چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/25 01:29
سهام عدالت | سود سهام عدالت | مبلغ سود سهام عدالت
کد خبر: 37696

واریز سود 4 میلیونی برای دارندگان سهام عدالت | واریز سود مرحله دوم سهام عدالت فردا

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.آخرین اخبار  سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

در مرحله نخست واریز سود سهامداران سبد عدالت، دارندگان سهام ۴۵۲هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی و ۵۳۲ هزار تومانی به ترتیب ۵۱۰ هزار تومان، ۵۵۵ هزار تومان و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است، امیدواریم تا آخر اسفند مرحله دوم واریز سود انجام شود.

در اوایل تابستان امسال خبری خوش از سوی مسوولان دولتی به مشمولان سهام عدالت داده شد مبنی بر آنکه مرحله نخست سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان فصل پاییز واریز می‌شود.

رئیس سازمان بورس، چند شرکت تاکنون سودهای خود را واریز نکرده‌اند، اما براساس توافقات انجام شده تا فردا، سه‌شنبه قرار است سود‌ها واریز شود.

پس از انجام محاسبات پرداخت‌ها از روز شنبه آغاز می‌شود و تلاش ما بر این است که تا پایان سال پرداخت سود سهام‌عدالت تکمیل شود.

در این زمینه «پیمان حدادی»، مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت در اواسط شهریور ماه اعلام کرده بود: پیش بینی می‌شود سود سهام عدالت ۲ برابر و به ۶۰ همت برسد.

وی تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ پرداخت شود.

در ادامه مطرح شدن چنین وعده‌ای «احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی در آبان ماه اعلام کرد: در جلسه شورای عالی بورس مصوب شد که سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که امروز (۱۰ آبان ماه) مهلت‌های آن‌ها به پایان رسیده و سود سهام آن‌ها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای ۴۹ میلیون سهام دار واریز شود.

وی ادامه داد: مبلغ این واریزی حدود ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر برگ سهام عدالت است.

خاندوزی تصریح کرد: در مورد واریز سود باقیمانده نیز تا پایان سال جاری یا ابتدای سال ۱۴۰۲ متعاقبا خبر رسانی می‌شود.

واریز مرحله نخست سود سهام عدالت در زمان اعلام شده

به دنبال مطرح شدن چنین صحبتی از سوی مسوولان، پیگیری‌های لازم برای اجرای چنین وعده‌ای انجام و به مرحله اجرا رسید که در این راستا نخستین مرحله سود سهام عدالت ۱۴۰۰ در روز پایانی آذر ماه واریز شد.

در ادامه چنین اتفاقی «محمد باغستانی»، مدیر عامل شرکت سپرده کذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به جزییات پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار که روز ۶ آذرماه جاری به این شرکت ابلاغ شد، مکاتباتی را با ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت انجام داد که در نهایت بخشی از سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ به حساب‌های شرکت سمات واریز شد.

واریز مرحله نخست سود سهام عدالت، سهامداران را به سمت پیگیری برای مشخص کردن زمان مرحله دوم سود سهام عدالت پیش برد که در این راستا صحبت‌هایی در این زمینه مبنی بر انجام واریزی‌ها تا پایان اسفند مطرح شده بود.

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در انتظار ۳ شرکت

با توجه به اعلام چنین صحبتی هفته گذشته سازمان بورس در گزارشی اعلام کرد با وجود پیگیری‌های سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سه شرکت بیش از ۱۵.۲ همت از سود سهامداران عدالت را به حساب سمات واریز نکرده‌اند.

بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گردد که به ترتیب مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، ۶ هزار میلیارد تومان و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به طوری که در مجموع از ۱۹ هزار میلیارد تومان سودی که هنوز پرداخت نشده، ۱۵.۲ میلیارد تومان مربوط به سه شرکت مذکور است.

انتشار چنین خبری واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال را در ابهام قرار داد و منجر به ایجاد شک و شبهه بین مشمولان سهام عدالت برای اعلام زمان دقیق این واریزی شد.

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفند

در ادامه چنین اتفاقی «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز اعلام کرد: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی مانده است، امیدواریم تا پایان اسفند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

همچنین «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس اظهار از آخرین پیگیری برای واریز سود سه شرکت باقیمانده خبر داد و اظهار داشت: طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایش نفت بندر عباس، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سود را واریز می‌کنند و سپس مرحله دوم سود سهام عدالت برای دارندگان واریز خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45r6g9