سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/28 06:31
رضا بنفشه خواه | همسر رضا بنفشه خواه | حمایت رضا بنفشه خواه
کد خبر: 31504

حمایت رضا بنفشه خواه از تیم ملی/ چشممون به شماست با غیرتا

رضا بنفشه خواه با انتشار این استوری در فضای مجازی حمایت خود از تیم ملی ایران را نشان داد

رضا بنفشه خواه متولد 14 بهمن 1322 در تهران، بازیگر می باشد. رضا بنفشه خواه تا مقطع دیپلم تحصیل کرده است فعالیت خود را با تئاتر قبل از انقلاب شروع کرد اما شهرت اش بعد انقلاب با سینما و تلویزیون بود و حالا خانواده مشهوری دارد. رضا بنفشه خواه در سال 1348 وقتی 26 ساله بود با همسر 24 ساله اش خانم جشنیه نیلچی زاده رهبر در کاخ هنری جوانان آشنا و ازدواج کرد ثمره این زندگی سه فرزند پسر بنام های هژیر، بیزن و پژمان می باشد؛ خانم رهبر متولد 1324 در تهران و دبیر مدرسه راهنمایی بود

استوری رضابنفشه خواه در حمایت از تیم ملی فوتبال در ادامه مشاهده می کنید.

رضا بنفشه خواه

چکیده ای از بیوگرافی رضا بنفشه خواه 

نام کامل: غلامرضا بنفشه خواه

تاریخ تولد: ۱۴ بهمن ۱۳۲۲ ‌

محل تولد: تهران، ایران

زمینه فعالیت: بازیگر

ملیت: ایرانی

رضا بنفشه خواه

بیوگرافی رضا بنفشه خواه 

رضا بنفشه خواه در چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۲۲ در دروازه شمران تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۲ بعد از گرفتن دیپلم به یک هنرکده رفت و اولین بازی تئاتر خود را در همان سال بازی کرد. اولین بازی تلویزیونی او در فیلم مخمصه در سال ۱۳۶۲ بود و اولین کار سینمایی او بازی در فیلم شب مکافات در سال ۱۳۶۳ بود. او بعد از گذراندن دوره‌های بازیگری، مدتی آموزگار بازیگری و فن بیان و گویندگی هم بود. رضا بنفشه خواه کارمند وزارت کار و امور اجتماعی و بازنشسته از این سازمان است.

رضا بنفشه خواه پدر بیژن بنفشه خواه یکی از ستاره های سینما، تلویزیون و تئاتر و همینطور برادر محمود بنفشه خواه یکی دیگر از هنرمندان خوب و توانمند ایرانی می باشد.

ازدواج رضا بنفشه خواه 

رضا بنفشه خواه سالیان سال می باشد، که با خانم جشینه نیلچی زاده که در کاخ جوانان اسبق کار می کرد، ازدواج نموده است، که نتیجه این ازدواج سه فرزند به اسم های بیژن هنرمند و هژیر وپژمان است که هریک از آنان شغل مختلفی دارند.

رضا بنفشه خواه

سال های فعالیت از قبل از انقلاب تا کنون

غلامرضا بنفشه خواه پس از دریافت دیپلم در سال ۱۳۴۲ به «هنرکده آناهیتا» رفت و نخستین بازی تئاتر خود را در همان سال بازی کرد. نخستین بازی تلویزیونی وی در فیلم مخمصه در سال ۱۳۶۲ بود و نخستین کار سینمایی وی بازی در فیلم شب مکافات در سال ۱۳۶۳ بود. وی پس از گذراندن دوره‌های بازیگری، مدتی آموزگار بازیگری و فن بیان و گویندگی نیز بود.

کارمند وزارت کار امور اجتماعی

وی پس از دیپلم در سال ۱۳۴۷ به استخدام وزارت کار و امور اجتماعی درامد و کارمند وزارت کار و امور اجتماعی و بازنشسته از این سازمان است.

رضا بنفشه خواه

فیلم شناسی

کباب غاز (۱۳۹۰)

آقای زرنگ (۱۳۸۹)

بعدازظهر سگی سگی (۱۳۸۸)

کوچولوی خوش‌شانس (۱۳۸۳)

وعده دیدار (۱۳۸۲)

جان‌سخت (۱۳۷۶)

بازی‌های پنهان (۱۳۷۴)

لبه تیغ (۱۳۷۱)

مجسمه (۱۳۷۱)

مدرسه پیرمردها (۱۳۷۰)

آخرین پرواز (۱۳۶۸)

بازی تمام شد (۱۳۶۸)

تا مرز دیدار (۱۳۶۸)

زیر بام‌های شهر (۱۳۶۸)

شب دهم (۱۳۶۸)

افسون (۱۳۶۷)

روزنه (۱۳۶۷)

سال‌های خاکستر (۱۳۶۷)

پرستار شب (۱۳۶۶)


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/39k6ee