سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/22 03:07
کی روش | کی روش در تیم ملی ایران | کی روش در جام جهانی
کد خبر: 30907

منتظر سر و صدای کی‌روش با ایران باشید

بررسی حضور تیم ملی در جام جهانی 2022 در رسانه‌های دنیا

جام جهانی 2022، هفته آینده به میزبانی قطر آغاز می‌‌شود تا برای حدود یک ماه نگاه همه علاقه‌مندان به فوتبال به این رقابت‌ها معطوف شود. مسابقاتی که تیم ملی فوتبال کشورمان، ششمین حضورش در آن را تجربه خواهد کرد و در این تورنمنت با انگلیس، امریکا و ولز رقابت می‌‌کند. در این میان و با توجه به نزدیک شدن آغاز جام جهانی، رسانه‌های بین‌المللی مختلف به تحلیل و بررسی وضعیت تیم‌ها می‌‌پردازند که ایران هم یکی از این 32 تیم است.

کی روش

سیستم تدافعی و نفوذ ناپذیر کی‌روش

در همین رابطه سایت «فایر اسپانیا» با انتشار ترکیب احتمالی کارلوس کی‌روش برای مسابقات جام جهانی 2022 تحلیل جالبی از یوزها نوشت که در آن آمده: «ایران دوباره در جام جهانی حضور دارد. کی‌روش این بار تلاش می‌‌کند با سیستم تدافعی و نفوذ ناپذیرش در جام جهانی سر و صدا کند. ایران شانس صعود از مرحله گروهی جام جهانی را تا الان نداشته ولی این بار شانس زیادی برای تاریخ‌سازی در جام جهانی با کی‌روش دارند.» این رسانه همچنین به ترکیب احتمالی تیم ملی در مسابقات جام جهانی پرداخته که پیش‌بینی کرده، امیر عابدزاده، امید نورافکن، محمدحسین کنعانی زادگان، احسان حاج صفی، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی قلی زاده، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

ضربه به کی‌روش قبل از جام جهانی

تیم ملی پنجشنبه گذشته در دیدار تدارکاتی‌اش پیش از اعزام به دوحه، مقابل نیکاراگوئه به برتری 1-0 رسید. اتفاق غیرمنتظره‌ای که در این مسابقه افتاد، مصدومیت امید ابراهیمی بود که یک دقیقه پس از ورود به زمین آسیب دید و پس از انتقال به بیمارستان در پایان بازی و عکسبرداری مشخص شد حدود 2 ماه دور از میدان خواهد بود و به این ترتیب شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. در همین رابطه سایت «کامینو موندیال» اسپانیا در خبری به این موضوع پرداخت و نوشت: «کی‌روش قبل از اعزام به قطر با ایران برای شرکت در جام جهانی با شوک مواجه شد و ابراهیمی ‌هافبک کلیدی‌اش را به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران از دست داد تا او در جام جهانی غایب باشد. بازیکنی که در زمان حضور دراگان اسکوچیچ کراوت جایی در لیست ایران نداشت ولی با بازگشت کی‌روش دوباره به این تیم دعوت شده بود.

ایران به‌دنبال صعود با 2 بازیکن کلیدی

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم در بررسی گروه B جام جهانی که ایران در آن حضور دارد، نوشته است: «شرایط برای انگلیسی‌ها در سال‌های اخیر و با حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و فینال یورو ۲۰۲۰ تغییر کرده و سه‌شیرها به دنبال پیشروی بیشتر و رسیدن به جام طلایی ۲۰۲۲ قطر هستند. ایران هم که در 5 دوره حضور خود نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند، این‌ بار در قطر به دنبال تاریخ‌سازی بوده و در تلاش است با سردار آزمون و مهدی طارمی که 2 بازیکن کلیدی‌اش هستند، از گروه خود فراتر برود. ولزی‌ها نیز پس از ۶۴ سال به جام جهانی رسیده‌اند و با حضور ستاره خود گرت بیل، به دنبال حضور موفق در قطر هستند. به نوشته رسانه ترکیه‌ای، امریکا با ستاره‌‌های جوان خود از جمله کریستین پولیسیچ مهاجم چلسی، امیدهای خود برای نمایشی قدرتمند را در قطر زنده نگه داشته است.

مدافع ایران در جمع پدیده‌های جام‌جهانی

وبگاه شبکه ESPN امریکا هم در گزارشی به معرفی 5 بازیکن جوان آسیایی پرداخته که انتظار می‌رود جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میدان درخشش آنها باشد. این رسانه، از امید نورافکن که می‌تواند در دفاع چپ یا ‌هافبک دفاعی بازی کند، به‌عنوان پدیده‌ای نام برده که می‌تواند دنباله‌رو بزرگان ایران باشد و نوشته است: «ایران در سال‌های اخیر بازیکن‌‌هایی داشته که به حدی خوب بوده‌اند که توانسته‌اند جایی برای خود در فوتبال اروپا دست و پا کنند. نورافکن می‌تواند نفر بعدی باشد که جا پای بازیکنانی مانند طارمی، آزمون و جهانبخش می‌گذارد. نورافکن ۲۵ ساله است و از اینکه یک استعداد ناپخته باشد، فاصله گرفته است. او پیشتر یک تجربه کوتاه با «شارلروا» در لیگ بلژیک داشته است. او که توانایی بازی در چند پست را دارد، حالا به سپاهان در لیگ برتر ایران بازگشته و خود را به‌عنوان یکی از بازیکنان باثبات لیگ خلیج فارس ایران تثبیت کرده است. نورافکن خود را به‌عنوان مدافع چپ و همچنین ‌هافبک دفاعی تطبیق داده است. البته او ممکن است در ترکیب ثابت یاران کی‌روش حضور نداشته باشد اما بازیکنی است که حتی به‌عنوان یار جایگزین می‌تواند تأثیر خود را داشته باشد.» شبکه ESPN همچنین از «اکرم عفیف» بازیکن قطر، «فراس البریکان» مهاجم عربستان، «تاکه‌فوسا کوبو» مهاجم ژاپن و «لی کونگ این»‌ هافبک کره جنوبی به‌عنوان ستاره‌های جوان تیم‌های آسیایی در جام جهانی قطر نام برده است.

ستاره ایران بالاتر از نیمار و کین

زاچ لووی خبرنگار امریکایی نیز به معرفی بهترین گلزنان حاضر در جام جهانی در سال 2022 به همراه باشگاه‌های خود پرداخت. در این رده‌بندی، طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو با به ثمر رساندن 29 گل در سال 2022 در رده سومین گلزن برتر شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر قرار گرفت. در این رده بندی، کیلیان امباپه ستاره فرانسه مدافع عنوان قهرمانی با به ثمر رساندن 42 گل در سال 2022 خطرناک‌ترین مهاجم جام جهانی لقب گرفت. رابرت لواندوفسکی ستاره بارسلونا با به ثمر رساندن 38 گل در رده دوم بالاتر از مهدی طارمی ایستاد. نکته جالب در این رده‌بندی این بود که هری کین کاپیتان انگلیس یکی از رقبای ایران با 28 گل پایین تر از طارمی ایستاد و نیمار ستاره برزیل هم با 24 گل پایین‌تر از ستاره ایرانی در رده پنجم قرار گرفته است.

کی روش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4d96mq