پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/27 11:22
رنگ نگرفتن مو
کد خبر: 31455

علت رنگ نگرفتن مو چیست؟

بعد از انتخاب رنگ دلخواه، تنها نگرانی که ممکن است فکرتان را مشغول کند، رنگ نگرفتن مو است. شما علت رنگ نگرفتن مو را چه می‌دانید؟ اگر قبلا چنین تجربه‌ای داشته‌اید یا می‌ترسید که کوتیکول موهایتان رنگ را به خود جذب نکند، با این مقاله از دلگرم همراه شوید.چرا رنگ مو جذب کوتیکول مو نمی‌شود؟

گاهی رنگ موهای زیبا و خاصی را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم و دلمان می‌خواهد که دقیقا رنگی شبیه به آن را روی موهای خودمان امتحان کنیم. سوال اصلی که مطرح می‌شود، این است که آیا واقعا می‌توانیم از آن رنگ استفاده کنیم؟ علت رنگ نگرفتن مو در اینجا عدم توجه به رنگ بیس مو است. مهم است که به هنگام انتخاب رنگ این نکته را فراموش نکنید. زیرا رنگ موهایتان تعیین‌کننده این است که رنگ موی جدید جذب کوتیکول مو می‌شود یا خیر.

رنگ نگرفتن مو

علت رنگ نگرفتن مو چیست؟

برای مثال، اگر رنگ بیس موهایتان تیره (لول ۳ یا قهوه‌ا‌‌‌ی لول ۴) باشد و شما از رنگ روشن (بلوند لول ۹ یا ۸) روی آن‌ها استفاده کنید، موهایتان همچنان مشکی می‌ماند و شما تفاوتی بعد از رنگ کردن موهایتان نخواهید دید. برای رفع علت رنگ نگرفتن مو در رابطه با این موضوع، باید سایه‌های رنگی انتخاب کنید که نزدیک به هم هستند. برای مثال، اگر موهای قهوه‌ای تیره با لول ۳ دارید، از رنگ قهوه‌ای متوسط با درجه ۵ استفاده کنید.

اگر موهای قهوه‌ای با لول ۴ دارید، به سراغ رنگ قهوه‌ای روشن لول ۶ بروید. حداکثر تفاوت بین رنگ موهایتان و رنگ انتخابی باید ۲ درجه باشد. پس، با مشخص کردن بیس رنگ موهای خود، ۲ شماره به آن اضافه کنید تا سایه مناسب را برای روشن کردن موهایتان بخرید. البته فراموش نکنید که انتخاب رنگ و سایه اشتباه، بزرگترین علت نگرفتن رنگ مو محسوب می‌شود.

علت رنگ نگرفتن مو را با همه ی دلایل حرفه ای و آرایشگری تخصصی و راه حل های ساده در این مقاله می توانید بیابید. اگر موهایتان را می خواهید تغییر رنگ دهید. رنگ مو های مختلفی را می توانید امتحان کنید. اما گاها با مشکل رنگ نگرفتن مو ممکن است مواجه می شوید. علت رنگ نگرفتن مو ممکن است به دلایل مختلفی باشد.

رنگ نگرفتن مو

دلایل رنگ نگرفتن مو

1. عدم انتخاب رنگ با کیفیت

رنگ نامناسب یکی از شایع ترین موارد علت رنگ نگرفتن مو می باشد. ممکن است در مرحله خرید رنگ مو اشتباه کنید. رنگی که انتخاب کردید. دارای کیفیت مطلوب نباشد. بنابراین ممکن است توانایی لازم برای تغییر شیمیایی مو را نداشته باشد. بنابراین حتما از رنگهای با کیفیت استفاده نمایید. علت باز نشدن رنگ مو به دلیل عدم انتخاب اکسیدان مناسب نیز می باشد. برای روشن شدن رنگ مو حتما از اکسیدان ۹ درصد استفاده نمایید. در پایه های روشن مو نیز از اکسیدان شماره ۱ بهره ببرید.

