پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/04 01:14
کد خبر: 35722

طرز تهیه خرمای شکلاتی | چند راهکار برای خوشمزه شدن خرمای شکلاتی

خرید و مصرف شکلات خرمایی به عنوان میان وعده نوجوانان و جوانان بسیار سودمند است. خرما شیرین بوده و قندی که در خود دارد کاملا سالم و بی ضرر است.

خرید و مصرف شکلات خرمایی به عنوان میان وعده نوجوانان و جوانان بسیار سودمند است. خرما شیرین بوده و قندی که در خود دارد کاملا سالم و بی ضرر است.

 

موادلازم شکلات خرمای کنجدی

خرما ی بوشهری بدون هسته (ازهمون کارتونیا که چسبیدن به هم) : یک لیوان پر

کنجد: یک سوم لیوان (اگه دوست داشتید بیشترکنید کمتر نکنید)

کاسترد غلیظ :۲ قاشق غذاخوری (دلخواه) میتونید با هرچیزی که دوست دارید مثل ارده غلیظیا کره بادوم زمینی جایگزین کنید.

آرد برنج معطر : ۳ – ۶ ق غذاخوری پر

کره :۲ قاشق غذاخوری سر پر (اگه دیدید کمه یه کم بیشتر کنید)

بیسکوویت ساقه طلایی : تا حدی که خمیرمون سفت شه و دیگه به دست نچسبه

 

طرز تهیه  شکلات خرمای کنجدی

همه موادرو روی حرارت ملایم با هم تفت میدیم حسابی یکدست بشه خرما دیگه توش جدا معلوم نباشهبعد تو قالب شکلات فشردش میکنیم و میذاریم تو یخچال خوشو بگیره .قالب نیاز به چرب کردن نداره چون خود مواد کره داره و چربه.

آرد برنج از دانه های بدون گلوتن ساخته شده است، که ممکن است انتخاب خوبی برای کسانی باشد که از عدم تحمل گلوتن و بیماری سلیاک رنج می برند.گلوتن یک نوع پروتئین است که در محصولات دانه ای مانند گندم و چاودار وجود دارد.کسانی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند، در هنگام تماس با گلوتن سیستم ایمنی بدنشان کارکرد سیستم گوارششان را مختل می کند.برای کسانی که مبتلا به عدم تحمل هستند، هر چند خفیف، اما حذف این پروتئین به فرآیند هضم کمک می کند.

کمک به حفظ عملکرد سالم کبدآرد برنج حاوی کولین است که به انتقال کلسترول و تری گلیسیرید از کبد کمک می کند تا آن را به بخشی از بدن که به آن ها نیاز دارد برساند.بنابراین، کولین ممکن است به حفظ سلامت کبد کمک کند.کولین برای حفظ اجزای ضروری غشاء لازم است.هپاتوسلولار کارسینوما سرطانی است که از بیماری مزمن کبدی ناشی می شود و نرخ مبتلایان به آن روی به افزایش است.

 

خواص و مضرات مصرف آرد برنج

هر دو آرد برنج و آرد گندم کامل، مهمترین مواد مغذی ضد سرطانی که حاوی فیبرهای طبیعی به نام لیگنان ها است را به بدن ارائه می دهند.اما آرد گندم کامل ۳۰ درصد بیشتر از آرد برنج این ماده را دارد.لیگنان ها می توانند سطح استروژن موجود در بدن را متعادل کنند.غذاهای حاوی لیگنان ها ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، سرطان و کاهش سطح کلسترول کمک کنند.از آنجا که آرد برنج حاوی کولین است، ممکن است انتخاب خوبی برای سالم نگه داشتن کبد باشد.

این ماسک طبیعی لکه های تیره پوست را از بین می برد و از چین و چروک صورت جلوگیری می کند.برای تهیه این ماسک یک کیسه چای سبز را درون یک فنجان آب داغ خیس کنید و دو قاشق غذاخوری آرد برنج و سه قاشق غذاخوری چای سبز و دو قاشق چایخوری آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و این ماسک را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه ماسک را از روی پوست صورت خود بشویید و از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید.

آرد برنج مواد غذایی رایج در بسیاری از غذاهای مختلف سراسر جهان است. اما با این حال، این ماده غذایی بیش آنچه فکر می‌ کنید کاربردی و مفید است. مثل استفاده از آن برای بهبود زیبایی طبیعی صورت شما. زنان نسل ها است به فواید آرد برنج برای پوست پی برده و در سراسر جهان از آن برای حفظ زیبایی طبیعی خود استفاده می کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjbqm