پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/27 06:35
یارانه | یارانه نقدی | کالابرگ | کالابرگ الکترونیک
کد خبر: 37747

چه کسانی کالابرگ می گیرند ؟ | خرید شب عید را با یارانه فروردین ماه انجام بده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: شبکه ملی اعتبار که به اختصار «شما» نام دارد، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی براساس سیاست‌گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است.

به گزراش رصد اقتصای: طیب جعفری شامگاه دیروز (۲۴ اسفندماه) در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی، اظهار کرد: کالابرگ الکترونیک بر اساس میزان یارانه استفاده نشده هر یک از مشمولان یارانه قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که یارانه‌بگیر هستند می‌توانند از فروشگاه‌های که در این طرح اعلام مشارکت کردند، خرید کنند، تصریح کرد: قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ از خریدار دریافت شده است و الباقی آن به حساب یارانه افراد منتقل (واریز) شده و در واقع ماه بعد از یارانه‌هایشان کسر می‌شود.

این مسئول با اشاره به عملیاتی شدن این طرح در کشور، اذعان کرد: همشهریان می‌توانند از فروشگاه‌های طرف قرداد خرید کنند. همچنین این برنامه را از سایت بازار دانلود کنند تا به نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قراداد محل زندگی خود دسترسی داشته باشند.

شبکه ملی «اعتبار» به‌منظور مدیریت طرح کالابرگ الکترونیکی آماده شده و به‌صورت آزمایشی در برخی استان‌ها فعالیت می‌کند.

به‌ گفته مسئولان با کمک شبکه ملی اعتبار قبل از موعد مقرر پرداخت هر ماه، یارانه افراد به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود. کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، در این دوره می‌توانند از طریق همان حساب پشتیبان، ۱۰ قلم کالای اساسی مورد نیاز خود را بخرند.

در این دوره، یارانه به‌صورت اعتبار برای تهیه اقلام اساسی اختصاص پیدا می‌کند، اما اگر سرپرست خانوار به‌ هر دلیلی احساس کرد به پول نقد نیاز دارد، می‌تواند از یارانه نقدی در موعد مقرر استفاده کند؛ بنابراین استفاده از یارانه به‌صورت کالابرگ الکترونیکی یا دریافت نقدی آن اختیاری است.

 

/منبع: اقتصاد 100


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3zkw86