پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/30 02:54
جام جهانی قطر | جام جهانی قطر و ایران | افتتاحیه جام جهانی قطر
کد خبر: 31701

روز اول جام جهانی قطر چگونه گذشت؟/ از تشویق ایران تا شکست درخت‌نشین‌ها! + عکس

روز اول جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای کشور میزبان خوشایند نبود اما این همه ماجرا نبود و قطری‌ها آماده یک ماه برگزاری این مسابقات هستند.

با پیراهن تیم ملی به فرودگاه آمده بود، دوست داشت مثل زمانی که در ورزشگاه است، نام ایران را فریاد بزند اما فضا یاری‌اش نمی‌کرد، می‌گفت سخت است که تا روز بازی با انگلیس صبر کند، انتظارش اما خیلی زود به پایان رسید، هواپیما بعد از دو ساعت پرواز که به دوحه رسید؛ فریاد «ایران ـ ایران» بود که شنیده می‌شد.

دقایقی بعد فرودگاه دوحه را روی سرشان گذاشته بودند، نه‌تنها ایرانی‌ها که تماشاگران سایر کشورها نیز همین شرایط را داشتند. جو جام جهانی 2022 در فرودگاه همه‌چیز و همه‌کس را تحت تأثیر قرار داده بود، حتی مسافرانی که برای کاری دیگر به قطر آمده بودند.

روزشمار جام جهانی عدد صفر را نشان می‌داد و همه برای بازی افتتاحیه لحظه‌شماری می‌کردند اما خیابان‌ها شلوغ‌تر از حد تصور بود، درست زمانی که بازیکنان کشور میزبان در گیر و دار تصمیم‌ داور از طریق VAR درباره گل اکوادور بودند.

آنهایی که نتوانستند به ورزشگاه بروند، در منطقه‌ای که به «فن زون» معروف است دور هم جمع شدند. جمعیت زیادی حضور داشتند و حتی برخی بالای درخت نشسته بودند تا بلکه شاهد نمایش خوب تیمشان باشند اما قطر خیلی زود آنها را ناامید کرد به‌طوری که برخی از تماشاگران هنگامی که نمایشگر، چهره سانچس، سرمربی قطر را نشان می‌داد او را «هو» می‌کردند. ناراحتی در چشم «درخت‌نشین‌»ها که خطر سقوط را به‌دلیل اضافه شدن نفرات حس می‌کردند، موج می‌زد.

جام جهانی قطر

مسابقه که تمام شد اما تازه جشن قطری‌ها آن هم بعد از شکست در بازی اول، شروع شد. مراسم نورافشانی و خوشامدگویی به حاضران دقایقی همه را مشغول کرد حتی پاکستانی‌ها و افغانستانی‌هایی که در دنیای خودشان سرگرم جشن و پایکوبی بودند.

اگرچه شروع جام جهانی برای میزبان ناامیدکننده بود اما حالا قلب فوتبال دنیا در قطر می‌تپد و این پرچم کشورهای مختلف است که کنار نمادهای جام جهانی 2022 در سطح شهر خودنمایی می‌کند. از امروز تا 27 آذر ماه فقط از فوتبال حرف بزنید، فوتبال ببینید و از شگفتی‌های جام بیست و دوم لذت ببرید!

منبع : تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36b8qy