رنگ نگرفتن مو

2. عدم توجه به ترکیب مناسب رنگ مو

انتخاب ترکیب مناسب رنگ خیلی مهم است. اگر موهایتان را به رنگ مشکی درآوردید. تغییر در رنگ مو تقریبا غیر ممکن است. مخصوصا اگر مد نظرتان رنگهای بلوند باشد. اگر موهای خیلی روشن نیز داشته باشید. رنگهای خیلی روشن مخصوصا دارای توناژ طلایی تفاوت چندانی را پس از رنگ ایجاد نمی کند.

اگر موهایتان دارای رنگهایی با توناژ نارنجی- قرمزی یا زردی باشد. انتخاب رنگهای مسی – قرمز ماهاگونی یا یاقوتی و یا حتی طلایی تغییری چندان در مو به وجود نمی آورد. زیرا رنگهای انتخابی هم توناژ پایه مو هستند. پس تغییری چندان در رنگ مو به وجود نمی اورد. علت رنگ نگرفتن مو همخوانی رنگ انتخابی با پایه اصلی موی فعلی است. بنابراین اگر رنگ انتخابی با موی شما همرنگ باشد. تغییری محسوس مشاهده نمی شود.

3. رنگ نگرفتن موهای سفید

رنگ موهای سفید به دلیل زبری یا عدم انتخاب رنگ مناسب و عوامل دیگر است. علت رنگ نگرفتن موهای سفید یکی از مهمترین مسایلی است که با آن مواجه خواهید شد.

4. وجود رنگهای گیاهی روی مو

رنگهای گیاهی مثل حنا یا وسمه به علت ذات طبیعی رنگ ماندگاری فوق العاده بالایی دارند. بنابراین توسط رنگهای شیمیایی تغییر نمی کند. بنابراین دلیل رنگ نگرفتن مو می تواند استفاده از مواد گیاهی باشد. حتی اگر بر روی این موها از رنگهای شیمیایی استفاده کنید. نتیجه دلخواه شما حاصل نخواهد شد و غالبا نتایج غیر منتظره است.

5. استفاده از پودرهای دکلره رنگی

پودرهای دکلره رنگی یا رنگهای فانتزی نیز به علت قوی بودن رنگدانه های مو خیلی دیرتر از مو خارج می شوند بنابراین از این پس در خرید پودر دکلره این نکته را در ذهن داشته باشید. در ضمن به یاد داشته باشید که رنگ هرگز رنگ را خارج نمی کند. فقط دکلره و ریممور این کار را انجام می دهد. بنابراین در این شرایط پس از قرار دادن رنگ مو جدید تغییری در ظاهرتان به وجود نمی آید.

علت رنگ نگرفتن مو

روشهای حذف رنگ نگرفتن مو

1. انتخاب رنگ با کیفیت مناسب

حتما از رنگ با کیفیت و اکسیدان مناسب استفاده نمایید. این مورد مخصوصا برای موهای آسیب دیده ضروری است. زیرا که خلل و فرج مو زیاد است. بنابراین رنگ موی بی کیفیت سریعتر از مو خارج می شود. زیرا که آمونیاک رنگ بالا است. بنابراین قلیایی تر بوده و از کوتیکولهای مو سریعتر خارج می گردد. اگر دنبال رنگ با کیفیت با پوشش دهی بالا و بدون نیاز به دکلره می گردید.

2. انتخاب ترکیب مناسب رنگ مو

اگر قصد روشن کردن مویی رنگ شده با پایه ۳ تا ۵ را دارید. انتخاب رنگ های پایه ۶ تا ۷ تغییری محسوس به وجود نمی آورد. در ضمن در رنگهای خیلی روشن نیز همین اتفاق می افتد. مثلا زمانیکه موهایتان را توسط دکلره تا پایه ۸ روشن کرده اید. اگر فقط موهایتان را با توناژهای خیلی روشن و مخصوصا با توناز طلایی-زردی- طبیعی ترکیب نمایید. اصلا تفاوت محسوسی در ظاهر مو احساس نمی شود.

بنابراین موهای تیره پایه ۳ تا ۵ را حتما با پایه های ۸ تا ۱۰ رنگ های دودی – خاکستری و زیتونی و اکسیدان ۹ درصد روشن نمایید. در مورد رنگهای با پایه روشن نیز سعی کنید تا حد ممکن از پایه ۷ و یا تیره تر با اکسیدان 6 درصد در ترکیب رنگ استفاده نمایید.

