پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/04 02:18
واتساپ | اینستاگرام | واتساپ و اینستاگرام
کد خبر: 27941

واتساپ فیلتر شد | زمان وصل شدن واتساپ مشخص شد

احتمالا به دلیل اینکه سرورهای واتساپ و اینستاگرام برای شرکت متا و بر احتمالا روی یک سرور قرار دارند و بدلیل فیلترشدن امروز اینستاگرام در پی آن واتساپ نیز فیلتر شده است

واتساپ فیلتر شد. زمان وصل شدن واتساپ مشخص شد. بعد از فیلتر شدن اینستاگرام نوبت به واتساپ رسید. منابع خبری در توییتر از فیلتر شدن واتساپ در ایران خبر دادند و به بررسی نحوه اتصال به واتس اپ پس از فیلترینگ پرداختند.

برخی گزارش ها از محدود شدن دسترسی و فیلتر شدن واتساپ خبر می دهند.

گویا پس از اینستاگرام، واتس اپ هم به سرنوشت تلگرام دچار شده است.

واتساپ

چرا واتساپ فیلتر شد

سایت های جماران ، زومیت و دیجیاتو و همچنین فارس در گزارش ها و اخباری از شرایط اینترنت در تهران خبر از اختلال در شبکه اینترنت کشور و همچنین اختلال شدید در واتساپ پس از از دسترس خارج شدن اینستاگرام داده اند.

پس از اینستاگرام از ساعاتی قبل دسترسی به واتساپ هم در تهران و بسیاری از شهرها برای کاربران با اختلال همراه شده است. خبرگزاری جماران از این نوشته که در بخشی از شهر تهران دسترسی به واتساپ در کنار اختالال روی اینترنت گوشی های همراه ، حتی با اینترنت های ثابت خانگی هم مقدور نیست و در برخی مناطق دسترسی به آن سخت است. زومیت و دیجیاتو رسانه های تخصصی حوزه تکنولوژی هم این اختلال و در مواقعی عدم دسترسی را تائید کرده اند.

از عصر امروز محدودیت های برای اینستاگرام دیگر شبکه اجتماعی پر مخاطب ایجاد شد و دسترسی به آن بدون فیلترشکن مقدور نیست.

همچنین از عصر امروز اینترنت اپرواتورهای موبایلی در مناطقی از تهران در دسترس نیست . خبرنگار فارس در گزارشی از مناطق مرکزی شهر این عدم دسترسی را تائید کرده است. عیسی زارعپور وزیر ارتباطات صبح امروز ابتدا خبر از احتمال ایجاد محدودیت در شبکه اینترنت سراسری کشور به دلیل مسائل امنیتی خبر داده بود و سپس دفترش احتمال قطع سراسری را تکذیب کرد .

همچنین دیجیاتو خبر از اختلال در دسترسی به سایت های خارجی داده است.

واتساپ با حدود دو میلیارد کاربر فعال به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل شده است. براساس گزارش‌ها در این پلتفرم ترفند‌ها و مزیت‌های پنهان زیادی وجود دارد که کاربران با استفاده از آنها می‌توانند تجربه بهتری را برای کار با این پیام رسان داشته باشند.

واتساپ

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پیامی را که در واتساپ ارسال کرده اید را حذف کنید، در این پیام رسان پیام‌ها به طور کامل حذف نمی‌شوند و پیامی حاوی این جمله که شما پیام را حذف کرده اید، باقی می‌ماند. برای اینکه بتوانید پیام را بدون ماندن هیچ ردی از پاک شدن، حذف کنید، ادامه این خبر را بخوانید.

برای استفاده از این ترفند ابتدا پیام رسان واتساپ خود را ببندید، سپس اینترنت را قطع و گوشی  خود را در حالت پرواز قرار دهید. در این مرحله به تنظیمات گوشی رفته و ساعت خودکار را در گوشی غیرفعال کرده و آن را به صورت دستی به زمان و تاریخی که پیام خود را ارسال کرده‌اید تنظیم کنید.

در این مرحله دوباره به واتساپ بروید و روی پیامی که می‌خواهید حذف کنید کلیک کرده و سپس روی گزینه حذف برای همه ضربه بزنید. در مرحله آخر حالت پرواز را لغو کنید تا تلفن و برنامه واتساپ دوباره به اینترنت متصل شده و بلافاصله پیام‌ها برای همه افرادی که به آنها رسیده  است، حذف شود. پس از انجام این مراحل، فراموش نکنید که ساعت و تاریخ  را دوباره به صورت دستی یا  خودکار  تنظیم کنید.

افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه­‌های اجتماعی این روز‌ها به رغم استفاده ­های کار راه اندازی که دارند، در کنار اشتغال  طولانی والدین و تغییر نگرش آنها در تربیت فرزندان، سبب دوری اعضای خانواده از یکدیگر شده است. به گونه­‌ای که به رغم حضور اعضای خانواده زیر یک سقف، این امکان وجود دارد که فاصله‌هایی از لحاظ عاطفی و معنوی بینشان به وجود بیاید و در طول روز اعضای خانواده ساعات خود را  یا  بیرون از خانه هستند و ساعت های هم در منزل حضور دارند در شبکه های اجتماعی فعال هستند و همین موضوع باعث شده در طولانی مدت مهر و محبتی که بینشان وجود داشته هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر شود.

البته علاوه بر این مسائل خانواده‌هایی هم وجود دارند که در کنار یکدیگر می‌نشینند، اما حرفی برای گفتن دیگر ندارند و از گفتگو و حل مسائل موجود در خانواده دیگر خبری نیست و در ادامه کار به جایی می رسد که مشکلات کوچک و جزئی تبدیل به کلافی سر در گم و چه بسا حاد‌تر می‌شود.

همچنین طبق آخرین اعلام مرکز آمار که از جامعه افرادی بالای ۱۵ سال کشور جمع آوری شده است، سرانه حضور هر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی یک ساعت و سی و دو دقیقه است.

طبق اعلام مرکز آمار بیشترین شبکه‌های اجتماعی استفاده شده توسط ۶۵/۲ درصد افراد عضو در شبکه‌های اجتماعی در جامعه هدف افراد بالای ۱۵ سال به شرح زیر است:

۸۸/۵ درصد - نرم افزار واتس آپ

۶۸/۳ درصد - نرم افزار اینستاگرام

۶۶/۲ درصد - نرم افزار تلگرام

۴/۶ درصد - نرم افزار سروش

۳/۷ درصد - نرم افزار ایتا

۳/۶ درصد - نرم افزار ایمو

واتساپ فیلتر شد | زمان وصل شدن واتساپ مشخص شد


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qd6b9