پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/02 02:56
تعطیلی ادارات | تعطیلی ادارات تهران | تعطیلی ادارات البرز | تعطیلی ادارات ایران
کد خبر: 35536

تعطیلی ادارات فردا یکشنبه 2 بهمن ماه | تعطیلی ادارات تهران و البرز + جزئیات

امروز به علت تدوام سرما و مدیریت مصرف گاز در کشور ادارات و مدارس برخی از استان‌ها تعطیل شد. اما آیا یکشنبه 2 بهمن ۱۴۰۱ تهران تعطیل می‌شود؟

روابط عمومی استانداری تهران در گفتگویی در خصوص وضعیت تعطیلی ادارات یکشنبه گفت: با توجه به وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران که اکنون در شرایط قابل قبول قرار دارد، در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز برگزار شد با توجه به میزان آلودگی هوا تا این لحظه تصمیمی در خصوص تعطیلی ادارات استان تهران گرفته نشده است. و با بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور احتمال تعطیلی ادارات  و بانک ها هنوز مشخص نشده و در زمان مشخص شدن وضعیت اطلاع رسانی می شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده‌ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شد، با تصمیم این کمیته، به نیروگاه شهید منتظری ابلاغ شد که تا رفع شرایط کنونی اضطرار آلودگی هوا از مصرف سوخت مازوت خودداری کند.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مصوب کرد تا تمام دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری شوند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه قبلی کماکان برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: دورکاری تمام ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در روز شنبه یکم بهمن‌ماه در مناطق یاد شده از دیگر مصوبات این کمیته است.

وی اضافه کرد: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند کرد.

شیشه‌فروش گفت: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی دو روز آینده از درب منزل اجرایی خواهد شد و با جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مکلف شدند نسبت به انجام نظارت‌های لازم و اندیشیدن تمهیدات به منظور خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: تردد نکردن اتوبوس‌های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است.

شیشه فروش اضافه کرد: فعالیت تمام واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و به‌صورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد، شهروندان بااجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند. 

 

تمامی مقاطع تحصیلی استان‌ تهران و دانشگاه ها فردا یکشنبه غیرحضوری شد،به جز فیروزکوه و دماوند

استانداری تهران:کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز توسط شهروندان تهرانی از تعطیلی تمامی کودکستان ها برای روز یکشنبه دوم بهمن ماه و فعالیت غیر حضوری کلیه مدارس و دانشگاه ها ی دولتی و غیر دولتی در سطح استان تهران به جز شهرستانهای فیروزکوه و دماوند خبر داد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwnkk