پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/14 03:16
چگونه فرزندانمان را ربیت کنیم که عصبانی نشوند؟ | پدران و مادران بخوانند
کد خبر: 36445

چگونه فرزندانمان را تربیت کنیم که عصبانی نشوند؟ | پدران و مادران بخوانند

والدین اولین و مهم ترین افرادی هستند که در تربیت فرزند نقش دارند ، یکی از معضلات والدین امروزی خشم و عصبانیت کودکان است که بایستی از راه صحیح و اصولی کنترل شود.

اگر شما فرزند دارید حتما این وضعیت را چندین بار مشاهده نمده اید که برای مثال شما در یک فروشگاه هستید که فرزند شما شروع به گریه و داد و بیداد کردن می نماید و چه در مکان های متفاوت دیگر و در اکثر مواقع والدین می توانند علت آن را تشخیص دهند و مهمتر از بقیه این است که چگونه بتوانید از وقوع آن جلوگیری نمایید. در این مقاله ما قصد درایم تا شما را با چگونگی عدم وقوع این چنین موردی راهنمایی کنیم.

 

1. اطمینان حاصل نمایید که فرزند شما روی تختش خوابیده است:

اگر شما به فرزندتان اجازه دهید که روی تخت شما بخوابد می تواند یک عادت بد در او شود. برای جلوگیری از ایجاد عادت بد در کودکتان باید به او بیاموزید که روی تخت خودش بخوابد و این کار می تواند به فرزند شما در نحوه کنترل تنهایی اش کمک کند ، جالب است بدانید که روانشاسان معتقدند زمانی که کودک بتواند تنهایی خود را کنترل کند قدرت کنترل اعصاب نیز در او افزایش می یابد.

2. به فرزندتان آزادی بدهید:

به عنوان والدین ، غریزه شما دستور خواهد داد که در شرایط بد از فرزندتان مراقبت کنید و یا از آن دفاع کنید. اما اگر شما به آنها آزادی بدهید ، آنها بهتر می توانند شرایط را کنترل کنند و به خوبی در دست بگیرند و با این کار به فرزندتان می فهمانید که توانا هستند و می توانند به تنهایی از پس مشکلاتشان برآیند.

چگونه فرزندانمان را ربیت کنیم که عصبانی نشوند؟ | پدران و مادران بخوانند

3. غذاهای مخصوص کودکان را درست نکنید

درست کردن غذایی که کودک شما آنرا دوست نداشته باشد می تواند در طی زمان به او آسیب برساند.آیا آنها همه چیز را امتحان میکنند؟! بجای آنکه به کودکتان غذای مخصوص خردسالان را بدهید ، غذایی که نوجوانان و افراد به بلوغ رسیده استفاده می کنند ، بدهید و این کار با تامین مواد مورد نیاز بدن در خشم و عصبانیت کودک می تواند بسیار موثر باشد.

4. رفتار فرزندانتان را یاد بگیرید

اگر کودک شما بتواند اهمیت داشتن رفتار خوب را بطور کامل درک کند . به کودکتان کلمات زیبا و مناسب بیاموزید ، همانند "لطفا" و "سپاس گذارم" و همیشه در مقابل آنها مودبانه حرف بزنید و بگذارید که ادب کودکتان از شما سرچشمه بگیرد و شخصیتش پرورش یابد و به فردی که شما دوست دارید ، تبدیل شود.

چگونه فرزندانمان را ربیت کنیم که عصبانی نشوند؟ | پدران و مادران بخوانند

5. پدر بزرگ و مادر بزرگ ندارند

منظور این است که با بزرگان خانواده جمع شوید و فرزندتان از تنهایی خارج شود و با کودکان هم سن خودش بازی کند و همین که شما در کنار یکدیگر جمع شوید می تواند در کودک شما بسیار موثر باشد.

6. یک روز را در هفته به خانواده تان اختصاص دهید.

یک روز را در هفته به خانواده تان اختصاص دهید و در آن روز خانواده تان را کنار یکدیگر جمع کنید و غذاهایی که خانواده تان از آن لذت می برند استفاده کنید. به پیک نیک بروید و تفریح کنید. کودکان اکثرا برای عدم توجه گریه می کنند و خشمگین می شوند، که با این کار کودک شما احساس توجه خواهد داشت و دیگر خشمگین نخواهد بود.

چگونه فرزندانمان را ربیت کنیم که عصبانی نشوند؟ | پدران و مادران بخوانند

7. به فرزندانتان پول بدهید

به فرزندانتان پول بدهید و ارزش آنرا به به کودکتان آموزش دهید که در آینده فردی موفق باشد و با این کار دیگر فرزندتان در فروشگاه ها برای نخریدن چیزی که به شما گفته است ، گریه نخواهد کرد و خودش نسبت به پولی که دارد هزینه می کند و خواسته هایش را برآورده می نماید.

8. به فرزندتان آموزش های لازم را درخانه بدهید

فرزند شما به اندازه کافی به مدرسه خواهد رفت و بنابرین زمان کافی را در خانه به کودکتان اختصاص دهید و با او کتاب بخوانید ، راه بروید ، پازل ها را بچینید و کارهای دیگر.به آنها رویا پردازی را یاد بدهید که این عمل از یاد دادن ریاضی ضروری تر می باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xo89b