یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/19 15:18
مرگ
کد خبر: 30678

بهترین فیلم‌‌ها درباره زندگی پس از مرگ

این آثار سینمایی درباره زندگی پس از مرگ همگی برداشت‌های متفاوتی از اتفاقات پس از مرگ دارند. آنها قطعاً برخی سؤالات و تعمق مخاطب پیرامون مرگ را پاسخ خواهند داد.

این آثار سینمایی درباره زندگی پس از مرگ همگی برداشت‌های متفاوتی از اتفاقات پس از مرگ دارند. آنها قطعاً برخی سؤالات و تعمق مخاطب پیرامون مرگ را پاسخ خواهند داد. آیا بهشت وجود دارد؟ آیا فرشتگان وجود دارند؟ آیا بعد از مرگ ما چیزی وجود دارد؟ این فیلم‌ها احتمالات بی‌شماری را در مورد اینکه چه چیزی ممکن است باشد، بررسی می‌کنند. باید بدانید هر نویسنده و کارگردانی اتفاقات خارج از سرزمین زندگان را به گونه‌ای متفاوت تصور می‌کند؛ و آثار درون این لیست تعدادی از جالب ترین‌های این شاخه هستند.

هر فیلم یک اثر خلاقانه مستقل از کارگردان خودش است؛ این اساساً به این معنی است که کارگردان، نویسندگان و کل تیم تولید می‌توانند چیزها را هر طور که دوست دارند تفسیر کنند. شاید در فیلمشان فصل زمستان را تاریک، خاکستری و بدبختانه تعبیر کنند، اما در فیلم دیگری شما آن را به عنوان یک فصل روشن، واضح و گرم از سال می‌بینید. بسته به اینکه چه کسی بر صندلی کارگردان نشسته است، تفاسیر بسیار متفاوت خواهد بود. همین امر در مورد تعابیر زندگی پس از مرگ نیز صادق است. فیلم‌ها چه تمرکز مذهبی داشته باشند و چه نداشته باشند، مدتی است که زندگی پس از مرگ را دوباره تصور می‌کنند، و در نتیجه تفسیرهای مختلفی را باید در نظر گرفت.

برای برخی، این می‌تواند یک بهشت روشن و سفید با موجودات فرشته‌ای و آرامش دائمی باشد، یا شاید نوعی برزخ مخوف که بین مرگ و زندگی گیر کرده است. می‌تواند غمگین یا شاد، تاریک یا روشن، و حتی جدی یا طنز باشد. موارد زیر نمونه‌هایی در آثار سینما هستند که در بسیاری از سناریوهای مختلف زندگی پس از مرگ قرار گرفته‌اند. هرکدام به روش خود منحصر به فرد هستند و به طور مؤثری به مخاطبان مربوطه خود الهام می‌بخشند تا عمیقاً کاوش کنند و آنچه را که به طور بالقوه در قلمرو بعدی در انتظار آن‌ها است، تصدیق کنند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم‌‌ها درباره زندگی پس از مرگ به تلاش سایت ویجیاتو همراه ما باشید

Enter The Void | ۲۰۰۹

مرگ

فیلم هنری تجربی گاسپار نوئه، سفر یک فروشنده مواد مخدر آمریکایی را دنبال می‌کند که در توکیو سرنگون شده و متعاقباً به یک تجربه برزخی و خارج شدن روح از بدن که عمدتاً از منظر اول شخص گفته می‌شود، قرار می‌گیرد. فیلم‌برداری روان‌گردان شکل آن از صحنه‌های باشگاهی با نور نئون و مردگان روی زمین که به راحتی شناور هستند، به فیلم «به خلأ وارد شو» کمک کرد تا بینندگان در کن و گیشه را به طور یکسان تقسیم کند. با این حال، هیچ بحثی وجود ندارد که روایت سنگین آن، بینندگان را به طرز وحشتناکی در ذهن کسی که به سطح بعدی هستی یا همان زندگی پس از مرگ گذر کرده است، قرار می‌دهد.

What Dreams May Come | ۱۹۹۸

مرگ

یک داستان ماجراجویی معنوی از لحاظ بصری غنی، که برخی از آن در بهشت اتفاق می‌افتد، و درباره مردی است که نسبت به همنوع خود دلسوزی می‌کند. فیلم «چه رؤیاهایی که می‌آیند» داستان زن و شوهری است که دو فرزند خود را در حادثه‌ای از دست می‌دهند. زن دیگر تحمل ندارد، اما شوهرش به او کمک می‌کند و شوق زندگی را به وی بازمی‌گرداند. مدتی بعد، مرد در حادثه‌ای کشته می‌شود و به بهشت می‌رود. زن که این‌بار یار و یاوری ندارد، خودکشی می‌کند و مرد سفری از بهشت به دوزخ را برای یافتن همسرش آغاز می‌کند…

در فیلم برنده اسکار جلوه‌های بصری در سال 1998، رابین ویلیامز فقید که تازه اسکار خودش را برای ویل هانتینگ خوب دریافت کرده بود، در نقش یک قربانی تصادف رانندگی مرگبار بازی کرد که به دنبال اتحاد دوباره با خانواده خود در زندگی پس از مرگ بود. اگرچه ممکن است کمی موعظه باشد، اما What Dreams May Come یک فیلم تأمل برانگیز با جلوه‌های بصری چشمگیر و اجرای عالی از رابین ویلیامز است. با وجود آن نقطه داستانی عجیب، «چه رؤیاهایی که می‌آیند» داستانی است در مورد اینکه عشق چقدر می‌تواند قوی باشد، حتی با وجود فاصله و مرگ. همچنین تفسیر جالبی از زندگی پس از مرگ ارائه می‌کند و با ایده‌های معنوی و آنچه می‌تواند به نظر برسد بازی می‌کند.

Beetlejuice | ۱۹۸۸

مرگ

بیتل‌جوس فیلمی کمدی، ترسناک و ماورائی به کارگردانی تیم برتون است که در سال ۱۹۸۸ میلادی ساخته شد. داستان فیلم دربارهٔ زوج جوانی است که بعد از مرگ مجبور می‌شوند در همین دنیا بمانند. خانواده‌ای مالک خانه‌شان می‌شوند اما دختر نوجوان خانواده روح آنها را می‌بیند، و این شروع یک داستان جالب است. زوج اصلی این قصه یعنی باربارا و آدام مایتلند، یک ازدواج طولانی مدت دیگر در مدیوم سینما را به رُخ بیننده می‌کشند. در واقع این زوج یکی از خارق العاده ترین روابط روی پرده سینما را دارند؛ روابطی که شامل حمایت از یکدیگر و دوست داشتن یکدیگر تا پس از مرگ می‌شود.

این فیلم تنها حاوی یک فرمول عاشقانه نیست بلکه نمایشگر یک رابطه قوی و پایدار است، در واقع نحوه تعامل زن و شوهر در طول فیلم و تعهد به زندگی مشترک شبح گونه‌شان به معنای واقعی کلمه یک معجون دل‌انگیز است. با این اوصاف تیم برتون واقعاً پادشاه ساختن آثار رُمانتیک وحشتناک است؛ بنابراین بیتل‌جوس درخشان عجیب و غریب و سرشار از ایده است.

A Ghost Story | ۲۰۱۷

داستان ارواح متحرک و مینیمالیستی که خوراکی برای تفکر در مورد سفر در زمان و هنر رها کردن روح می‌دهد. داستان فیلم دربارهٔ مردی به نام سی است که بعد از کشته شدن در تصادف، روحش به خانه‌اش بازمی‌گردد و در شکل شبح شاهد همسرش (به نام ام) می‌شود که سعی می‌کند به زندگی عادی‌اش برگردد. او که توانایی برقراری ارتباط با همسرش را ندارد، ناامیدانه تنها کاری که از دستش برمی‌آید نگاه کردن است.

علی‌رغم اینکه چنین صحنه‌ای می‌تواند در یک فیلم کمدی‌تر به وجود بیاید، اما «داستان ارواح» ساخته دیوید لاوری همچنان در اعتقاداتش جدی است، همان‌طور که در اجرای بازده اشک‌آورش جدی است. جالب است بدانید نخستین نمایش این فیلم در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۷ در جشنواره فیلم ساندنس با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد.

The Lovely Bones | ۲۰۰۹

مرگ

فیلم «استخوان‌های دوست داشتنی» بر اساس رمانی به همین نام اثر آلیس سبولد در سال 2002 و اقتباس شده توسط پیتر جکسون (ارباب حلقه‌ها) در مورد دختر جوانی است که به قتل می‌رسد و مراقب خانواده‌اش از جایی است که او به آن «برزخ یا در میان» می‌گوید که نوعی فضای انتقالی بین زندگی و زندگی پس از مرگ است. در حالی که برخی از فیلم به دلیل آشفتگی و متکی بودن بیش از حد به تصاویر روشن آن انتقاد کرده‌اند، اما The Lovely Bones به خوبی به پیچیدگی‌های غم و اندوه و تأثیر آن پرداخته است. همچنین، این ایده که زندگی پس از مرگ می‌تواند مکانی باشد که عزیزان شما برای مراقبت از شما می‌روند، می‌تواند برای برخی بسیار آرامش بخش باشد.

