پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/30 02:58
جام جهانی قطر | جام جهانی قطر2022 | لیست بازی های جام جهانی قطر
کد خبر: 31702

شانس زیاد تیم ملی فوتبال ایران | صعود به دور دوم جام جهانی برای ایران ممکن شد

دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر از امروز دوشنبه آغاز می‌شود کارشناسان به این تیم امیدوار و بر این اعتقادند که شانس زیادی برای صعود از گروه خود دارد.

تیم ملی فوتبال ایران که سریعترین صعود به رقابت‌های جام جهانی قطر را داشته در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه است و در اولین دیدارش در چارچوب این مسابقات باید امروز ۳۰ آبان ماه رو در روی انگلیس قرار گیرد.

تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در دیگر بازی‌های خود در رقابتهای جام جهانی قطر به ترتیب رودر روی تیمهای ملی ولز و آمریکا قرار خواهد گرفت که با توجه به هم گروه های ما، کارشناسان گیلانی معتقدند که تیم ملی می‌تواند از این گروه صعود کند.

اگر این اتفاق بیافتد و تیم ملی از گروه خود صعود کند، برای اولین بار این تیم به مرحله دوم راه خواهد یافت و صعود تاریخی خودرا جشن خواهد گرفت چون تاکنون تیم ملی نتوانسته از گروه خود صعود کند و جام جهانی ۲۰۲۲ بهترین فرصت برای بازیکنان تیم ملی است تا با ارائه بازیهای قدتمند آن‌هم با هدایت کارلوس کی‌روش که مربی باتجربه ای است، صعود تاریخی را رقم بزند.

جام جهانی قطر

بازی سنگین ایران برابر انگلیس

یکی از کارشناسان و مربیان با سابقه فوتبال گیلان و کشور در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و شانس صعود این تیم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: به طور حتم بازی بسیار سخت و سنگینی را پیش روست چون انگلیس قویترین تیم این گروه محسوب می شود و به نظرم این تیم می‌تواند به عنوان سرگروه صعود کند.

امید هرندی می افزاید: البته این برای ما شانس است که در دیدار نخست رو در روی تیم انگلیس قرار می‌گیریم چون به طور حتم این تیم در بازیهای دوم و سوم، قویتر ظاهر خواهد شد و به همین دلیل ما می توانیم از تجربه بازی با انگلیس به مصاف تیم ولز برویم که فوتبال آن شباهت زیادی به فوتبال انگلیس دارد.

کاپیتان و دروازبان اسبق تیم فوتبال منتخب گیلان ادامه داد: سبک فوتبال انگلیس با حضور مربیان صاحب نام جهان در باشگاههای مختلف این کشور تغییر یافته و هم‌اینک این تیم روی زمین هم بسیار خوب بازی می‌کند اما تیمهایی همچون لیورپول و تاتنهام نیز هنوز در لیگ انگلیس از سیستم قدیمی فوتبال این کشور استفاده می کنند.

وی گفت: به طور حتم در اولین دیدار ما، تیم انگلیس فشار زیادی خواهد آورد اما خوشبختانه بازیکنان باتجربه و مربی باتجربه تری داریم و می‌توانند از حداقل فرصتها، نهایت استفاده را ببرند.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مهاجمان ما نیز بسیار حرفه‌ای و فرصت طلبند که با این وجود می‌توان امیدوار بود که از حداقل فرصتها، نهایت بهره را ببریم و به طور حتم با حضور مهاجمانی همچون طارمی، آزمون و سایرین، مدافعان انگلیس نیز چندان به خط هجومی خود اضافه نخواهند شد.

وی که سالها تیمهای گیلانی را در لیگهای مختلف هدایت می کرده، به سایر بازیهای تیم ملی ایران اشاره و بیان کرد: با توجه به تیمهای حاضر در این گروه، تیمهای ملی ایران، ولز و آمریکا برای کسب رتبه دوم باید رقابت کنند و هر سه تیم شانس صعود دارند.

هرندی در ادامه گفت: با وجود اینکه تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ توانست آمریکا را شکست دهد با روحیه بسیار خوب رو در روی این تیم قرار خواهیم گرفت و شانس پیروزی ما نیز زیاد است.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: از سوی دیگر فوتبال تیم ملی ولز شباهت بسیاری به انگلیس و ایرلند دارد و با وجود اینکه ما ایرلند را شکست دادیم و اولین بازی نیز در جام جهانی قطر باید مقابل انگلیس قرار گیریم، می‌توان امیدوار بود که برابر این تیم نیز نتیجه خوبی کسب کنیم.

وی اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی در بازیهای تدارکاتی نشان دادند که چیزی از تیمهای دیگر کم ندارند و حتی از بسیاری از آنها نیز برتر هستند و هم اینک تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی ما در سطح اول فوتبال جهان بازی می‌کنند.

هرندی به ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی اشاره و بیان کرد: هر مربی بنا به تشخیص و سلیقه خود و نسبت به تاکتیک مورد نظرش بازیکنان را انتخاب می‌کند و هم‌اینک نیز بازیکنان شایسته‌ای در تیم ملی حضور دارند و فقط می‌توان گفت که جای امید نورافکن که بازیکن تکنیکی و شایسته لیگ ما محسوب می‌شود خالی است او نیز شرایط حضور در فهرست نهایی تیم ملی را دارا بود.

جام جهانی قطر

ولز خطرناکترین تیم گروه ایران

اما یکی دیگر از کارشناسان فوتبال و از بازیکنان اسبق تیم ملی در خصوص جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بازیهای ایران معتقد است: در این گروه ولز تیمی قدرتمندتر و مرموزتر نسبت به ۲ رقیب دیگر ایران است.

بهزاد داداش زاده افزود: به اعتقاد من تیم ملی ایران در گروه بسیار خوبی قرار گرفته و شانس صعودش زیاد است زیرا تیمهای ملی انگلیس و آمریکا چندان قدرتمند نیستند و ما می‌توانیم حتی برابر این ۲ تیم پیروز شویم.

بازیکن سابق تیمهای استقلال و پرسپولیس ادامه داد: به هر حال تیم ملی ایران در این دوره از رقابتهای جام جهانی بهترین فرصت دارد که به دور دوم صعود کند و با توجه به بازیکنانی که داریم، شانس صعود ما زیاد است.

اتنظار صعود تیم ملی فوتبال به دور دوم

بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به نفرات حاضر در تیم ملی فوتبال گفت: با حضور کی‌روش انتظار این است که به دور دوم صعود کنیم وگرنه می‌توانستیم با اسکوچیچ و یا حتی با یک مربی ایرانی نیز در رقابتهای جام جهانی حضور یابیم.

داداش زاده اضافه کرد: حدود ۹۵ درصد شاکله تیم ملی حفظ شده و از سوی دیگر ما باعث شدیم که کی‌روش در جام جهانی حضور یابد و نه آنکه او ما را به جام جهانی برده باشد و حال تنها خواسته به حق مردم ورزشدوست صعود تیم ملی ایران به دور دوم رقابتهای جام جهانی است.

وی که به عنوان بازیکن در تیمهای ملی رده‌های سنی مختلف کشور نیز حضور داشت، بیان کرد: خوشبختانه بازیکنان ما در تیمهای خود جایگاه ویژه‌ای دارند و باید تفکرات و سیاست کی‌روش با حضور این بازیکنان جوابگو باشد تا به مرحله دوم صعود کنیم.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: بازیکنان ما نیز نباید مغرور شوند اما صعود به دور دوم رقابتهای جام جهانی فرصت مناسبی است که لیاقت خود را نشان دهند.

با توجه به نظر کارشناسان، تیم ملی فوتبال ایران در گروه مناسبی قرار دارد و این تیم با درایت و تفکرات کارلوس کی‌روش و تلاش بازیکنان می‌تواند به دور دوم صعود کند و اگر این اتفاق رخ ندهد، تغییر سرمربی تیم ملی بی‌نتیجه خواهد بود.

منبع : ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27d9le