پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/16 02:34
رامبد جوان | موفقیت رامبد جوان | همسر رامبد جوان
کد خبر: 30351

رامبد جوان در جدالی بین دو خانواده اصولگرا و اصلاح‌طلب | موفقیت رامبد قطعی است؟

رامبد جوان و پژمان جمشیدی با هنرنمایی در دو فیلم امیدی برای نجات گیشه را در دل اهل سینما روشن کرده اند.

رامبد جوان بازیگر و کارگردان مطرح سینما و تلوزیون کشورمان است که در تاریخ 1 دی ماه 1350 متولد شده. رامبد جوان تا الان سه مرتبه ازدواج کرده است و همسر سوم ایشان خانوم نگار جواهریان از بازیگران مطرح کشورمان هستند. حاصل زندگی رامبد جوان و نگار جواهریان یک فرزند می باشد که تولدش حواشی زیادی را برای خانواده داشت.

2 فیلم کمدی «چپ راست» و «بخارست» می‌توانند رونق را به سالن های سینما برگردانند؟

الهام سعیدی - اواخر تابستان خبر اکران فیلم «ملاقات خصوصی» و کمدی «گیج‌گاه» در پاییز، نوید رونق گیشه را در این فصل می‌داد، اما شرایط جامعه و ناآرامی‌های اخیر باعث شد فروش آثار در حال اکران اُفت کند، فیلم‌هایی که امید گیشه محسوب می‌شدند، از اکران انصراف دهند و به این ترتیب در فصل پاییز گیشه سرد و بی‌رونق شود. فیلم «بیرو» ساخته مرتضی علی عباس میرزایی که از چهارشنبه هفته گذشته اکران شده، فعلا تنها 23 میلیون تومان و کمدی «طبقه یک و نیم» کاری از نوید اسماعیلی نیز تقریبا 238 میلیون تومان فروخته است. با توجه به میزان فروش پایین این فیلم‌ها در روزهای ابتدایی اکران، بعید است «بیرو» و «طبقه یک و نیم» بتوانند جایگاه مناسبی در جدول فروش به دست آورند. اکنون در این شرایط قرار است دو کمدی «بخارست» ساخته مسعود اطیابی و «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی اکران شوند تا شاید گیشه سینماها تکانی بخورد.

رامبد جوان

نجات گیشه بعد از «دینامیت»؛ با «بخارست»؟

مسعود اطیابی سال 1400 فیلم پرفروش «دینامیت» را روی پرده داشت و پس از آن اردیبهشت 1401 به مناسبت عید فطر با فیلم «انفرادی» دوباره به سینماها آمد. «دینامیت» در شرایطی اکران شد که مخاطبان به دلیل خطر انتقال کرونا از سینما دور شده بودند و گیشه سینماها سوت و کور بود، بنابراین «دینامیت» دهم تیرماه نمایش داده شد تا مخاطب را به سینما بازگرداند. این فیلم به دلیل فروش خوب و نمایش در شرایط خاص، تا مدت‌ها روی پرده بود و موفق شد حدود دو میلیون و 589 هزار مخاطب داشته باشد و با فروش تقریبا 58 میلیاردی صدرنشین گیشه باشد. اطیابی با دیگر فیلم تجاری خود یعنی «انفرادی» که تقریبا دو میلیون و 260 هزار تماشاگر و حدود 72 میلیون فروش داشت نیز جایگاه خود را در گیشه حفظ کرد. این کارگردان در فروردین کمدی جدیدش (بخارست) را جلوی دوربین برد. مذاکرات شورای صنفی نمایش با اطیابی برای اکران این فیلم نتیجه مثبتی داشت. دیروز این شورا اعلام کرد قرارداد «بخارست» بسته شده و فیلم به زودی نمایش داده خواهد شد. سابقه مسعود اطیابی در ساخت کمدی‌های گیشه‌ای پرفروش و حضور پژمان جمشیدی به عنوان ستاره محبوب فیلم باعث می‌شود به اکران این فیلم و نجات گیشه امیدوار باشیم.