Defending Your Life | ۱۹۹۱

مرگ

فیلم «دفاع از زندگی خود» درباره مردی به نام دانیل (آلبرت بروکس) است که در یک تصادف رانندگی می‌میرد و به شهر قضاوت، نوعی اتاق انتظار در زندگی پس از مرگ فرستاده می‌شود. این یک شهر زیبا است که در آن همه لباس‌های سفید می‌پوشند و از آب و هوای عالی و امکانات رفاهی لذت می‌برند. در شهر داوری، هر تازه وارد باید در یک محاکمه برای زندگی خود شرکت کند تا مشخص شود که آیا ارزش صعود به مرحله بعدی وجود خود را دارند یا نیاز به بازگشت به زمین دارند. این ایده که زندگی پس از مرگ یک آشفتگی بوروکراتیک در یک دادگاه است که در آن شما به معنای واقعی کلمه باید از زندگی خود دفاع کنید و شایستگی خود را ثابت کنید، هم گاهی خنده‌دار و هم قابل تامل است.

جالب‌ترین بخش دفاع از زندگی شما این است که شایستگی شما در زندگی پس از مرگ بر اساس خوب یا بد بودن و یا اینکه در زمین گناه کرده‌اید یا نه، مانند آنچه معمولاً در فیلم‌های دیگر انجام می‌شود، قضاوت نمی‌شود. در عوض، قضاوت عمدتاً بر این متمرکز است که آیا در طول مدتی که روی زمین بودید بر ترس‌های خود غلبه کرده‌اید و یاد گرفته‌اید که شجاعانه زندگی کنید یا خیر.

After Life | ۱۹۹۸

مرگ

یک فیلم ژاپنی نفیس درباره مردان و زنانی که به تازگی مرده‌اند و در انتخاب خاطره‌ای برای ابدیت به چالش کشیده شده‌اند. فیلم After Life یا پس از زندگی از یک پساواقعیت می‌گوید که در آن یک ایستگاه راه، افرادی را که به تازگی درگذشته‌اند، پردازش می‌کند، که تکالیف آسمانی آن‌ها بر اساس یک خاطره خوش انتخاب شده است. به هر ورودی جدید یک هفته فرصت داده می‌شود تا استراحت ابدی خود را انتخاب کنند. با کمال تعجب، این فیلم ژاپنی محصول 1998 هنوز برای مخاطبان آمریکایی بازسازی نشده است. با این حال، این می‌تواند یک اتفاق خوب باشد. زیرا خطر شکسته شدن یک اثر منحصر به فرد با تجربه مشاهده آن در تکرار فعلی‌اش بیشتر است.

Always | ۱۹۸۹

مرگ

یک داستان ماجراجویی هیجان‌انگیز، یک کمدی عاشقانه، و یک فانتزی تأثیرگذار در زندگی پس از مرگ درباره خلبانی که از آن سوی قبر با معشوق و دوستانش صحبت می‌کند. فیلم همیشه، بازسازی یک فیلم عاشقانه-درام به کارگردانی ویکتور فلمینگ محصول ۱۹۴۳ به نام مردی به نام جو است. یک خلبان آتش‌نشان که وظیفه دارد جنگل را خاموش کند با دختری آتش نشان نامزد می‌شود. اما در طول یک حادثه هواپیمای وی در اثر سانحه‌ای سقوط می‌کند و خلبان از دنیا می‌رود. با این تفاسیر روح او برای تجربه یک ماجرای چالشی به زندگی گذشته‌اش بازمی‌گردد.

The Sixth Sense | ۱۹۹۹

مرگ

تریلر فراطبیعی مملو از پیام‌های معنوی درباره پسر جوانی که می‌تواند با مردگان ارتباط برقرار کند. این تریلر روانشناختی داستان یک روانشناس کودک را روایت می‌کند که با یک بیمار پسر جوان کار می‌کند که می تواند مرده ها را ببیند. آنها یک پیوند ایجاد می‌کنند و با هم همکاری می‌کنند تا به یکدیگر کمک کنند. این فیلم برای چند هفته در صدر باکس آفیس بود، احتمالاً به این دلیل که همه می‌خواستند فوراً به عقب برگردند و دوباره آن را تماشا کنند تا همه سرنخ‌هایی را بیابند که منجر به یک پایان شوکه‌کننده آن شده بود.

