پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/20 04:00
قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو 20 اسفند
کد خبر: 37584

آخرین قیمت خودرو امروز 20 اسفند 1401 | کاهش قیمت خودرو بازار را برهم ریخت

قیمت خودرو در آخرین روزهای سال 1401 مسیر کاهشی قرار گرفت. افت قیمتی که بی ارتباط با ریزش نرخ ارز نیست.

قیمت خودرو روز شنبه،20 اسفند ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو با نوساناتی همراه بوده، اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

بازار خودرو که آخرین ماه سال ۱۴۰۱ را طوفانی آغاز کرده بود تا حدودی آرام گرفته و قیمت خودروها در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

ردپای دلار در افت قیمت خودرو

افت قیمت خودرو بی ارتباط با ریزش نرخ ارز نیست. البته فراموش نکنیم دو اتفاق دیگر یعنی فروش فوق العاده ایران خودرو و وعده صمت برای فروش ۵۰۰ هزار دستگاهی خودرو نیز روی روند کاهشی قیمت ها در بازار خودرو تا حدودی تاثیرگذار بود.

مدال بیشترین افت قیمت بر سینه پژو 207 با گیربکس دستی

پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی که قیمتش تا حوالی 750 میلیون تومان بالا رفته بود طی یک هفته 60 میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد تا در پایان هفته سوم آخرین ماه از سال جاری با قیمت حدود 690 میلیون تومان در بازار حضور داشته باشد. این میزان افت قیمت به زبان درصد روی عدد 8 متوقف شد.

قیمت خودرو

سبقت دنا با گیربکس دستی از دنا اتومات در جاده کاهش قیمت

دنا با گیربکس دستی و همین خودرو با گیربکس اتوماتیک در هفته سوم اسفندماه امسال حدود 40 میلیون تومان از قیمت خود را از دست دادند اما به زبان درصد این دنا با گیربکس دستی بود که ریزش بیشتر ارزش خود را تجربه کرد.

دنا با گیربکس دستی حدود 4.8 درصد از قیمتش را از دست داد و همین خودرو با گیربکس اتوماتیک حول و حوش 4.3 درصد از قیمتش ریخت.

در پایان هفته سوم اسفندماه امسال دنا با گیربکس دستی با قیمت نزدیک به 780 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. فروشندگان همین خودرو را با گیربکس اتوماتیک با قیمت 890 میلیون به بازار عرضه کردند.

تارا هم از ریزش قیمت در امان نماند. این خودرو با گیربکس دستی با قیمت 770 میلیون تومان در بازار حاضر است.

قیمت خودرو

شاهین در جاده رشد قیمت نیش ترمز زد

شاهین نیز در حال حاضر با قیمتی حدود 650 میلیون تومان قابل خریداری است این خودرو هفته گذشته با قیمت 670 میلیون تومانی به کار خود پایان داده بود بنابراین شاهد هستیم که حول و حوش 20 میلیون تومان از قیمت این محصول سدان سایپا کاهش یافته است.

این میزان افت قیمت به آن معناست که سه درصد از قیمت شاهین طی یک هفته کم شده است. کوییک معمولی و کوییک R با گیربکس دستی نیز به ترتیب با قیمت هایی نزدیک به 365 میلیون تومان و 370 میلیون تومان در بازار حضور دارند. افت قیمت کوییک معمولی از کوییک R کمتر بوده است.

قیمت خودرو

تیبا صندوقدار صدرنشین جدول افت قیمت در خانواده X200

بررسی قیمت خودروهایی که عنوان کف بازاری را یدک می کشند و هنوز مدل 1401 آنها در بازار موجود است نشان می دهد  تیبا صندوقدار با افتی 7.8 درصدی به قیمت 350 میلیون تومان بازگشت. این خودرو که قیمتش تا 380 میلیون تومان بالا رفته بود حدود 30 میلیون تومان ار ارزش خود را طی یک هفته از دست داد.

تیبا 2 و ساینا نیز به عنوان دو عضو دیگر خانواده X200 پشت سر تیبا صندوقدار در جاده افت قیمت حرکت می کنند.

هفته سوم اسفندماه در حالی پایان یافت که تیبا 2 با قیمت حدود 360 میلیون تومان و ساینا نیز با قیمت حول و حوش 365 میلیون تومان در بازار قابل خریداری بودند.

قیمت خودرو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwaz7