جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/17 21:52
کاپوچینو
کد خبر: 34921

خواص باورنکردنی کاپوچینو | 10 ویژگی پنهان نوشیدن کاپوچینو

در یک روز سرد زمستانی فنجان بزرگی را در مقابل شما قرار می‌دهند. ظاهرش بسیار زیباست. به خصوص اگر توسط یک باریستای خوش ذوق آراسته شده باشد. اولین جرعه نوشیده می‌شود. طعم دلنشین قهوه در کنار شیر، شما را سراسر از لذت و آرامش می‌کند.

به گزارش رصدورزشی : با وجود محبوبیتی که این نوشیدنی خوش طعم دارد، اغلب افراد اطلاعات چندانی از ویژگی‌های آن ندارند. آنها نمی‌دانند کاپوچینو چیست؟ چه خواصی دارد؟ آیا ضرری هم برای مصرف کننده به همراه دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخی مناسب برای این موارد ارائه کنیم.

کاپوچینو خاستگاهی ایتالیایی دارد.

 

کاپوچینو چیست؟

در پاسخ به سوال کاپوچینو چیست، ابتدا ترکیبات و نحوه درست کردن و سپس خاستگاه آن را بررسی می‌کنیم. دو شات قهوه اسپرسو در کنار شیر و مقداری شکر، همه آن چیزی است که در فنجان شما ریخته شده است. البته انواع مختلفی از کاپوچینو وجود دارد. مثلا در یک تقسیم بندی کاپوچینو سرد، مرطوب و خشک را قرار می‌دهند. مبنا بر اساس سرد بودن شیر، گرم و کم بودن آن تنظیم شده است. در دسته‌ای دیگر کاپوچینوهای طعم دار قرار داده می‌شوند. مواد افزودنی نظیر کارامل، دارچین و کاکائو به نوشیدنی افزوده می‌شوند. اما آنچه به شکل سنتی به عنوان کاپوچینو شناخته می‌شود، همان ترکیب شیر و قهوه اسپرسو است. قهوه را آماده کرده و سپس شیر داغ را به آن اضافه می‌کنید! البته این روش خانگی است. خروجی کار شبیه به هنر یک باریستای حرفه‌ای نخواهد بود. راه حل ساده‌تر اینکه از کاپوچینوی فوری استفاده کنید!

کاپوچینو خاستگاهی ایتالیایی دارد. با این حال ابتدا در انگلستان و سپس استرالیا بسیار محبوب شده و امروزه در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد. طرفدارانی که آن را به خاطر طعم خوب و لذت بخش می‌شناسند و چندان توجه‌ای به فواید و مضرات کاپوچینو نمی‌کنند. در ادامه به بررسی این موضوع مورد غفلت واقع شده می‌پردازیم.

 

در ۱۰۰ سال گذشته چای به عنوان نوشیدنی اصلی در فرهنگ ایرانی جایگاهی رفیع و بدون رقیب را به خود اختصاص داده است. به طوری که تا همین ۲۰ سال پیش، مصرف قهوه یک نوع بدعت محسوب می‌شد. فارغ از بررسی خواص قهوه، حتی گزاره‌ای وجود داشت با این عنوان که «مضرات قهوه از محاسن آن بیشتر است». این گزاره تا چه حد واقعی است؟ امروزه که مصرف قهوه در حال گسترش است، آیا کاپوچینو برای مصرف کنندگان مضر است یا مفید؟

 

۱. آنتی اکسیدان

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است. تاثیر این ماده در شناسایی و خنثی سازی رادیکال‌های آزاد موجود در بدن انسان اثبات شده است. رادیکال‌های آزاد منجر به بروز بیماری‌های سرطانی و بیماری‌های پوستی می‌شوند. تاثیر دیگر آنتی اکسیدان‌ها در درمان التهاب‌های مفصلی است.

 

۲. خداحافظی با آلزایمر

کاپوچینو بر تقویت حافظه کوتاه مدت تاثیر بسیار مطلوبی دارد. مصرف آن حتی از شکل گیری سلول‌های تغذیه کننده آلزایمر جلوگیری می‌کند.

