دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/27 07:14
مبلغ حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان
کد خبر: 36961

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 مشخص شد | مبلغ جدید حقوق بازنشستگان چقدر است ؟

جزئیاتی از میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصدورزشی : مبلغ حقوق بازنشستگان از نکات قابل توجه در ماه های پایانی سال بوده است مبلغ حقوق بازنشستگان سوالاتی برای این قشر ایجاد کرده است در ادامه جزئیاتی از مبلغ حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق مستمری بگیران را می خوانید . 

  سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

  رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ با اشاره به تعیین تکلیف تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال آینده که به موضوع حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان اختصاص دارد که بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

افزایش حقوق بازنشستگان

بر اساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جز ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

همچنین حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی تبصره ۱۲ بودجه سال ۱۴۰۲ که به مبحث حقوق و دستمزد در سال آتی اشاره دارد، میزان مستمری و حمایت از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را مشخص کرد.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق مستمری‌ها و سایر حمایت‌ها از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4mqlo8