پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 03:44
طرز تهیه | طرز تهیه فاهیتا گوشت | طرز تهیه غذا
کد خبر: 30912

طرز تهیه فاهیتا گوشت

همانطور که از اسم فاهیتا گوشت پیداست ماده اصلی تشکیل دهنده این غذای مکزیکی گوشت هستش. طعم و مزه این غذا خیلی عالیه.

همانطور که از اسم فاهیتا گوشت پیداست ماده اصلی تشکیل دهنده این غذای مکزیکی گوشت هستش. طعم و مزه این غذا خیلی عالیه. این غذا رو هم مثل تاکو مکزیکی معمولا با نون پیتا یا ترتیلا سرو می کنند، اما اگه از این نون ها در دسترستون نبود می تونید با نون باگت اون رو سرو کنید. این غذا خیلی راحت و ساده درست میشه. برای این غذا از برشهای گوشت راسته گوساله استفاده میشه.

طرز تهیه

برای چاشنی فاهیتا گوشت از فلفل دلمه استفاده می کنند، به همین علت طعم خاصی داره و عطر و بوش واقعا هوش از سر همه می پرونه. اگه دوست دارید تنوعی به برنامه غذایی تون بدید بهتره که از پخت فاهیتا گوشت غافل نشید. این غذای خوشمزه در عین حال خیلی هم مقوی و سالمه، چون چربی بالایی نداره و در کنار گوشت از سبزیجاتی مثل پیاز و فلفل هم استفاده میشه. 

افرادی که رژیم کاهش وزن دارند یا اینکه دارای کبد چرب هستند می تونن به جای گوشت از سینه یا فیله مرغ که چربی کمتری داره استفاده کنند. از اونجایی که ایرانی ها علاقه زیادی به غذاهای گوشتی دارند قطعا از خوردن فاهیتا لذت می برند.

طرز تهیه

طرز تهیه فاهیتا گوشت

1- برای درست کردن سس، یک شیشه تمیز با درب محکم انتخاب کنید. تمامی مواد سس را داخل شیشه ریخته و به خوبی تکان دهید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

2- تکه های گوشت را به صورت استیک برش بزنید و داخل ظرف در داری قرار دهید، سپس سس را روی برش های گوشت بریزید. برای اینکه گوشت ها کاملا مزه دار شوند از صبح تا بعد از ظهر، آن ها را از سس خارج نکنید.

3- در این مرحله از پخت فاهیتا گوشت و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده، تکه های گوشت را داخل یک تابه بریزید و بدون روغن تفت دهید. می توانید برش های گوشت را گریل کنید. گوشت های گریل شده را به صورت نواری برش بزنید.

4- در ادامه پیاز را به صورت خلالی برش بزنید و تفت دهید. فلفل دلمه ای ها را هم به صورت نواری برش بزنید و به پیاز اضافه کنید. در نهایت مقداری نمک و فلفل به مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای بزنید.

5- تکه های گوشت گریل شده را به سبزیجات اضافه کنید و به مدت 3 دقیقه تفت دهید.

6- آووکادو را پوست بگیرید و به وسیله چنگال آن را کاملا له کنید، سپس مقداری آبلیمو روی آن بریزید. گوجه فرنگی را نیز به صورت نگینی خرد کرده و کنار بگذارید.

7- یک نان ترتیلا آورده و روی نصف آن یک قاشق آووکادو بمالید. مقداری از فاهیتا گوشت آماده شده روی نان بریزید، سپس مقداری گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید می توانید مقداری خامه روی مواد ریخته و به صورت ساندویچ میل بفرمایید، همچنین می توانید غذا را در بشقاب سرو کنید.

طرز تهیه

نکات کلیدی برای تهیه فاهیتا گوشت

– مخلفات آماده شده فاهیتا گوشت را می توانید به مدت 3 روز داخل یک ظرف درب دار در یخچال نگهداری کنید و در زمان استفاده آن را گرم کنید.

– این مواد را تا 3 ماه نیز می توانید داخل فریزر منجمد کنید و زمانی که بخواهید از آن استفاده کنید از شب قبل داخل یخچال بگذارید تا یخش باز شود.

– از آنجا که سس سویا نیز شور است در ریختن نمک احتیاط کنید. 

– می توانید به جای آووکادو از سالاد سالسا مکزیکی، پنیر رنده شده، کاهو یا خامه ترش برای سرو فاهیتا استفاده کنید. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2lwok7