخت. جایی که سیتی با برتری کامل و در اختیار داشتن توپ و میدان مزد برتری خود را با دو گل گرفت، گلهایی که توسط یک بازیکن غیرمنتظره به ثمر رسید: برناردو سیلوا.

البته رئالی‌ها متخصص این لیگ و تیمی باکیفیت و قدر هستند اما آنچه در نیمه اول اتفاق افتاد معرفی مدعی اصلی لیگ قهرمانان با مربی ای بود که دوباره یک تیم شکست ناپذیر و بزرگ را از ایده به اجرا در آورده است: پپ گواردیولا که از نزدن گل سوم در انتهای نیمه اول عصبانی هم بود!

گواردیولا در این مسابقه تیمش را با ترکیب ادرسون، آکانجی، دیاز، واکر، رودری، استونز، دی‌بروینه، سیلوا، گوندوگان، گریلیش‌ و هالند به زمین فرستاده است.

منچستر سیتی- رئال

در سمت مقابل رئالی‌ها در این مسابقه با ترکیب کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، کاماوینگا، کروس، مودریچ، والورده، بنزما، وینیسیوس و رودریگو به میدان آمدند.

⚽️شرح گل‌ها: 

 1-0 (منچسترسیتی): حملات پشت سر هم‌ منچسترسیتی بالاخره در دقیقه 27 نتیجه داد و برناردو سیلوا موفق شد اتحاد را منفجر کند. پاس استثنایی کوین دی‌بروینه، برناردو را در موقعیت تک به تک قرار داد و این ستاره پرتغالی با یک ضربه مهارنشدنی کورتوا را تسلیم کرد. 

 2-0 (منچستر سیتی): گل اول سیتی هم باعث نشد که این تیم پا پس بکشد و همچنان به حملات خود ادامه داد تا برناردو سیلوا گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند. روی یک ریباند برناردو با ضربه سری دقیق دروازه رئال را باز کرد تا سیتی با برتری 2-0 به رختکن برود.

⏱ لحظات حساس:

 دقیقه ۷: شوت رودری از داخل محوطه جریمه رئال با اختلافی ناچیز راهی اوت شد.

دقیقه ۱۲: ضربه سر هالند از روی شش قدم با واکنش هندبالی کورتوا دفع شد.

دقیقه ۳۴: شوت تماشایی تونی کروس از پشت محوطه جریمه در حالی که ادرسون هم توانایی مهار آن را نداشت به تیر افقی خورد تا تنها موقعیت مادریدی‌ها در این نیمه منجربه گل نشود.

 دقیقه 45: در یک فعل و انفعال و بازپس گیری توپ، موقعیت نصیب آکانجی شد اما شوت او راهی به دروازه رئال پیدا نکرد.

دقیقه ۵۰: ضربه ایستگاهی فوق‌العاده داوید آلابا از زیر طاق دروازه توسط ادرسون راهی کرنر شد.

شرح نیمه اول: 

بازی با فشار وحشتناک من‌سیتی آغاز شد و در حالی که کورتوا با دو سیو استثنایی مانع از گلزنی شاگردان پپ شد، سرانجام گلر بلژیکی روی شوت برناردو سیلوا تسلیم شد تا میزبان با یک کل از مدافع عنوان قهرمانی پیش بیفتد.

در ادامه رئالی‌ها به سختی صاحب یکی دو فرصت شدند که با بدشانسی تمام، شوت استثنایی تونی کروس به تیر افقی خورد و چند دقیقه بعد، برناردو سیلوا در شلوغی محوطه گل دوم خودش و منچسترسیتی را وارد دروازه کورتوا کرد تا اختلاف به دو برسد.

 درحاشیه:

* آمار بازی در نیمه اول: تفاوت ها باورنکردنی است.

* غیبت رودیگر دفاع وسط تنومند آلمانی در خط دفاعی رئال در ترکیب اولیه سئوال برانگیز بود. 

* در دقیقه ۵۳ جر و بحث کوتاهی بین گواردیولا و دی بروینه رخ داد که گواردیولا دی بروینه را بخاطر از دست دادن توپ مورد انتقاد قرار داد.

* جک گریلیش ۳۵ موقعیت گل در این فصل لیگ قهرمانان ایجاد کرده است که این بیشترین میزان موقعیت گلی است که از فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ تا الان توسط یک بازیکن انگلیسی در طول یک فصل لیگ قهرمانان ایجاد شده است.

* اولین کارت زرد بازی نصیب روبن دیاس شد (دقیقه 51). کمی بعد ایلکای گوندوگان پس از خطا روی وینیسیوس دومین اخطاری سیتی لقب گرفت.

* رودیگر بجای مودریچ وارد زمین شد که این با تعویض کاماوینگا به خط میانی رئال منتقل می شود.

* اولین اخطاری در اردوگاه رئال کسی جز کارواخال نبود، بازیکنی که گاهی برای مهار گریلیش چاره‌ای جز خطا ندارد.

* تا دقیقه 70 بنزما به طرز خاصی  تحت تعقیب مدافعات سیتی بوده و هنوز موفق به ایجاد خطری روی دروازه حریف نشده است.

منچستر سیتی - رئال مادرید

* بهترین بخت سیتی در نیمه دوم با پاس استثنایی گوندوگان به دست آمد. یک پاس پشت پای کم نظیر و تکرار نشدنی.

* با تعویض کروس‌، آسنسیو پشت بنزما قرار گرفت و سیستم رئال به ۴۲۳۱ تغییر کرد.

* جک گریلیش یک کارت زرد دیگر هم به حساب رئالی‌ها زد . مقصد این کارت به کارت کسی جز کاماوینگا نبود.

* آنچلوتی دقیقا همان پلن سال گذشته خودش را تکرار کرد و با بیرون کشیدن مودریچ و کروس سعی داشت  به سیتی کامبک بزند که گل سوم پرونده بازی را بست.

* از بلژیک به بلژیک: در صحنه گل سوم ارسال بی نقص کوین دی بروینه ستاره بلژیکی بازی در محوطه جریمه به ادر میلیتائو برخورد کرد و توپ وارد دروازه هموطن دی بروینه، تیبو کورتوآ شد تا این گلر تسخیرناپذیر فعلا سه گل در کیسه داشته باشد .

*: ایلکای گوندوغان بجای ریاض محرز وارد زمین شد.

منچستر سیتی - رئال مادرید

* واسکز، شوآمنی و  سبایوس به ترتیب بجای کارواخال، کاماوینگا و رودریگو برای رئال وارد زمین شدند.

* دردقیقه 83  فیل فودن بجای ستاره بلژیکی سیتی کوین دی بروینه وارد زمین شد، درحالیکه ورزشگاه یکصدا این ستاره را تشویق می‌کرد.

* سیتی درحالی در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمانان قرار دارد که تا بحال نتوانسته این عنوان را از آن خود کند‌.

* در دقیقه 89 خولیان آلوارز بجای هالند وارد شد. آلوارز چندی پیش توانست با آرژانتین به عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ برسد. باید در فینال ببینیم که این فصل فوتبالی برای الوارز رویایی خواهد شد یا لائوتارو مارتینز

منچستر سیتی - رئال مادرید

* جک گریلیش این بار خودش طعمه کارت به کارت شد و در دقیقه 90 اخطار گرفت!

* در دقیقه 91 خولیان آلوارز به محض ورود به زمین و روی پاس دیدنی فیل فودن گل چهارم را وارد دروازه رئال کرد تا هردو، تعویض های طلایی پپ گواردیولا لقب بگیرند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27dorg