چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/22 12:13
یارانه دستمزد | یارانه جدید | یارانه کارفرما
کد خبر: 36712

چگونه یارانه دستمزد بگیریم ؟

یارانه دستمزد چیست ؟

به گزارش رصدورزشی : یارانه دستمزد حرف و حدیث های فراوانی داشته است بسیاری از مردم به دنبال جزئیاتی از طرح یارانه دستمزد بودند . اما یارانه دستمزد چیست ؟ و چگونه باید یارانه دستمزد بگیریم ؟

 طرح یارانه دستمزد به منظور ایجاد و ارتقای انگیزه کارفرمایان برای جذب نیروهای جوان شغل اولی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و اجرایی شده است.

در این طرح، اگر کارفرمایی نیروی کار شغل اولی را جذب بنگاه خود کند، از یارانه ۳۰ درصدی برخوردار می‌شود. دولت به مدت یک سال ۳۰ درصد حداقل مزد سالانه را به کارفرما پرداخت می‌کند تا کارفرما در مناطق محروم و کم برخوردار نیروی کار جدید را استخدام کند.

بیشترین میزان مشارکت کارفرمایان  مربوط به استان‌های خوزستان، کرمانشاه و مازندران بوده و بیشترین تعداد قرارداد منعقده نیز به خوزستان و مازندران تعلق دارد.

شرایط بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار هم تا سقف ۴۵ سال اعلام شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال کشور می شود.

به گزارش ایسنا، متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.‌gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwxak