جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/30 11:32
خمیر پیتزا | مصرف خمیر پیتزا
کد خبر: 27830

علت نپختن خمیر پیتزا چیست؟ | راه های پخت خمیر پیتزا

خمیر پیتزا اصلی ترین ماده پیتزا است و وجود آن لازم است. اما مواردی هستند که خمیر پیتزا خام می ماند. علت چیست؟

خمیر پیتزا اصلی ترین ماده پیتزا است و وجود آن لازم است. خمیر پیتزا انواع و اندازه های مختلفی دارد. تقریباً از هر خمیری می توان استفاده کرد. اما مواردی هستند که خمیر پیتزا خام می ماند. علت نپختن خمیر پیتزا چیست؟

 

یکی از علت‌های نپختن خمیر پیتزا حجم زیاد مواد روی پیتزا است. حجم زیاد مواد از ترد شدن پیتزا جلوگیری می‌کند پس نباید روی خمیر پیتزا را با مقدار بسیار زیادی از مواد پیتزا پر کنید.

یکی از رایج‌ترین مشکلات پیتزا مربوط به آماده سازی خمیر است. خمیر پیتزا تاثیر بسیار زیادی در ترد شدن و خوشمزه شدن پیتزا دارد. یکی از سوالات بسیاری از کاربران نمناک در تهیه پیتزا، خام و نپخته ماندن خمیر پیتزا می‌باشد، اما علت نپختن خمیر پیتزا چیست و چه کنیم تا خمیرپیتزا ترد شده و راحت بپزد؟ با این بخش همراه باشید تا جواب سوالاتتان را دریابید.

خمیر پیتزا

علت نپختن خمیر پیتزا عبارت است از:

ضخامت بیش از حد خمیر

داغ نکردن فر قبل از قرار دادن پیتزا

تنظیم نبودن درجه حرارت فر

خارج کردن خیلی زود پیتزا از داخل فر

استفاده از سس زیاد

برای اینکه بعد از پخت خمیری ترد و خوشمزه داشته باشید، بهتر است در خانه خودتان با آرد مناسب خمیر درست کنید و خمیر را ورز دهید و بگذارید تا خمیرتان به حجم دو برابر برسد، سپس آن را برای تهیه پیتزا استفاده نمایید.

یکی از علت‌های نپختن خمیر پیتزا حجم زیاد مواد روی پیتزا است. حجم زیاد مواد از ترد شدن پیتزا جلوگیری می‌کند پس نباید روی خمیر پیتزا را با مقدار بسیار زیادی از مواد پیتزا پر کنید.

یکی دیگر از اشتباهاتی که سبب می‌شود خمیر پیتزا شما نپزد و پیتزایتان حالت شل و خمیری به خود بگیرد، مقدار زیاد سس کچاپ روی خمیر پیتزا است. مقدار زیاد سس روی خمیر پیتزا مانع از ترد شدن پیتزای شما می‌شود پس به مقدار سس توجه کنید و سس را کاملا روی خمیر پیتزا به طور مساوی پخش کنید.

ضخامت خمیر پیتزا نباید از دو الی سه سانتی متر بیشتر باشد، زیرا اگر ضخامت بیش از حد سبب می‌شود خمیر شما خام بماند و نپزد پس به ضخامت خمیر توجه نمایید و خمیرتان را نه خیلی کلفت و نه خیلی نازک بگیرید.

داغ نکردن فر قبل از قرار دادن پیتزا و هم چنین تنظیم نبودن درجه حرارت موجب خمیر ماندن پیتزا شده و باعث می‌شود پیتزای شما به قدر کافی ترد نشود پس فر را زودتر روشن کنید تا کاملا گرم شود و همچنین دما روی درجه خیلی کم قرار ندهید.

برخی از افراد بر اساس دستورالعمل‌ها پیتزا تهیه نمی‌کنند مثلا بر این باورند که باید درجه حرارت بسیار کم باشد تا پیتزایشان با حرارت ملایم بپزد، اما اگر حرارت را کم کنید و زمان پخت پیتزا را افزایش ندهید، در نهایت یک پیتزا با خمیر نپخته خواهید داشت.

برای جلوگیری از خام ماندن خمیر پیتزا می‌توانید، ابتدا خمیر را در فر قرار دهید، اما مراقب باشید که خمیر خیلی نپزد، سپس خمیر را خارج کرده و بر روی آن سس و سایر مواد پیتزا را بریزید.

منبع: ایلنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4be7nv