پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/19 09:02
قیمت طلا | پیش بینی قیمت طلا | خرید طلا
کد خبر: 36625

خبر بد برای بازار طلا | خبر برای متقاضیان طلا

جزئیات جدید از قیمت طلا را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصدورزشی : قیمت طلا حرف و حدیث های فراوانی در بازار های داخلی و خارجی داشته است قیمت طلا رشد زیادی در روز های اخیر داشته است در ادامه جزئیاتی از آینده بازار طلا و پیش بینی قیمت طلا را می خوانید .

ارزش دلار پس‌از انتشار این اطلاعات افزایش یافت، چون تورم بالا می‌تواند فدرال رزرو را تشویق به ادامه روند افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی کند که خبر خوبی برای بازار طلا و فلزات نیست.

قیمت طلا روز گذشته پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داد، رشد کرد و به بالاترین حد در بیش از ۹ ماه گذشته رسید اما از اواخر روز گذشته افزایش ارزش دلار باعث پایین آمدن قیمت طلا شد.

درحالی‌که بانک فدرال رزرو آمریکا اخیراً اعلام کرده تورم رو به کاهش است، اما بازارها نگرانند بهبود بازار کار قیمت‌ها را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالا نگه‌دارد. تقاضا برای مزایای بیکاری به‌طرز غیرمنتظره‌ای طی یک هفته گذشته کاهش یافته و سایر اطلاعات حاکی از افزایش فروش خودرو در آمریکا در ماه ژانویه بوده‌اند.

ارزش دلار پس‌از انتشار این اطلاعات افزایش یافت، چون تورم بالا می‌تواند فدرال رزرو را تشویق به ادامه روند افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی کند که خبر خوبی برای بازار طلا و فلزات نیست.

قیمت هر اونس طلا امروز با 39 دلار کاهش در لحظه تنظیم این گزارش به 1913 دلار رسید.

قیمت طلا نوسان زیادی طی روزهای گذشته داشته و در آستانه ششمین افزایش قیمت هفتگی قرار دارد.

اطلاعات بهتر از حد انتظار درمورد بازار اشتغال آمریکا و همچنین ترس از بهبود اطلاعات مربوط به لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی که قرار است امروز منتشر شود باعث شده سرمایه‌گذاران پیش‌بینی خود درمورد کاهش سریع تورم را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

پایین آمدن ارزش یورو و پوند انگلیس به‌دنبال احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک‌های مرکزی اروپا و انگلیس باعث افزایش ارزش دلار شده‌است.

سایر فلزات گران‌بها هم با کاهش قیمت هفتگی مواجه بوده و تغییر چندانی در روز جمعه نداشته‌اند. قیمت نقره امروز با 0.17 درصد کاهش به 23 دلار و 58 سنت رسید و پلاتین با 0.14 درصد افزایش 1026 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

فلز زرد در این هفته تا حد زیادی از همتایان خود بهتر عمل کرد. جلسه فدرال رزرو برای افزایش جذابیت طلا به عنوان یک پناهگاه امن کمک کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36blve