هنگام انتخاب بهترین رنگ مو، رنگ پوست شما مهم‌ترین عامل در این انتخاب است. از آنجایی که موهای شما دقیقاً در کنار صورت شما قرار دارند، انتخاب یک رنگ…

رنگ نگرفتن مو

روشن کردن رنگ موهای پایه ۳ تا ۵ بدون دکلره با تم دودی-زیتونی

رنگ دودی پایه ۸ – نصف تیوپ

رنگ زیتونی پایه ۹- نصف تیوپ

رنگ خاکستری پایه ۱۰- یک چهارم تیوپ

واریاسیون نقره ای- سه سانت

واریاسیون بنفش- سه سانت

واریاسیون آبی- دو سانت

اکسیدان ۹ درصد

روشن کردن رنگ موهای تیره بدون دکلره با تم دودی

رنگ دودی پایه ۷ – نصف تیوپ

رنگ دودی پایه ۸ – یک چهارم تیوپ

رنگ زیتونی پایه ۸ – یک چهارم تیوپ

واریاسیون آبی – دو سانت

واریاسیون نقره ای – سه سانت

اکسیدان ۹ درصد

حذف رنگ موهای نارنجی بدون دکلره

پایه ۶ تا ۷ رنگ مسی یا نارنجی

رنگ خاکستری پایه ۷ – نصف تیوپ

رنگ دودی پایه ۸ – یک چهارم تیوپ

رنگ زیتونی پایه ۷ – یک چهارم تیوپ

واریاسیون بنفش و آبی – سه سانت

اکسیدان ۹ درصد

فرمول تغییر رنگ قرمز پایه ۵ تا ۷ بدون ریموور و دکلره

پایه مو: رنگ قرمز پایه ۵ تا ۷

رنگ زیتونی پایه ۶- سه چهارم تیوپ

رنگ دودی پایه ۷ – یک چهارم تیوپ

واریاسیون سبز و آبی – سه سانت

اکسیدان ۹ درصد

فرمول تغییر رنگ موهای زرد دکلره

علت رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره عدم انتخاب ترکیب رنگ مناسب است. فرمولهای زیر راه حل موهای زرد است.

۱. پایه ۷ تا ۹ با توناژ زرد

۲. رنگ دودی پایه ۸ – یک چهارم تیوپ

۳. رنگ ارغوانی پایه ۷ – نصف تیوپ

۴. رنگ طبیعی پایه ۸ – یک چهارم تیوپ

۵. رنگ شیرنسکافه پایه ۸ – یک چهارم تیوپ

۶. رنگ قرمز ۶.۶- نیم سانت

۷. واریاسیون بنفش و نقره ای- دو سانت

۸. اکسیدان شماره …

رنگ نگرفتن مو

۳. تکنیک رنگ کردن موهای سفیدی

رنگ طبیعی اکسترا و رنگهای تیره نسبنا راحت سفیدی مو را می گیرد. اما اگر دوست دارید رنگ مو روی موهای سفید به خوبی قرار بگیرد. بایستی تکنیکهای مختلفی را رعایت نمایید. مخصوصا رنگهای بلوند سختتر روی موهای سفید قرار می گیرد. براشینگ و نرم کردن موهای زبر- استفاده از شامپو شیمیایی- استفاده از رنگ طبیعی اکسترا و اکسیدان ۶ درصد- تکنیک مردانساژ و پورسانتاژ .

۴. حذف رنگهای گیاهی

رنگهای گیاهی را اصلا برای رنگ مو به کار نبرید. در صورت به کاربردن رنگ گیاهی حتما از ریموور استفاده نمایید. زیرا متاسفانه حتی استفاده از دکلره سبب بروز رنگهایی عجیب تر در مو مانند سبز می گردد.

‍۵. راه حل استفاده از پودرهای رنگی

اگر موهایتان با پودرهای رنگی به رنگهای فانتزی درآورده اید. بهترین راه حل استفاده از دکلره یا ریموور است. اما اگر به هر دلیل نمی خواهید با دکلره و ریموور موهایتان را آماده رنگ نمایید. تنها راه استفاده از چندین فرمول پایه است. در ادامه بعد از بررسی دلیل رنگ نگرفتن مو با فرمولهای کاربردی رنگ مو آشنا می شوید.

