دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/30 07:16
حسن یزدانی | ازدواج حسن یزدانی | کشتی حسن یزدانی
کد خبر: 27824

توصیه عجیب امیر قلعه نویی به حسن یزدانی | حسن یزدانی شرمنده شد

امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۳ بر صفر گل‌گهر مقابل پیکان به حسن یزدانی تبریک گفت و توصیه ویژه کرد

حسن یزدانی کشتی گیر معروف و محبوب کشور ایران است . حسن یزدانی جویباری است و از خطه پهلوان خیز شمال کشور می باشد . یزدانی افتخارات ملی و بین المللی زیادی دارد او در سری مسابقات جهانی و آسیایی در اوزان مختلف درخشیده است و مدال های رنگارنگ به ارمغان آورده است . یزدانی در یکی از مراسم های تجلیل از او درباره ازدواجش گفت که قسمت نبوده است اما در فضای مجازی عکسی از حسن یزدانی سرسفره عقد بالباس دامادی منتشر شده است که حواشی زیادی داشته اما هنوز واکنشی از سوی این ملی پوش به دنبال نداشته است . او از حاشیه دوری می کند و باوجود داشتن صفحه در اینستاگرام و اینکه دنبال کنندگان میلیونی دارد اما فعالیتی در صفحه اینستاگرامش ندارد ولی از لطف و محبت مردم نیز در امان نبوده است . عکس حسن یزدانی را در ادامه می بینید برخی مدعی شدند که این عکس فتوشاپ است و او هنوز ازدواج نکرده است چند ماه گذشته هادی عامل گزارشگر معروف کشتی از وصلت این ورزشکار خبر داده بود . یکی از رقیب های سرسخت یزدانی تیلور آمریکایی است که چند بار موفق به شکست کشتی گیر ایرانی شده است اما در مسابقات جهانی با درخشش او که نتیجه تمرینات شبانه روزی اش بود توانست با اختلاف و اقتدار کشتی را ببرد و مدال طلای جهانی را کسب کند .

حسن یزدانی

امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۳ بر صفر گل‌گهر مقابل پیکان

زحمات کشتی‌گیران دلاورمرد کشورمان به ویژه به حسن یزدانی تبریک می‌گویم. به حسن‌آقا توصیه می‌کنم پهلوان ایران هستی ما دنبال قهرمان نیستیم بلکه دنبال پهلوان هستیم و یزدانی پهلوان ما است. به حسن یزدانی توصیه می‌کنم اگر مدال هم نیاوردی، اخلاق و رفتارت پهلوانی است و این باعث مباهامات ما ایرانی شده است.

حسن یزدانی به مدال نقره دست یافت | حسن یزدانی ناکام از پنجمین دوئل کشتی شد

حسن یزدانی، کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با پیروزی برابر دیوید تیلور آمریکایی به مقام نائب قهرمانی رقابت‌های جهان دست یافت.

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی برابر بوریس ماکوئف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از اسلواکی و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷ به روی تشک رفت و در پایان در یک دقیقه و 57 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و برای پنجمین مرتبه در دوران قهرمانی خود راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد.

حسن یزدانی فردا شب(جمعه) برای کسب مدال طلای جهان در دیداری حساس که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سراسر جهان دارد و اتحادیه جهانی کشتی نیز آن را مهیج‌ترین مبارزه رقابت های جهانی دانسته است، برابر دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک می‌رود. یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم تیلور ۳ پیروزی در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک توکیو بوده است اما حسن یزدانی در آخرین مبارزه در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ موفق به شکستن طلسم شکست‌ناپذیری دیوید تیلور شد.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک تا دقایقی دیگر در دیدار نیمه نهایی در دیداری سخت و حساس مقابل طاها آکگل دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ترکیه مبارزه می‌کند.

پیش از این محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم با شکست تمامی رقبای خود راهی فینال شد و فردا شب(جمعه) برای کسب مدال طلای جهان در دیداری سخت به مصاف جردن باروز دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا می‌رود.

حسن یزدانی

غرش سوپراستار کشتی جهان حسن یزدانی در بلگراد

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳ امروز(پنج‌شنبه) به میزبانی بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد و نمایندگان ایران در اوزان ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

 در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم که با حضور ۳۰ نفر برگزار می شود، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. یزدانی در کشتی نخست آمادگی بدنی خوبی داشت و برای رقبا خط و نشان کشید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۳۲ کشتی‌گیر شرکت کرده اند، محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دور نخست به مصاف یاکوب شیخ جمال از رومانی رفت و در یک کشتی سخت و حساس ۷ بر ۶ به برتری رسید. نخودی در دور بعد به مصاف برنده دولگون آلتانزول از مغولستان و موکندی از کونگو می رود. جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال به نماینده ایران برخورد نمی کند. باروز در مبارزه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک صفر مراداف از ترکمنستان را شکست داد.

ساعت مسابقه کشتی حسن یزدانی در قهرمانی جهان

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت ۱۳ فردا (پنج شنبه) و با برگزاری مسابقات ۴ وزن نخست در شهر بلگراد صربستان آغاز می‌شود. در وزن ۸۶ کیلوگرم که با حضور ۳۰ نفر برگزار می‌شود، حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با برنده مبارزه میان بات اردن بیامباسورن از مغولستان و ایوان ایچیزلی از مولداوی کشتی می‌گیرد. دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد.

حسن یزدانی

حسن یزدانی قهرمان کشتی جهان پیش از اعزام به مسابقات جهانی با همراهی خانواده خود در کرمانشاه و بعد از طی مراحل خواستگاری عقد کرد.یزدانی در مسابقات جهانی با شکست دیوید تیلور قهرمان جهان شد.همسر حسن یزدانی اهل استان کرمانشاه و بنابر شنیده ها کارمند شرکت هواپیمایی است.

حسن یزدانی

بیوگرافی و زندگینامه کامل حسن یزدانی 

نام :حسن 

نام خانوادگی :یزدانی چراتی

تاریخ تولد :7 دی 1373

محل تولد :جویبار

وزن :86کیلوگرم

قد :181 cm

حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی آزاد ایران می باشد بطوری که حسن یزدانی تا به حال در تمام مسابقات و تورنمنت های مختلف خوش درخشیده است و تجربه بالا رفتن از سکوهای (مسابقات آسیایی، مسابقات جهانی، مسابقات المپیک) را در کارنامه خود دارد، همچنین حسن یزدانی از کشتی گیران محبوب ایرانی است و این پهلوان تا به حال هیچ حاشیه ای نداشته و تمرکز وی تنها بر روی ورزش کشتی است. وی اعتقاد دارد که اگر برای هدفی با تمام وجود تلاش کنید حتما موفق می شوید و به آن هدف خواهید رسید.

حسن یزدانی

حسن یزدانی یکی از شش کشتی گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات المپیک شده است. او با یک مدال طلای المپیک و یک مدال طلای جهان و یک مدال نقره جهان در رده بندی بهترین کشتی گیران ایران در رشته کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد و با توجه به سن کمش می تواند در سالهای آینده یکی از برترین کشتی گیران تاریخ ایران بشود

حسن یزدانی در یک خانواده 6 نفره زندگی می کند و 3 برادر دارد و حسن یزدانی پسر سوم این خانواده است. پدر حسن یزدانی هم در رشته کشتی فعالیت داشته است اما نه بطوری که به صورت حرفه ای کشتی را دنبال کند و کشتی سنتی کار می کرد.

محل زندگی حسن یزدانی در گیل خواران شهرستان جویبار می باشد، همچنین حسن یزدانی در رابطه با مردم شهرش اینگونه می گوید:هم شهری هایم برای قهرمانان احترام بسیاری قائل هستند و علاقه بسیاری به ورزش کشتی دارند.

حسن یزدانی

شروع کشتی حسن یزدانی

حسن یزدانی در دوران کودکی اش زمانی که مسابقات در شهرستان جویبار برگزار می شد، برای تماشا در مسابقات حضور پیدا می کرد و اینگونه شد که یزدانی به ورزش کشتی علاقه پیدا کرد

هدف حسن یزدانی در کشتی

کشتی گیر حسن یزدانی:از همان روزهای ابتدایی که کشتی را شروع کردم، با این هدف کشتی را به صورت حرفه ای دنبال کردم که به بالاترین مقام در ورزش برسم.

حسن یزدانی

تحصیلات حسن یزدانی

کشتی گیر حسن یزدانی دانشجوی سما دانشگاه آزاد است و تحصیلات خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر پیگیری می کند، وی دارای مدرک کارشناسی مدیریت می باشد.

علی اعظم یزدانی پدر حسن یزدانی قهرمان دلاور کشتی آزاد کشورمان در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره قهرمانی حسن یزدانی در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسلو نروژ و آینده فرزندش در کشتی آزاد کشورمان و همچنین اتفاقاتی که ظرف این مدت رخ داده است حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

ظاهراً از زمان قهرمانی حسن یزدانی، شهر جویبار یکسره بیدار است؟

بله! این لطف خدا بود که این اتفاق بزرگ برای کشتی ایران و البته شهر جویبار رخ داد. در این مدت ازدحام جمعیت اطراف منزل ما و البته خیابان‌های شهر اینقدر زیاد بود که ما شرمنده مردم می‌شدیم. مردم خوب جویبار و استان مازندران که چه عرض کنم، لابلای جمعیت می‌بینم که مردم از شهرهای دور خودشان را به اینجا رسانده اند تا با حسن دیدار کنند و به او تبریک بگویند. از کل کشور افرادی در جویبار هستند که باورتان نمی‌شود. می‌خواهم از طریق خبر ورزشی بگویم که من به این همه شور و شوق ملت ایران افتخار می‌کنم و دست تک تک کسانی که به جویبار آمده اند را می‌بوسم.

حسن یزدانی

پدر چنین قهرمانی بودن چه احساسی دارد؟

نمی‌توانم آن را توصیف کنم. حس شادی زیادی دارم. خوشحالم که فرزندم پرچم کشورمان را برای چندمین بار به اهتزاز درآورد. البته این بار تفاوت ویژه ای داشت و آن این بود که حریف سرسختش را شکست داد. حریفی را شکست داد که چند بار حسن را مغلوب کرده بود. شکست دادن حریف آمریکایی طعم شیرینی برای مردم ایران داشت که من به عنوان پدر حسن به این موضوع افتخار می‌کنم. با چشم می‌بینم که شکست تیلور چقدر به دل ملت ایران چسبیده است.

حسن یزدانی

شما غیر از حسن سه پسر دیگر هم دارید. چرا آنها در کشتی موفق نشدند؟

شرایط حسن و عشق و علاقه اش به کشتی با بقیه آنها فرق داشت. پسر بزرگ من هم کشتی گیر بود اما او دوست داشت ره صد ساله را یک شبه برود. پسر بزرگم که از حسن بزرگتر است می‌خواست ظرف یک سال همه قهرمانی‌ها را به دست بیاورد اما حسن اینگونه نبود و کم کم خودش را به این جایی رساند که مایه افتخار ایران و ایرانی شده است.

توصیه عجیب امیر قلعه نویی به حسن یزدانی | حسن یزدانی شرمنده شد


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45rq7o