پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 11 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/30 02:51
تیم ملی | تیم ملی ایران | تیم ملی کشور
کد خبر: 31700

بی‌بی‌سی و اینترنشنال در خط حمله انگلیس/ اتحادی علیه اتحاد تیم ملی

رسانه‌های انگلیسی در این چند روز سعی کردند تا بازی مقابل ایران را به حاشیه ببرند و از مسائلی غیرفوتبالی به تیم ملی کشورمان ضربه زنند.

امروز در چارچوب دومین بازی جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت.

رسانه‌های انگلیسی خیلی قبل تر و از زمان مشخص شدن قرعه تیم شان و همگروهی با ایران با بیان مطالبی غیرفوتبالی و با تکیه بر مسائل حاشیه‌ای سعی داشتند جنگ روانی ایجاد کنند و در قطر هم سعی کردند این رویه خود را ادامه دهند تا به خیال خود این مسابقه را پیش از آغاز به سود خودشان به اتمام رسانند. در آخرین سناریو نخ‌نما شده انگلیسی‌ها، شب گذشته رسانه بی‌بی‌سی از ساوتگیت در خصوص ایران پرسید و به نوعی به سرمربی تیم ملی کشورش اعتراض کرد که چرا قرار است با تیم ملی فوتبال کشورمان دیدار کند که با پاسخ کوبنده ساوتگیت مواجه شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس عنوان کرد که در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص مسائل ایران صحبت کند و وارد این مسائل شود. او تاکید کرد که تیم انگلیس تنها به مسائل فوتبالی نگاه می‌کند و می‌خواهد با انگیزه‌ای فوتبالی وارد میدان شود.

حتی خود ساوتگیت هم در صحبت های خود به معضلات انگلیس اشاره داشت و گفت که بسیاری از مردم این کشور شرایط سختی را سپری می کنند و انگلیسی ها با بحران رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

تیم ملی

وقتی این سناریو با شکست روبه‌رو شد، رسانه‌های معاند از جمله اینترنشنال که به نوعی رسانه سعودی - انگلیسی است، سعی کرد با اطلاعات اندک خود واقعیت را جوری دیگر بیان کنند و از زانو زدن انگلیسی‌ها مفاهیم مدنظر خود را بازتاب دهند.

در این باره هم ساوتگیت در خصوص زانو زدن انگلیسی‌ها در نشست خبری خود صحبت کرد و مدعی شد که فردا این تیم پیش از دیدار با ایران مثل 35 بازی قبل زانو خواهد زد. زانو زدنی که به دلیل کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس نژادپرست آمریکا آغاز شده و ربطی به کشورمان ندارد ولی آنها خواستند حتی این زانو زدن همیشگی انگلیسی‌ها را به تیم ملی کشورمان ربط دهند.

در نشست‌های خبری نیز رسانه‌های انگلیسی همیشه سعی کردند مسائل غیرفوتبالی را وارد مصاحبه‌ها کنند که هر بار این پروژه با شکست روبه‌رو شد. از کی‌روش که پاسخی کوبنده به خبرنگار اسکای داد تا علیرضا جهانبخش که با استفاده از زبان انگلیسی کاملا دست‌های آنان را خالی گذاشت.

تیم ملی

رسانه سعودی - انگلیسی اینترنشنال که وقتی به جام جهانی اجازه ورود پیدا نکرد،‌ تصمیم گرفت برای اینکه از قافله عقب نماند یک مصاحبه علیه تیم ملی کشورمان شب قبل از بازی منتشر کند. آنها به مصاحبه ضبط شده از ساوتگیت پناه بردند و اتحاد تیم ملی ایران را هدف گرفتند. همین رسانه‌ که پیش از این با ایجاد کمپین به دنبال حذف تیم ملی کشورمان از جام جهانی 2022 قطر بود، حالا شرایط به گونه ای رقم خورده که خودشان از حضور در این جام منع شده و به نوعی حذف شده‌اند.

تیم ملی انگلیس در بازی‌های اخیر و مخصوصا رقابت لیگ ملت‌ها اروپا نمایشی ضعیف از خود نشان داده، به طوری که گرت ساوت گیت سرمربی این تیم با فشار سنگینی روبرو است. این تیم که به دسته دوم اروپا نیز سقوط کرده است، قصد دارد با رسانه های متعلق به خود از قبیل اینترنشنال و بی بی سی که برخی از آن ها حالا برچسب رسمی تروریست رسانه ای هم  به آن ها خورده است، در اولین مسابقه که مهمترین بازی آنها به شمار می‌رود، فشار را از روی تیم خود بردارند و با مباحثی غیرفوتبالی، این مسابقه را در حاشیه ببرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45r7qm