پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/02 01:15
اخبار حوادث | اخبار حوادث ایران | اخبار حوادث تهران | اخبار حوادث قتل
کد خبر: 35532

اخبار حوادث | باند سرقت طلا و جواهر کرج بازداشت شدند

یک باند هشت نفره که صرفا در زمینه سرقت طلا، جواهرات و پول نقد از منازل در اقصی نقاط کشور فعالیت می کردند در نظرآباد استان البرز شناسایی و بازداشت شدند.

یک باند هشت نفره که صرفا در زمینه سرقت طلا، جواهرات و پول نقد از منازل در اقصی نقاط کشور فعالیت می کردند در نظرآباد استان البرز شناسایی و بازداشت شدند.

‌‌سامان قاضی‌زاده دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد از شناسایی و بازداشت باند هشت نفره سرقت در این حوزه قضایی خبر داد و گفت: اعضای این باند هشت نفره نزدیک به شش ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کرده بودند که با استفاده از شرایط ناامنی ایجاد شده در نتیجه اغتشاشات اخیر اقدام به افزایش موارد سرقت از منازل می‌کردند.

وی درباره نحوه فعالیت این باند اضافه کرد: این شبکه که متشکل از دو زن و پنج مرد به همراه یک مالخر بودند در شهرهای مختلف کشور اقدام به سرقت منازل می کردند.

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد ویژگی این شبکه را صرفا سرقت طلا، جواهرات و پول نقد بیان کرد و افزود: اعضای این باند در شهرهای نظرآباد، ساوجبلاغ، آبیک، سبزوار، نیشابور، اردبیل، تبریز و بستان آباد فعال بوده و پس از اجاره منزل اقدام به شناسایی خانه هایی می کردند که فاقد نگهبان یا دوربین بودند و سپس برای اینکه کسی به آنها شک نکند در پوشش زن و شوهر، اقدام به تردد به محل مذکور و سپس باز کردن درب منازل با استفاده از دیلم کرده و پول و جواهرات مردم را به سرقت می بردند.

قاضی زاده با تشریح اقدامات متعدد انجام شده توسط نیروی انتظامی در خصوص این باند، گفت: در بین اعضای بازداشتی باند یک مالخر نیز وجود دارد که طلافروشی داشته و در دو ماه اخیر بیش از 900 میلیون تومان به حساب اعضا واریز کرده است.

وی تعداد سرقت های انجام شده توسط این باند را تاکنون 200 مورد بیان کرد و متذکر شد: از این تعداد تنها 25 مورد در شهرهای استان بوده است که با اقدامات فنی انجام شده توسط نیروی انتظامی، متهمان شناسایی و بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد ارزش ریالی سرقت های انجام شده را بیش از 600 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تصاویر متهمان به منظور شناسایی شاکیان احتمالی با دستور قضایی منتشر می شود تا شکات برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد مراجعه کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3egq9v