همکاری پژمان جمشیدی و حسین یاری

فیلم «بخارست» پس از آثاری مانند قسمت اول و دوم «تگزاس» و «دینامیت»، چهارمین همکاری پژمان جمشیدی با مسعود اطیابی است. جمشیدی بازیگر کمدی پرکار، فروردین تا اردیبهشت امسال مشغول بازی در این فیلم بود. او در «بخارست» برای اولین‌بار با حسین یاری همبازی شده و این دو چهره، بازیگران اصلی فیلم هستند. یاری سابقه زیادی در ژانر کمدی ندارد و به عنوان کمدین شناخته نمی‌شود، نمی‌توان حاصل ترکیب او و پژمان جمشیدی را پیش‌بینی کرد اما حضور جمشیدی و محبوبیت او بخشی از فروش فیلم را تضمین می‌کند. این بازیگر امسال با انتشار همزمان دو سریال کمدی و دو فیلم روی پرده، حضور پررنگی در نمایش خانگی و سینما داشته است. کمدین‌های دیگری مانند هادی کاظمی، ایمان صفا و غلامرضا نیکخواه نیز در «بخارست» ایفای نقش کرده‌اند. امیرحسین آرمان، بابک کریمی و غزال نظر دیگر بازیگران این فیلم هستند.

رامبد جوان

حل مشکل «چپ راست»

فیلم کمدی «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی قرار بود خیلی زودتر یعنی اول دی‌ماه 1400 اکران شود. آذر سال گذشته شورای صنفی نمایش تاریخ اکران این فیلم را اعلام کرد، اما چند روز بعد محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم با اشاره به اعمال نشدن بخشی از اصلاحات در آن، نمایش فیلم را وابسته به اعمال اصلاحات دانست، در نتیجه «چپ راست» اکران نشد و به جمع آثار توقیفی پیوست. چند روز قبل روزنامه فرهیختگان، از حل مشکل نمایش فیلم خبر داد و از احتمال اکران آن در هفته‌های آینده نوشت. حامد محمدی که سال گذشته با اولین سریالش «قبله عالم»، در نمایش خانگی شکست خورد، با کمدی سیاسی خود در راه سینماست.

یک کمدی سیاسیِ توقیفی

معمولا فیلم‌هایی که به دلیل ممیزی با حاشیه‌هایی مواجه می‌شوند یا اکران‌شان به تعویق می‌افتد، حس کنجکاوی تماشاگر را تحریک می‌کنند و این کنجکاوی شانس دیده شدن فیلم را بالا می‌برد. «چپ راست» نیز توقیف موقت را تجربه کرده است و علاوه بر آن، مضمونی سیاسی دارد، بنابراین در صورتی که صاحبان فیلم به اکران آن در شرایط فعلی رضایت بدهند، «چپ راست» نیز می‌تواند گیشه سینما را از رکود خارج کند. داستان این فیلم درباره جابه‌جا شدن نوزادان دو زوج اصلاح‌طلب و اصولگرا در بیمارستان است و بازیگران اصلی آن رامبد جوان و پیمان قاسمخانی هستند. سارا بهرامی و ویشکا آسایش نیز نقش همسران این دو شخصیت را بازی کرده‌اند. جایگاه رامبد جوان با پژمان جمشیدی متفاوت است و صرف حضورش در فیلم، برگ برنده‌ای برای فروش آن نیست، اما قصه سیاسی «چپ راست» حساب آن را از کمدی‌های تجاری که معمولا به نمایش درمی‌آیند، جدا می‌کند. ترکیب کلی بازیگران و ماجرای توقیف آن ، همه در کنار هم می‌توانند این فیلم را به یکی از شانس‌های گیشه تبدیل کنند. علاوه بر بازیگرانی که نام بردیم، چهره‌هایی مانند سروش صحت، مونا فرجاد و ستاره اسکندری نیز در فیلم محمدی ایفای نقش کرده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/48q6dn