پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/24 12:06
هشدار هواشناسی | هشدار فوری هواشناسی | هشدار قرمز هواشناسی
کد خبر: 36838

هشدار قرمز هواشناسی برای این استان ها | پایتخت دوباره برفی می شود

جزئیات هشدار جدید هواشناسی برای برخی استان ها را در این صفحه بخوانید و جدی بگیرید .

به گزارش رصدورزشی : هشدار هواشناسی در خصوص بارش برف سنگین در برخی استان ها هنوز ادامه دارد . این روزها تا پایان هفته بسیاری از استان های کشور بارش برف را تجربه خواهند کرد هشدار هواشناسی در خصوص بارش سنگین برف در برخی استان ها نیز منتشر شده است در ادامه جزئیات کامل از نحوه بارش برف و استان های مورد اشاره در هشدار هواشناسی را می خوانید .

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همچنین یزد و اصفهان بارش خواهیم داشت و از اواخر وقت فردا و روز چهارشنبه در استان‌هایی نظیر قزوین، البرز، تهران و قم نیز بارش داریم.

بارش‌ها در کشور ادامه دارد/ آسمان پایتخت روز 26 بهمن برفی می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز و فردا در برخی نقاط خراسان‌ شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همچنین یزد و اصفهان بارش خواهیم داشت.

هشدار هواشناسی

وی افزود: از اواخر روز فردا و همچنین روز چهارشنبه علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد در استان‌های مرکزی، همدان، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، و استان‌های ساحلی خزر باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: تا روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌ برخی نقاط خوزستان و شمال فارس به صورت بارش برف و باران است.

ضیائیان گفت: روز پنج‌شنبه 27 بهمن در شمال‌شرق کشور، برخی نقاط شرق، شمال فارس و برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش داریم و روز جمعه سامانه بارشی پس از فعالیت از شرق کشور خارج می‌شود.

* ‌هشدار ‌‌قرمز ‌سازمان هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری‌

وی گفت: تا روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ بارش برف شدید، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، کولاک برف، وقوع بهمن در چهارمحال و بختیاری‌ خواهیم داشت که اثر آن انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، اختلال در انتقالِ حامل‌های انرژی‌، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، شکستن شاخه‌های درختان، احتمال تخریب سقف‌ها در صورت عدم برف روبی است.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال حامل‌های انرژی، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی کامل دستگاه های اجرایی و امداد رسان، در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: همچنین روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، ارتفاعات خراسان رضوی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد توصیه‌هایی که ذکر شد، در این استان‌ها نیز حتما مورد توجه باشد.

هشدار هواشناسی

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر و فردا شب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه مجددا در تهران آسمان ابری همراه با بارش برف خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 7 درجه و یک درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای 10 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌فردا در 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل ایلام، ارومیه،‌ اردبیل، اراک، بجنورد، تبریز، زنجان، سنندج، رشت، قزوین، کرج، قم، کرمانشاه و همدان خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3nryvv