جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/21 10:05
مسابقات جام جهانی
کد خبر: 30844

پخش مسابقات جام جهانی با کیفیت ۴k از تلویزیون

مدیر شبکه نسیم از پخش بازی‌های جام جهانی و حواشی آن با کیفیت ۴k در شبکه «فراتر» خبر داد. او در عین حال درباره‌ی جزئیات تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی که در مرحله‌ی آماده‌سازی است، توضیحاتی را ارائه کرد.

شبکه «فراتر» هم اینک به عنوان زیرمجموعه شبکه نسیم، اولین شبکه پیشران در کشور و در صداوسیما محسوب می‌شود که برنامه‌ها را با بالاترین کیفیت صوت و تصویر پخش می‌کند و فعلا در مراکز استان‌ها و همچنین از طریق ماهواره‌ها قابل دریافت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه دریافت شبکه فراتر در سراسر کشور اینجا  را کلیک کنید.

سیدمحمدرضا خوشرو ـ مدیر شبکه نسیم ـ در گفت‌وگویی با ایسنا، با اعلام خبر پخش بازی‌های جام جهانی با کیفیت ۴k در این شبکه، درباره‌ی جزئیات و نحوه پخش بازی‌ها، توضیح داد: پخش بازی‌ها و حواشی جام جهانی در کانال آزمایشی شبکه فراتر به صورت ۴k از اقدامات جدید سازمان صداوسیماست. شبکه فراتر، اولین شبکه پیشران در رسانه ملی است که با بالاترین کیفیت ممکن، صدا و تصویر بازی‌های جام جهانی را از این کانال جدید که زیر مجموعه‌ی شبکه نسیم است، پخش خواهیم کرد.

برگ برنده صداوسیما در جام جهانی ۲۰۲۲

خوشرو از پخش زنده هشت بازی جام جهانی در کانال ۴k نسیم خبر داد و گفت: حواشی‌ بازی‌های فوتبال هم امکانی است که در این دوره رسانه ملی حق پخش آن را از فیفا برای شبکه ۴k خریداری کرده است و این برگ برنده سازمان در این دوره محسوب می‌شود. البته در حال بررسی امکان پخش ۴k در تلوبیون نیز هستیم تا این شبکه فراتر در آنجا هم قابل رویت باشد.

وی در توضیح بیشتر قابلیت ۴k توضیح داد: قابلیت ۴k چیزی بسیار فراتر از آن چیزی است که ما در تلویزیون های اچ دی و فول اچ دی می بینیم و افرادی که گیرندگان تلویزیونی‌شان قابلیت امکان دریافت ۴k داشته باشد را در مراکز استان می‌توانند، از آن استفاده کنند.

«فوتبال زندگی است» ویژه برنامه جام جهانی قطر ۲۰۲۲

به گفته‌ مدیر شبکه نسیم، پخش مسابقات جام جهانی از تاریخ ۲۹ آبان ماه آغاز خواهد شد و ویژه‌برنامه‌ها نیز از ۲۸ آبان ماه روی آنتن خواهد رفت.

وی درباره‌ی جزئیات ویژه‌برنامه ۳۰ قسمتی این شبکه در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که عنوان آن «فوتبال زندگی است»، توضیح داد: این ویژه برنامه در حال آماده‌سازی است. بخشی از کار در قطر آماده می‌شود و بخشی دیگر در اینجا ضبط شده و شامل آیتم‌های مجری محور و آیتم‌های نمایشی است. این برنامه سرگرم‌کننده است و به حواشی جام جهانی و به طور عمومی فوتبال و زندگی عموم مردم در ارتباط با فوتبال می‌پردازد.

ساخت «ورزشی‌ها» توسط پیمان یوسفی

وی درباه‌ی دیگر برنامه شبکه نسیم در ایام جام جهانی که «ورزشی‌ها» نام دارد و توسط پیمان یوسفی در حال تولید است، توضیح داد: این برنامه هم به مرور تاریخچه جام جهانی در ادوار مختلف، اخبار جام جهانی و حواشی و ناگفته‌های جام جهانی می پردازد. این برنامه توسط پیمان یوسفی در حال آماده‌سازی است.

به گفته وی پیمان یوسفی در این برنامه اجرا نخواهد داشت و صرفا در مقام تهیه‌کننده حضور دارد.

چرا جناب خان جام جهانی نرفت؟

مدیر شبکه نسیم در پایان درباره‌ی علت نبود جناب جان در ویژه‌برنامه‌های جام جهانی قطر به‌رغم برخی اعلام‌ها، توضیح داد: از آنجا که باید عروسک را به قطر منتقل می‌کردیم، این اتفاق دشوار بود و در نهایت هم اتفاق نیفتاد. قبل‌تر قرار ما اجرا در فضای استودیویی خاص خودمان بود که تحت کنترل بود اما حضور خارج از استودیوی متناسب‌سازی شده، کار سختی برای ما بود و در نهایت پیش نیامد. آقای بحرانی هم یکی از عواملی بودند که شرایط سفر نداشتند اما خود انتقال عروسک و عروسک‌گردانی در آن ایام هم مشکل بود.

انتهای پیام


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wzlad