پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/04 05:28
کد خبر: 32134

ترکیب تیم ملی ولز مقابل ایران

در چارچوب رقابت‌های روز دوم گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی کشورمان امروز _جمعه چهارم آذر ماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران مقابل ولز قرار خواهد گرفت.

به گزارش رصد ورزشی: تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های روز دوم گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز _جمعه چهارم آذر ماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ مقابل ولز قرار خواهد گرفت.شاگردان کارلوس کی‌روش در اولین بازی خود روبروی انگلیس با یک نتیجه سنگین مغلوب شدند تا کادرفنی تیم کشورمان برای دو دیدار بعدی خود با ولز و آمریکا تغییراتی در ترکیب ایران ایجاد کند. بر همین اساس به احتمال فراوان کی‌روش با همان سیستم ۳_۳_۴ راهی میدان شود اما در انتخاب بازیکن تغییراتی را اعمال کند.

 

دروازه؛ حسینی و عابدزاده گوش به زنگ مانده‌اند

در دقیقه ۲۰ بازی با انگلیس علیرضا بیرانوند به دلیل برخورد با سید مجید حسینی دچار مصدومیت از ناحیه بینی شد و همین موضوع زمینه ساز حضور سید حسین حسینی درون دروازه ایران مقابل سه شیرها شد اما عملکرد نه چندان مطلوب این بازیکن و لغزش خط دفاعی تیم کشورمان شش گل خورده را به همراه داشت. امکان دارد کی‌روش در غیاب بیرانوند باز هم سید حسین حسینی را در ترکیب اصلی خود قرار دهد اما از جایی که این دروازه‌بان روبروی شاگردان ساوت گیت پر اشتباه ظاهر شد احتمال بازی کردن عابدزاده نیز وجود دارد.

 

مدافعان؛ جای تعویضی‌ها در ترکیب اصلی است

بدون تردید یکی از عوامل شکست سنگین برابر انگلیس چینش نامناسب خطوط دفاعی و اشتباهات فردی بود و به همین دلیل روبروی ولز در این پست شاهد تغییرات زیادی هستیم. برای خط دفاع به احتمال فراوان کارلوس کی‌روش محمد حسین کنعانی زادگان و سید مجید حسینی را در قلب دفاع تیم کشورمان قرار دهد تا مرتضی پورعلی گنجی به همراه شجاع خلیل زاده روی نیمکت تیم‌ملی چشم انتظار تعویض باشند.

باتوجه به لغزش صادق محرمی در پست دفاع راست این امکان وجود دارد که کادرفنی تیم کشورمان رامین رضائیان را به پست اصلی خود بازگرداند و برای دفاع چپ نیز وحید امیری را به کار بگیرد تا علاوه بر تقویت فاز دفاعی، ایران در ضد حملات زهردار و غیر قابل مهار ظاهر شود.


هافبک؛ نوبتی هم باشد نوبت لژیونرها است

کی‌روش از جمله سرمربیانی است که تیم‌های تحت هدایت او متکی به خط هافبک هستند و با استفاده از مهره‌های تأثیر گذار در این پست موفق به کسب امتیاز می‌شود.در اولین بازی تیم کشورمان استفاده از هافبک‌های دفاعی همچون روزبه چشمی و علی کریمی تا حدودی برای اهالی فوتبال غافلگیر کننده بود و در نیمه دوم با حضور لژیونرها در دقایقی نبض بازی در دست ملی پوشان ایران قرار گرفت و به همین دلیل انتظار تغییر در این خط نابجا نیست. احتمالاً کی‌روش سامان قدوس، احسان حاج صفی و سعید عزت‌الهی را به عنوان مهره‌های اصلی در پست هافبک قرار دهد.

 

مهاجم؛ زوج جذاب طارمی و آزمون

طارمی در شب تلخ ایران مقابل انگلیس موفق به دبل شد و احتمال نیمکت نشینی این بازیکن روبروی ولز بسیار ضعیف است اما امکان دارد کی‌روش طبق روال اکثر بازی‌های خود سردار آزمون را در نوک خط حمله قرار دهد و مهدی طارمی به همراه علی قلی زاده را در پست وینگر و برای تغذیه آزمون راهی میدان کند تا با یک بازی هجومی امتیاز حیاتی این دیدار را در جیب ایران بگذارد.

 

ترکیب احتمالی ایران مقابل ولز

سیدحسین حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، وحید امیری، رامین رضائیان، سامان قدوس، احسان حاج صفی، سعید عزت الهی، مهدی طارمی، علی قلی زاده و سردار آزمون.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4jewko