پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/24 12:54
چای | خوردن چای
کد خبر: 27407

چای را با این مواد می خورید؟/آیا جایگزین کردن موادی دیگر به جای قند در چای، درست است؟

چای پرمصرف ترین نوشیدنی و دمنوش در ایران است. برای نوشیدن چای از قند استفاده می شود. اما بسیاری به جای قند از موادی دیگر استفاه می کنند. آیا این کار درستی است؟

وجود چای در خانه های ایرانی انکارناپذیر است. چای پرمصرف ترین نوشیدنی و دمنوش در ایران است. برای نوشیدن چای از قند استفاده می شود. اما بسیاری برای خوردن چای به جای قند از موادی دیگر استفاه می کنند. آیا این کار درستی است؟

برخی افراد می‌گویند ما به جای این قندها، قند طبیعی مصرف می‌کنیم. مثلاً با چایمان توت خشک، خرما، کشمش و موادی از این قبیل می‌خوریم تا قند خونمان بالا نرود و بعد هم می‌بینیم که با یک فنجان چای ۲۰ عدد توت خشک یا میوه‌های مشابه می‌خورند.

در جواب این افراد باید گفت که اتفاقاً قندی که در قندانتان دارید قند مصنوعی نیست و قند طبیعی است که از نیشکر و چغندر گرفته شده است. از طرفی قندی که در میوه‌هایی مانند کشمش،‌ توت خشک، خرما و…وجود دارد، قند آزاد است.

یعنی به راحتی جذب بدن می‌شود و میزان کالری آن مانند سایر قندهاست یعنی به ازای هر یک گرم، مصرف آن‌ها ۴ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رسد و مصرف زیاد این خوراکی‌ها مانند مصرف زیاد قندهای معمولی عوارضی دارد.

چای

هر قند چند کالری ایجاد می کند؟

هر یک حبه قند حدود ۳ گرم وزن دارد. با این فرض که هر یک گرم قند ۴ کیلوکالری انرژی تولید کند، انرژی دریافتی بدن با خوردن یک حبه قند معمولی ۱۲ کیلوکالری است. در حالی که بیشتر افرادی که چایشان را با تعدادی خرما، کشمش، توت خشک و…می‌خورند، حدود ۶۰-۵۰ کیلوکالری انرژی دریافت می‌کنند.

منبع: الو دکتر


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4dxplp