سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/28 03:40
جام جهانی قطر | جام جهانی قطر 2022 | بازار داغ جام جهانی قطر
کد خبر: 31473

دستمزد بسیار پایین نگهبانان خارجی در جام جهانی ۲۰۲۲

دولت قطر دستمزد بسیار کمی به نگهبانان امنیتی جام جهانی ۲۰۲۲ که مهاجر هستند، پرداخت می‌کند.

 جام جهانی قطر بیست و دومین دوره از سری رقابت های جام جهانی می باشد که در تاریخ 29 آبان به صورت رسمی آغاز خواهد شد. تیم ملی ایران در جام جهانی قطر در هتل لوکس الریان اقامت دارد که در مرکز شهر می باشد. هتل الریان یکی از هتل های گران قیمت دنیا می باشد که با نزدیک شدن به تاریخ شروع جام جهانی قطر قیمت ایقامت در این هتل نیز روزانه افزایش پیدا می کند.

 

نگهبانان امنیتی به طور تقریبی ساعتی 35 پوند در طول جام جهانی 2022 از دولت قطر به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند. این سطح از دستمزد ناقض قوانین قطر است اما نگهبانان امنیتی که از مهاجران هستند، قرارداد کاری با قطر و فیفا ندارند.

یکی از همین نگهبانان گفت: ما یا کار می‌کنیم یا در طول کار مشغول استراحت هستیم. شما می‌توانید هر جای قطر را به من نشان دهید که نمی‌دانم کجاست. پرداخت چنین دستمزد کمی غیرقانونی است اما دولت سکوت می‌کند. چه کار می‌توانیم بکنیم؟ ما نیازمند پول هستیم. خوشحالم، زیرا حداقل پولی را دریافت می‌کنم. خیلی شرایط سختی داریم اما دریافت چنین دستمزدی در نهایت سودی برای ما ندارد. اگر می‌توانستم اجازه قانونی برای تغییر شغل به دست می‌آوردم، این کار را می‌کردم. حتی زمانی که خوب هستیم به تغییر شغل‌مان فکر می‌کنیم.

جام جهانی 2022 از فردا با حضور 32 تیم از جمله ایران در قطر آغاز می‌شود.

منبع : تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36bwl9