پایان ویژه فیلم «حس ششم» در آن زمان به عنوان یکی از تکان دهنده ترین پایان‌های یک فیلم در نظر گرفته شد، که این اتفاق به فیلم شیامالان یک وضعیت کالت می‌داد. اگر به دنبال یک فیلم هالیوودی درباره برزخ دنیای مردگان هستید، فیلم حس ششم می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

Coco | ۲۰۱۷

انیمیشن «روح» اولین فیلم پیکسار نیست که به زندگی پس از مرگ می‌پردازد. در واقع، همین چند سال پیش «کوکو» نیز این کار را انجام داد. آن فیلم مدیون تعطیلات مکزیکی روز مردگان است و همچنین برنده بهترین فیلم انیمیشن (و بهترین آهنگ اصلی) در اسکار شد. احتمالا رنگارنگ‌ترین فیلم سینمایی درباره مرگ که تاکنون ساخته شده است همین انیمیشن کوکو باشد. کوکو با مرگ و سایر موضوعات بالغ به شیوه‌ای ظریف برخورد می‌کند. و معرفی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های پیکسار به کوکو احساس کافی می‌دهد تا حتی سرسخت‌ترین طرفداران فیلم را هم اشک آلود کند.

داستان این فیلم درباره پسری ۱۲ ساله به نام میگل است که به طور تصادفی به دنیای مردگان می‌رود. این پسر که عاشق موسیقی است در سرزمین مردگان به دنبال جد موسیقی‌دانش می‌گردد تا بتواند دوباره یاد او را در میان افراد خانواده‌اش زنده کند. به راستی چه چیزی بیشتر از زنده نگه داشتن یاد عزیزان از دست رفته‌مان می‌تواند آنها را در میان ما جاودانه کند؟

Spirited Away | ۲۰۰۱

مرگ

استودیو جیبلی فیلم‌های خانوادگی متعددی تولید کرده است که هم کودکان و هم بزرگسالان آن‌ها را دوست دارند و Spirited Away نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فیلم کلاسیک دنیای معنوی کامی را بررسی می‌کند، ارواحی که در فولکلور شینتو ژاپن به تصویر کشیده شده‌اند. فیلم Spirited Away دختر 10 ساله‌ای را دنبال می‌کند که والدینش قبل از فرستادن او به دنیای ارواح به خوک تبدیل می‌شوند، دنیایی که به عنوان یک برزخ به تصویر کشیده می‌شود. دختر نمرده، اما دیگر در دنیای زندگان نیست. Spirited Away این دنیای بین زنده‌ها و مردگان را بررسی می‌کند، برداشتی منحصربفرد از فیلمی با تمرکز بر زندگی پس از مرگ.

Soul | ۲۰۲۰

مرگ

انیمیشن «روح» اثری است که با ذوق خاصی به زندگی پس از مرگ می‌پردازد. روح بر روی مردی متمرکز است که ناامیدانه سعی می‌کند پس از مرگ و رفتن به جهانی فراتر، به دنیای زنده‌ها بازگردد. این فیلم یک سرگرمی خانوادگی خنده دار و جذاب است که هنوز به عناصر وجودی مانند مرگ و زندگی پس از مرگ می‌پردازد. در واقع این اثر با پرسیدن این سوال که آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که جهان پس از مرگ به چه شکلی خواهد بود و قبل از تولد روح افراد چگونه شکل می‌گیرد؟ شما را وارد قصه‌ای جذاب می‌کند.

البته در انیمیشن روح بیشتر از اینکه شاهد اتفاقات پس از مرگ باشیم، به چگونگی شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها پیش از تولد، ریشه‌های شخصیت‌های انسان‌ها و موضوع جبرگرایی پرداخته می‌شود. با این حال فیلم انیمیشنی روح جهان فوق‌العاده با پیام‌های زیبایی را برای ما به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل آن را نیز در میان بهترین فیلمهای در مورد مرگ و جهان پس از مرگ قرار دادیم.

با این لیست، امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا در مورد مرگ و زندگی پس از مرگ بیشتر بدانید. ممکن است به آن اعتقاد داشته باشید یا نه، اما در هر صورت، امیدواریم به شما یادآوری شده باشد که زندگی آنقدر با ارزش است که نباید ما حتی لحظه‌ای کوچک از آن را هدر دهیم. لازم نیست منتظر باشیم تا تناسخ اتفاق بیفتد. ما امروز در این زمان و مکان زندگی می‌کنیم و باید شادی خود را همین الان و در همین لحظه پیدا کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bem55