پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/03 05:00
جام جهانی | جام جهانی فوتبال | جام جهانی قطر
کد خبر: 32070

حواشی جام جهانی | روز چهارم پر حاشیه ترین روز جام جهانی

روز چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ پشت سر گذاشته شد که نتایج گروه E این رقابت با کامبک ژاپن و تحقیر کاستاریکا یکی از هیجان‌انگیزترین روزهای جام جهانی فعلی را تا به الان رقم زده است.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز چهارمش را هم پشت سر گذاشت که این روز به لطف نتایج گروه E، بسیار هیجان‌انگیز پیگیری شد.

در نخستین بازی رو چهارم جام جهانی، ژاپن و آلمان اولین بازی گروه E را برگزار کردند که این بازی جذاب و دیدنی در نهایت با کامبک و شگفتی‌سازی سامورایی‌ها همراه شد و به نتیجه ۲ بر یک به سود این نماینده آسیا به پایان رسید.

صفحه اینستاگرامی ۴۳۳ پس از به ثمر رسیدن گل نخست ژاپن توسط ریتسو دوان، طرح جالبی با عنوان "بازی ادامه دارد!" منتشر کرد.

جام جهانی

با وجود نتیجه دور از انتظاری که در دیدار ژاپن و آلمان رقم خورد، اتفاقات قبل و بعد از بازی بیشتر توجهات را به خود جلب کرد. پیش از شروع بازی بازیکنان آلمان به ممنوعیت‌ و فشارهای فیفا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مانند ممنوعیت از بستن بازوبند One Love در حمایت از حقوق هم‌جنس‌گرایان واکنش جالبی نشان دادند که سوژه‌ی فضای مجازی شد.

جام جهانی

البته واکنش آلمانی‌ها به بازیکنان این تیم محدود نشد و نانسی فایزر، وزیر کشور این کشور با بازوبند One Love در کنار جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نشست تا ممنوعیت‌های فیفا اعتراض مقامات سیاسی را هم به همراه داشته باشد.

جام جهانی

ژاپنی‌ها هم پس از بازی خبرساز شدند؛ آن هم با یک اتفاق تکراری. هواداران ژاپن پس از بازی به مانند همیشه در ورزشگاه ماندند و زباله‌های سکوها را جمع‌آوری کردند. صفحه Bleacher Report با انتشار تصویری از هواداران ژاپنی نوشت: "حتی بعد از یک برد معروف، هواداران ژاپنی برای تمیز کردن در ورزشگاه ماندند."

جام جهانی

بازی دوم روز چهارم بین مراکش و کرواسی در گروه F برگزار شد که این دیدار کسل‌کننده‌ترین دیدار این روز بود و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. لوکا مودریچ، ستاره ۳۷ ساله کرواسی پس از این بازی جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد. صفحه رسمی فیفا پس از انتخاب مودریچ نوشت: "نماد فوتبال کرواسی هیچوقت پیر نمی‌شود بلکه او بهتر می‌شود."

جام جهانی

عجیب‌ترین بازی دیروز اما برد ۷ بر صفر اسپانیا مقابل کاستاریکا در گروه E این رقابت‌ها بود. گاوی، پسر طلایی سال ۲۰۲۲ فوتبال دنیا در ۱۸ سال و ۱۱۰ روزگی‌اش توانست یکی از گل‌های شاگردان لوییس انریکه را به ثمر برساند تا پس از پله که در ۱۷ سال و ۲۴۹ روزگی‌اش در جام جهانی ۱۹۵۸ گل‌زنی کرده بود، به جوان‌ترین گل‌زن تاریخ جام جهانی تبدیل شود.

صفحه ۴۳۳ در طرحی که گاوی روی زمین نشسته و قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ را در تلویزیون تماشا می‌کند به این تاریخ‌سازی ستاره جوان اسپانیا واکنش نشان داد.

جام جهانی

همچنین هفت بار باز شدن دروازه کیلور ناواس، دروازه‌بان مطرح کاستاریکایی در بازی با اسپانیا باعث شد که او به میم تبدیل شود. صفحه Bleacher Report در طرحی، کیلور ناواس را به شکل باب اسفنجی درآورد و به این اتفاق واکنش جالبی نشان داد.

جام جهانی

در آخرین دیدار هم، کانادا و بلژیک در چارچوب گروه F به مصاف هم رفتند که کانادا با وجود نمایش بهتر نسبت به رقیب مطرحش در نهایت با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. کانادا در این بازی یک پنالتی به دست آورد و موقعیت‌های زیادی روی دروازه کورتوآ ایجاد کرد اما موفق به گل‌زنی نشد تا خوشحالی گل باتشوایی، پس از پایان بازی طعنه‌آمیز شود.

جام جهانی

حسرت بزرگ برای کانادا در بازی با بلژیک، ادامه ناکامی این کشور در گل‌زنی در جام‌های جهانی بود که باعث شد صفحات اینستاگرامی به سراغ دریک، رپر معروف کانادایی بروند و با استفاده از تصویر او به این ماجرا واکنش نشان دهند.

جام جهانی

در نهایت اما هر اتفاقی که در روز چهارم افتاد، باعث نشد که هیجان شروع روز پنجم از یادها برود چرا که ستاره‌های بزرگی در این روز قرار است به میدان بروند. پس روز شکر گزاری سرگرم‌کننده خواهد بود.

جام جهانی

منبع : ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yjgra