شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/07 14:42
کد خبر: 39035

مستأجران تهرانی به زودی صاحبخانه می‌ شوند+ جزییات

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: در طرح مسکن ملی تلاش داریم مستأجران تهرانی را صاحبخانه کنیم.

آقامحمدی در نخستین جلسه کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان تهران اظهار کرد: با همکاری وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تمامی مستأجران در محلات 157 گانه شهر تهران و 90 گانه شهرستان‌های تهران می‌توانند با مراجعه به سایت طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همچنین بنا داریم افراد بازمانده از تحصیل و همچنین افرادی که در بخش درمان مشکل دارند کمک کنیم خدماتی ارائه دهیم.

آقامحمدی در خصوص توسعه طرح بیمه رایگان سلامت افزود: افرادی که از این بیمه استفاده نمی‌کنند اسامی‌شان موجود است و برای استفاده از مزایای این بیمه اقدام کنند همچنین بیماران صعب‌العلاج در صندوق بیماران صعب‌العلاج ثبت‌نام کرده تا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همچنین کمک کنید تا پزشک خانواده در محلات اجرایی شود تا با انجام غربالگری‌ها و آزمایشات به موقع از این افراد چنانچه دارای بیماری هستند به سرعت شناسایی شده و اقدامات لازم برای آنها انجام شود همه این اقدامات هم‌ بصورت رایگان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سازمان نوسازی شهر تهران طرح جامعی برای مشکلات زیرساختی از جمله آسفالت و روشنایی در این محلات آماده کرده که امیدواریم بتواند اجرایی کند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در اسلام تاکید شده رسیدگی به امور مردم است، 148 جلسه ستاد توانمندسازی محلات تشکیل شده که تعدادی از جلسات آن قبل از اجرا برگزار شده است.

وی افزود: یک‌سوم جمعیت شهری وضعیت خوبی ندارند یعنی 2020 محله شامل بیش از 19 میلیون نفر می‌شوند که در وضعیت خوبی نیستند یکی از اقدامات ما در ستاد توانمندسازی محلات شناسایی ضعف‌ها بود که دو ضعف شناسایی شده است؛ اولین ضعف این است که دستگاه‌ها مدیریت واحد ندارند و پنجره واحد وجود ندارد و دومین ضعف عدم حضور مردم در اجرای طرح‌ها بود. مکان محور شدن اقدامات باعث شفافیت می‌شود و اولویت با افرادی است که در همان محله هستند.

آقا محمدی ادامه داد: یک هزار و 230 محله کم‌برخوردار داریم و در هیچ نهادی بیش از این تعداد شناسایی نشده و اگر اعلام کردیم 2020 محله در واقع ما سقف در نظر گرفتیم همچنین 165 محله در وضعیت شدید داریم مانند دروازه غار که همه آسیب‌های اجتماعی در آنجا وجود دارد.

 

وی با اشاره به طرح توانمندسازی گفت: در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور پایه آن جامعه است و پایه آن نهادها، سمن ها و ادارات نیستند، در کل ایران یک میلیون و 800 هزار نفر با کد ملی داریم که غیرقابل توانمندسازی هستند و مابقی مردم قابل توانمندسازی هستند و 17 میلیون و 900 هزار نفر قابل توانمندسازی هستند و باید تحول پیدا کنند این افراد به دو گروه زیر سی سال و دسته بالای 30 سال تقسیم می‌شوند.

آقا محمدی خاطرنشان کرد: در این بخش دانش‌آموزانی که در حال تحصیل در مقطع متوسط دوم یعنی پایه‌های دهم یازدهم و دوازدهم هستند در این طرح ثبت‌نام کرده و کلاس کنکور به صورت رایگان در مدارسشان تحت پوشش بهترین مدرسان برای آنها برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا فخاری؛ استاندار تهران نیز در اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان تهران، گفت: 247 محله کم‌برخوردار در استان تهران شناسایی شده که شامل 90 محله در شهرستان‌‌های استان تهران و 157 محله در شهر تهران شناسایی شده است.

وی افزود: شناسایی مشکلات این محلات در حوزه‌های مختلف و ارتقاء محلات در زمینه‌های آموزش و پرورش، اسکان، بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت تشکل‌های مردمی، گفت: با ایجاد تشکل‌های مردمی در محلات از جمله شهرداران محله سعی می‌شود تا اداره امور توسط مردم انجام شود و در آینده‌ای نزدیک با همراهی و همگرایی تراز مشارکت در محلات را شاهد باشیم و سطوح محلات کم‌برخوردار را ارتقا دهیم.

فخاری ادامه داد: 4 دستگاه اصلی بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و هلال احمر در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند تا اقدامات در حوزه‌های مختلف و با رویکرد نشاط‌‌آفرینی محلات انجام شود.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: هدفگذاری برای ایجاد 300 هزار واحد مسکونی با اولویت بافت‌های فرسوده در این محلات مدنظر قرار گرفته که به اقتصاد و معیشت خانواده‌ها در محلات کمک می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3koal8