فرمول حذف رنگ قرمز بدون دکلره

پایه رنگ: موی پایه ۵ تا ۷ قرمز-آلبالویی

رنگ زیتونی پایه ۶ نصف تیوپ

رنگ دودی یا خاکستری پایه ۷ – نصف تیوپ

واریاسیون آبی و سبز- دو سانت از هر کدام

اکسیدان ۹ درصد

فرمول رنگ بدون دکلره برای حذف رنگ موهای رنگ شده با پودرهای شرابی

۱. پایه رنگ: موی پایه ۵ تا ۷ شرابی-ینفش

۲. رنگ طلایی پایه ۶ – نصف تیوپ

۳. رنگ زیتونی پایه ۷ – یک چهارم تیوپ

۴. رنگ دودی یا خاکستری پایه ۷ – نصف تیوپ

۵. واریاسیون آبی- دو سانت

۶. اکسیدان ۹ درصد

ابروهاتو با تراکم بالا و طبیعی بکار (بدون درد در بهترین کلینیک تخصصی)

ابروهاتو با تراکم بالا و طبیعی بکار (بدون درد در بهترین کلینیک تخصصی)

کاشت ابرو

فرمول رنگ بدون دکلره برای موهای رنگ شده با پودرهای سبز

۱. پایه رنگ: موی پایه ۵ تا ۷ سبز

۲. رنگ ماهاگونی پایه ۶ – سه چهارم تیوپ

۳. رنگ شرابی پایه ۶ – یک چهارم تیوپ

۴. رنگ قرمز پایه ۶ – یک هشتم تیوپ

۵. واریاسیون قرمز و بنفش – دو سانت

۶. اکسیدان ۹ درصد

اگر موهایتان را مشکی پر کلاغی یا مشکی نمده اید. مخصوصا برای مدتی طولانی. تنها راه استفاده از ریموور است. با دکلره نیز می توان تا حدودی رنگ مو را خارج کرد. منتها حتما بایستی از اکسیدان قوی یعنی ۱۲ درصد استفاده نمود. این امر ممکن است برای موهای ضعیف مضر باشد. بنابراین رنگ کردن خیلی تیره مو ششمین علت رنگ نگرفتن مو است.

حتماً بخوانید:

آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری به جنین آسیب می زند ؟

رنگ موهای دائمی ممکن است بهترین نتایج را ارائه دهند اما تنها گزینه مناسب برای رنگ کردن مو در دوران حاملگی نمی‌باشند. برای یک روش بی‌خطرتر در دوران…

7. علت رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره – دلیل رنگ نگرفتن موی دکلره شده

اگر موهایتان را دکلره کرده اید. بنابراین موهایتان دارای پایه روشن و بالا است. یادتان باشد برای دکلره حتما از محصولات مرغوب و در عین حال حتما از اولاپلکس بهره ببرید. تا ساختار مو خیلی قلیایی نگردد و در عین حال سالم بماند. بنابراین اولا فلسهای مو بسیار باز است. بایستی حتما از اکسیدان ۳ تا ۶ درصد یا به عبارتی اکسیدان شماره یک استفاده کرد. این کار سبب می شود که رنگ داخل ساختار مو رسوب نماید. بنابراین این مورد یک علت رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره است.

در ضمن دلیل رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره می تواند به دلیل استفاده از رنگهای با توناژ زرد-طلایی – بژ – عسلی به طور جدا است. مخصوصا اگر رنگ مو پایه ۸ تا ۱۰ باشد. بایستی حتما از واریاسیون بنفش- یا ارغوانی در رنگ استفاده نمود. رنگ پایه ۷ را نیز به میزان یک چهارم تیوپ داخل ترکیب رنگ حتما بایستی استفاده کنید.در ضمن برای اینکه در رنگهای بژ- همراه با رنگ نقره ای و شنی رنگ نهایی سبز کمرنگ نشود. حتما به اندازه نیم سانت رنگ قرمز ۶.۶ داخل کاسه رنگ بریزید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d97om