شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/11 05:39
قتل
کد خبر: 39101

گفتگو با جوانی که در 18سالگی مرتکب جرم شده | حکم قاتل صادر شد

از وقتی غرور جوانی همراهم شد داشتن چاقو برایم یک قوت قلب بود احساس بزرگی می کردم قدرت در مشتم بود اما نمی‌دانستم همه این داشتن ها کاذب است و مرا به پرتگاه مرگ خواهد کشاند.

این جمله های تکان دهنده پسرجوانی است که در سن 18سالگی دست به جنایت خونینی زده است.

همه چیز از یک عصر جمعه شروع شد کل‌کل دوستانم سر یک مشت حرف پوچ در یکی از بوستان های کرج همه را به یک قرار ملاقات نحس کشاند.

قرار نبود کسی کشته شود و اصلا کسی به این موضوع فکر هم نکرده بود فقط قرار بود میثم وحامد وسینا رویشان کم شود تا این همه منم منم و قدرت‌نمایی نکنند....اما عقربه های ساعت که یواش یواش به ساعت 7 بعد از ظهرمی رسید همه دوستان در کنار شمشادهای بهاری بوستان به هم که رسیدیم ناسزاها ی حامد شروع شد و در یک چشم برهم زدن جروبحث بینمان بالا گرفت و این دقیقا زمانی بود که زندگی من داشت به سرانجام سیاهی تبدیل می شد....

رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل به دنبال درگیری خونین در یکی از محله های کرج بین چند پسر جوان شروع شد وقتی ماموران پلیس خودشان را به محل درگیری رساندند کسی جز سینا آنجا نبود .

سینا غرق در خون روی زمین به خود می پیچید و چند دقیقه بعد تیم پزشکی به همراه آمبولانس سینا را به بیمارستان رساندند اما خونریزی سینا آنقدر شدید بود که تلاش های تیم پزشکی کارساز نبود و کمتر از دو ساعت سینا در کام مرگ فرو رفت.

با مرگ خونین سینا بازپرس کشیک قتل راهی بیمارستان شد و در نخستین گام دستور داد جنازه سینا به پزشکی قانونی منتقل شود سپس تیمی از کارآگاهان جنایی برای کشف این جنایت تحقیقات خودرا از محل جنایت که یک بوستان در شمال کرج بود کلید خود.

با تحقیقات گسترده کارآگاهان دریافتند سینا به دنبال درگیری بین چند جوان قربانی شده است بنابراین همه ی افرادی که در این درگیری مشارکت داشتند طی تحقیقات میدانی و شاهدانی که در بوستان حضور داشتند شناسایی شدند و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

کمتر از یک هفته پسران جوان دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفتند.

پس چندین مرحله بازجویی هر یک از متهمان جنایت را به گردن دیگری می انداخت تا اینکه حامد لب به اعتراف گشود وپرده از جنایت هولناک خود برداشت.

حامد به به دنبال اعترافی که در مقابل افسر پرونده داشت به اتهام قتل عمد بازداشت شد همچنین سایر پسران جوان به خاطر شرکت در نزاع بازداشت شدند.

پس از صدور کیفرخواست حامد به اتهام قتل عمد به زندان رفت و در صف محاکمه قرار گرفت.طولی نکشید که پسر 18ساله پایش از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز رسید و پشت میز محاکمه ایستاد.

چند دقیقه به شروع جلسه دادگاه مانده بود که زندانی جوان وارد شد صورتش از ترس روبرو شدن با پدرو مادر سینا زرد شده بود بر روی صندلی نشست و چند لحظه بعد مادر سینا با چشمانی پر از اشک سینا را سرزنش کرد....رئیس دادگاه با آغاز دادرسی صحبت های مادر مقتول را ناتمام گذاشت و از او خواست که با احترام به جلسه دادگاه سعی کند آرامش خود را حفظ کند.

مریم مادر سینا با بغضی آکنده از غم و اندوه سرش را به نشانه احترام پایین انداخت اما انگار امین بغض او از هر فریادی صدایش بلند تر و زجر آور تر بود.

کمی بعد قاضی با خواندن متن کیفرخواست از پدر ومادر سینا خواست تا در جایگاه بایستند و تقاضای خود را درباره ی مجازات عامل قتل فرزندشان را مطرح کنند.

پدرو مادر داغدار که هیچ وقت فکرش را نمی کردند که سینا جمعه عصر وقتی از خانه بیرون می رود دیگر به خانه بر نخواهد گشت....

آنها با دل پر از ماتم خواستار قصاص متهم و عامل مرگ فرزندشان شدند.

آنگاه با دستور رئیس دادگاه متهم پشت میز محاکمه ایستاد.

متهم به جرمش اعتراف کرد و گفت :من قبول دارم که باعث مرگ هم محلی آن شده ام اما آقای قاضی قسم می خورم که هرگز انگیزه ای برای کشتن او نداشتم و اصلا قرار نبود من او را بکشم.

پسرجوان درحالیکه صدایش می لرزید ادامه داد: ما و دوستانمان به خاطر یک کل کلی که از قبل باهم داشتیم در پارک جمع شدیم به دنبال ناسزایی که بینمان مطرح شد کار به دعوا کشید که ناگهان من فقط به خاطر ترساندن مقتول چاقویی که در جیب داشتم را درآوردم و بعد در حالیکه با مقتول دست به یقه شده بودیم و او حاضر به پایان دعوا نبود من ناگهان و نمی دانم چه اتفاقی افتاد که من با چاقو ضربه ای به قفسه سینه او زدم واو روی زمین افتاد من از روی ترس چاقو را روی زمین انداختم و پا به فرار گذاشتم .

با اعترافات متهم پشت میز محاکمه دادرسان دادگاه ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور حکم وارد شور شدند.

گفتگو با قاتل پشیمان

چند کلاس درس خواندی ؟

پشت کنکوری بودم قرار بود...

فکر می کردی یک روز به جای دانشگاه به خاطر جنایت به زندان بیفتی و پایت به دادگاه برسد؟

نه هرگز من باید الان در دانشگاه درس می خواندم...

همیشه چاقو در جیبت بود؟

تقریبا بله

چرا چاقو در جیبت می گذاشتی ؟

احساس می کردم بزرگ شدم و با داشتن چاقو احساس قدرت می کردم.

دعوا بر سر چی بود؟

هرچی فکر می کنم واقعا نمی فهمم اصلا چرا کل کل کردیم.

الان که در زندان هستی چه می کنی؟

مدتی به خاطر ناراحتی گوشه گیر شده بودم اما اخیرا بعد از تنبیه خودم ووجدان دردی که به جانم افتاده شروع کردم به درس خواندن اما راستش را بخواهید

کابوس اعدام هر شب به سراغم می‌آید و هر از گاهی دست از درس خواندن می کشم....

چرا قاتل شدی؟

به نظر خودم اگرروز حادثه چاقویی در جیبم نبود من الان خودم قاتل نبودم سینا زنده بود در کنار خانواده اش زندگی اس را می‌کرد ومن شاهد چشمتن گریان مادرم نبودم....

چرا فکر می‌کردی چاقو باید همراهت باشد؟

نمیدانم در محله حس می کردم اگر چاقو داشته باشم ابهت دارم

واقعا ابهت و قدرت داشتی؟

نه هرگز همین چاقو مرا در پرتگاه رندگی و مرگ قرار داده کاش هرگز چاقویی نداشتم و الان بر روی صندلی دانشگاه نشسته بودم وپدرو مادرم به من افتخار می‌کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bgyj