 

۳. یک پاسخ منفی بزرگ به سرطان

پلی فنول یک نوع آنتی اکسیدان موجود در ترکیبات قهوه است. از شکل گیری سلول‌های سرطانی جلوگیری به عمل می‌آورد. به طور مثال از بروز سرطان رحم در خانم‌هایی که به طور دائم قهوه مصرف می‌کنند تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند. تاثیر مطلوب آن در کاهش احتمال بروز انواع سرطان مورد بررسی قرار گرفته است.

مصرف روزانه کاپوچینو درصد احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد.

کاپوچینو

۴. کمک به هضم غذا

کاپوچینو علاوه بر تحریک مغز، سیستم گوارشی را نیز تحریک می‌کند. این اعتقاد وجود دارد که ترکیبات کافئینی درون کاپوچینو، سبب تحریک روده‌ها شده و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. جلوگیری از یبوست از دیگر مزایای آن است. عده‌ای بر این باورند که بهترین زمان خوردن کاپوچینو شب و بعد از خوردن غذاست؛ با هدف هضم بهتر غذا این زمان بندی توصیه می‌شود.

 

۵. کاپوچینو و تاثیر آن بر لاغری

از جمله خواص کاپوچینو برای چاقی، کمک به اجرای بهتر رژیم‌های لاغری است. بسیاری از افراد مصرف روزانه این نوشیدنی را برای لاغری مفید می‌دانند. بهترین زمان خوردن کاپوچینو با هدف لاغری صبح زود است.

 

۶. کاهش احتمال بروز سیروز کبدی

مصرف روزانه یک فنجان کاپوچینو به علت وجود آنتی اکسیدان، احتمال بروز سیروز کبدی و بیماری‌های مرتبط با آن را به شدت کاهش می‌دهد. البته نحوه دم کردن قهوه در مقدار آنتی اکسیدان هم تاثیر گذار است.

 

۷. موثر در کاهش استرس

از جمله خواص قهوه آرامش بخشی آن است. این احساس لذت بخش، خواه از طریق بوییدن قهوه، خواه از طریق نوشیدن، برای افراد ایجاد می‌شود. عطر قهوه فشار خون را کاهش می‌دهد. نتیجه کاهش احساس استرس و آرامشی مطبوع است. البته صرف قهوه در یک کافه و در یک شرایط ایده‌آل این اثربخشی را افزایش می‌دهد. اگر شرایط مراجعه به کافی شاپ مورد علاقه خود را ندارید، می‌توانید سفارش آنلاین کافه از طریق اسنپ فود را نیز تجربه کنید.

 

۸. دوست ورزشکاران

کافئین موجود در کاپوچینو باعث افزایش تپش قلب می‌شود. خون بیشتری به سمت عضلات پمپاز شده و انرژی لازم برای فعالیت سنگین بدنی نظیر حرکات ورزشی را فراهم می‌کند. باید توجه داشت که نوع بدون شکر این نوشیدنی برای ورزشکاران مناسب‌تر و رژیمی محسوب می‌شود. این ویژگی یکی دیگر از خواص کاپوچینو برای چاقی و برطرف کردن آن به حساب می‌آید.

 

۹. میگرن

کافئین موجود در این نوشیدنی اثری شبیه به ترکیبات موجود در داروهای آرامش بخش دارد. داروهایی که برای درمان سردردهای شدید و میگرنی تجویز می‌شوند. مصرف همزمان این داروها و کاپوچینو باعث اثربخشی بیشتر می‌شود. حتی می‌تواند خواب راحتی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. در واقع این مورد یکی از خواص کاپوچینو برای خواب به حساب می‌آید.

 

۱۰. درمان پیری

استفاده موضعی از قهوه روی پوست تاثیرات مثبتی دارد. احتمال از بین رفتن چین‌های ریز را در پی دارد. ترکیب آنتی اکسیدانی موجود در کاپوچینو باعث ترمیم پوست خشک و حساس می‌شود. رنگ پوست بهتر شده و باعث آرامش می‌شود. کاپوچینو برای چاقی صورت هم بسیار مفید است. علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر لاغری دارد، کیفیت پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

 

سخن پایانی

از جمله مضرات کاپوچینو، به مشکلاتی نظیر بروز آکنه روی پوست اشاره می‌شود. اگر همراه با قهوه آب میل شود، این مشکل هم بروز نمی‌کند. در این مقاله فواید و مضرات کاپوچینو برای شما مورد بررسی قرار گرفتند. حال می‌توانید در پاسخ به سوال کاپوچینو چیست، جوابی کامل ارائه کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xo68q