پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 03:39
بستنی رژیمی | طرز تهیه بستنی رژیمی
کد خبر: 30911

طرز تهیه چند مدل بستنی رژیمی

بستنی از تنوع زیادی برخوردار است و با تغییر مواد اولیه آن می توانید بستنی در طعم ها و رنگ های مختلف داشته باشید. به خصوص در فصل تابستان که طیف وسیع، جذاب و رنگارنگی از میوه ها وجود دارند می توانید خیلی راحت در خانه بستنی میوه ای و یخی درست کنید. از طرفی بستنی معمولاً یک دسر پر کالری محسوب می شود، بنابراین اگر از عاشقان بستنی هستید و در عین حال میزان کالری دریافتی نیز برایتان مهم است، پیشنهاد می کنم این مطلب را حتماً دنبال کنید. در این مطلب 4 مدل بستنی رژیمی معرفی شده است. این بستنی ها را می توانید در طعم های مختلف بنابر ذائقه خود درست کنید. در تمامی این بستنی رژیمی ها از مواد اولیه تازه و سالم استفاده شده است و با کاهش میزان چربی و کربوهیدرات میزان کالری بستنی کاهش یافته است.

4 مدل بستنی رژیمی

بستنی رژیمی شکلاتی

اگر از طرفدارهای پر و پا قرص شکلات و بستنی هستید و در عین حال میزان کالری دریافتی هم برایتان مهم است، در اینجا می خواهم طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی را معرفی کنیم که یک بستنی رژیمی فوق العاده خوشمزه است.

مواد لازم:

موزه رسیده  3 عدد

پودر کاکائو  1/3 پیمانه

کره بادام زمینی  2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای درست کردن یک بستنی رژیمی شکلاتی، در ابتدا پوست موزها را بکنید. سپس آن ها را حلقه حلقه کنید و برای چند ساعت داخل فریزر بگذارید. در مرحله بعد موز یخ زده، پودر کاکائو و کره بادام زمینی را در یک غذاساز یا مخلوط کن و بریزد و با هم مخلوط کنید. حالا مایه بستنی رژیمی را در قالب بریزید و برای چند ساعت در فریزر بگذارید.

طرز تهیه

بستنی یخی توت فرنگی

بستنی یخی یکی از بهترین گزینه ها به عنوان یک بستنی کم کالری به خصوص در فصول گرم سال است. این بستنی خیلی راحت و از ترکیب چند ماده ساده تهیه می شود. بستنی یخی را می توانید با استفاده از میوه های مختلف و در طعم های متنوع تهیه کنید.

مواد لازم:

ماست یونانی  2 پیمانه

توت فرنگی  200 گرم

طرز تهیه:

برای درست کردن بستنی یخی توت فرنگی سالم و رژیمی، ابتدا توت فرنگی های تازه و خوش رنگ را به کمک یک غذاساز پوره کنید. اگر دوست داشتید بستنی رژیمی شیرین تر داشته باشید مقدار یک قاشق عسل به توت فرنگی ها اضافه کنید. در مرحله بعد ماست یونانی کم چرب را نیز به خوبی با پوره توت فرنگی مخلوط کنید. سپس مایه بستنی را در قالب بستنی یخی بریزید و برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا سفت شوند.

طرز تهیه

بستنی رژیمی طالبی

بستنی میوه ای یکی از سالم ترین و مقوی ترین دسرها است. شما می توانید با استفاده از میوه های خوشمزه و رنگارنگ تابستانی همچون طالبی، انبه،تمشک،هلو و غیره چندین مدل بستنی میوه ای و البته رژیمی درست کنید.

مواد لازم:

طالبی  300 گرم

شیر  1 پیمانه

شکر  2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای درست کردن بستنی رژیمی طالبی، ابتدا پوست طالبی را بکنید و محتویات داخل آن را خالی کنید. سپس طالبی را به قطعات کوچک برش بزنید و حداقل برای 4 ساعت آن ها را داخل فریزر بگذارید. حالا با استفاده از یک غذاساز قطعات طالبی یخ زده را به همراه شیر و شکر با هم مخلوط کنید. اگر به جای شکر از عسل استفاده کنید یک بستنی کاملاً رژیمی خواهید داشت. سپس مایه بستنی رژیمی طالبی را داخل قالب بریزید و برای چند ساعت داخل فریزر بگذارید. این بستنی رژیمی را با هر نوع میوه ای که دوست داشتید می توانید درست کنید.

طرز تهیه

بستنی رژیمی نسکافه

این بستنی یک گزینه جذاب برای افراد گیاهخوار و علاقه مند به بستنی است. در تهیه این بستنی خوشمزه و خوش عطر از شیر گیاهی و شیره استفاده شده است. اگر از علاقه مندان به پیچیدن عطر قهوه در خانه تان هستید می توانید به جای پودر نسکافه با پودر قهوه نیز این بستنی رژیمی را درست کنید.

مواد لازم:

موز  1 عدد

شیر گیاهی  ½ پیمانه

پودر نسکافه  1 قاشق مرباخوری

شیره  4 قاشق غذاخوری

ثعلب  1 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

برای درست کردن این بستنی وگان، ابتدا شیر گیاهی را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا گرم شود. سپس ثعلب را هم به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا با استفاده از یک مخلوط کن موز رسیده، شیر، پودر نسکافه و شیره را کاملاً با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد مایه بستنی رژیمی را داخل قالب بستنی بریزید و برای چندین ساعت در فریزر بگذارید تا آماده شوند.

طرز تهیه

اگر دوست داشتید بستنی رژیمی سالم تری داشته باشید، از جو دو سر پرک هم می توانید در تهیه بستنی خود استفاده کنید. هم چنین می توانید از انواع شیره به عنوان شیرین کننده بستنی استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3komvd