جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/23 13:35
جینسینگ | گیاه جینسینگ | استفاده جینسینگ
کد خبر: 31135

گیاه عجیب جینسینگ و روش های استفاده از آن | چگونه از جینسینگ استفاده کنیم

جینسینگ یکی از گیاه های دارویی پراستفاده در بین افراد است. در این نوشته روش استفاده از جینسینگ را آموزش می دهیم.

جینسینگ یکی از گیاه های دارویی پراستفاده در بین افراد است. جینسینگ در شوینده ها نیز پراستفاده است. گیاه جینسینگ به غیر از ایران در کشورهای دیگر نیز استفده های زیادی دارد. در این نوشته روش استفاده از جینسینگ را آموزش می دهیم.

در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که به درمان‌های گیاهی و طب سنتی گرایش دارند، احتمالاً آوازه گیاه عجیبی به نام جینسینگ را بسیار شنیده‌اند. نکته جالب توجه درباره این گیاه به غیر از خواص زیاد و بی‌نظیر آن قدمت استفاده از این گیاه است که نه به سال‌های اخیر که به قرن‌ها و حتی هزاران سال پیش باز می‌گردد.

جینسینگ به‌ویژه در شرق آسیا آنچنان شهرت بالایی در زمینه درمانی داشت که به «اکسیر جوانی» و «داروی جاودانگی» شهرت داشت و حتی کاشت و برداشت آن نیز مختص پادشاهان و امپراطوران بود. 

جینسینگ

۱. مصرف جینسنگ به شکل خام: جینسنگ را می‌توان به صورت ریشه خام مصرف کرد. برای این منظور ریشه جینسنگ را کاملا بشویید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بخارپز کنید تا نرم شود و بتوانید به راحتی آن را خرد کنید. سعی کنید ریشه را به قطعات باریک برش بزنید تا بتوانید به‌سادگی آن را میل کنید. به منظور ماندگاری بالا روی قطعات برش زده شده از گیاه جینسنگ عسل بریزید و آن‌ها را در یخچال و در ظرفی که هوا وارد آن نشود، نگهداری کنید. دو تکه از آن را روزانه مصرف کنید تا از مزایای آن به طور کامل بهره‌مند شوید.

۲. استفاده از جینسنگ در غذا: برای تهیه انواع سالاد می‌توان از ریشه جینسینگ استفاده کرد. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که ابتدا باید جنسینگ را به مدت سه ساعت در آب سرد خیس کرد؛ سپس آن را برش بزنید یا رنده کنید و به هر نوع سالادی اضافه کنید؛ همچنین پودر جینسنگ را در زمان طبخ برنج به آب برنجی که می‌خواهید بپزید، اضافه کنید یا تکه‌های جینسنگ یا خود ریشه جینسنگ را در روغن سرخ کنید و در کنار غذا سرو نمایید. جینسنگ را می‌توانید به سوپ خود هم اضافه کنید.

۳. استفاده از جینسینگ به صورت دمنوش یا چای: برای تهیه دمنوش یا چای جینسینگ باید ۲ گرم از آن را در یک فنجان یا ۵ گرم را در یک قوری بریزید و به مدت حداقل نیم ساعت دم کنید؛ سپس آن را بنا به ذائقه خود با شکر، عسل یا هر افزودنی دلخواه دیگر مصرف کرد. یک قاشق چای‌خوری پودر جینسنگ را نیز می‌توانید به عنوان جایگزین ریشه‌های خام جینسنگ برای دم کردن چای استفاده کنید.

۴. کپسول دست‌ساز جینسینگ: اگر عطر و طعم جینسینگ را دوست ندارید، می‌توانید آن را به صورت کپسول در منزل تهیه کنید. برای تهیه کپسول جینسینگ باید ابتدا تعدادی کپسول خالی با کیفیت از داروخانه یا فروشگاه کالای پزشکی تهیه کنید؛ سپس ریشه جینسینگ تهیه شده از مراکز معتبر را با آسیاب برقی پودر کنید و کپسول‌ها را با آن پر کنید. روزانه ۱ عدد از این کپسول‌ها را مصرف کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kogex